Game/Multimedia PC - 1000 tot 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Het spijt me als ik jullie het gevoel geef dat ik "ontevreden" zou zijn.
Ik ben altijd een winkel-koper geweest en heb op die manier ook dit keer gezocht.
Omdat ik de merken en componenten zelf niet ken (ja echte noob daarin) moet ik volledig vertrouwen op wat jullie "in elkaar zetten" ook echt goed is.
Dat zal ook zeker wel, want anders raden jullie als gebruikers van dit forum het niet aan, maar ik ben er wel een beetje "angstig" voor.
Ook omdat je door de consumenten-maatschappij leert dat een kant-en-klaar volledig systeem altijd componenten zou moeten hebben die goed zijn en bij elkaar passen.
Maar daar ik niet achterlijk ben, weet ik ook wel dat dit zeker niet altijd zo is.

Ik ben wel info gaan zoeken over de verschillende componenten en heb de componenten in de verschillende mandjes vergeleken.
Hierdoor weet ik een aantal dingen dus nog niet.
Bv. de twee video kaarten: de MSI en de Gainward (ik neig naar MSI)
En de mobo: de ASRock en de Asus (ik neig naar asus)
Geheugen: Corsair of Kingston
Maar ook de kast zelf: Cooler master CM 690 of stormtrooper (neig naar 690 vanwege de blauwe kleur)

Maar ook vragen zoals: hebben deze samenstellingen ook usb aansluitingen? Is er ruimte voor evt later nog extra geheugen bijplaatsen? Ruimte voor een 2e HD (als deze weer goedkoper worden).

Ik heb nu deze samenstelling adh van jullie mandjes gemaakt: KLIK

Is dit goed zo? Geen conflicten in mobo, voeding, video, kast etc?

Ik heb gekeken naar de WD harde schijf van 2 TB (caviar green), is die ook goed?

Ik besef terdege dat jullie gelijk hebben in alles wat hierboven staat en zal jullie adviezen niet meer voorbij gaan :)
Het is niet zo zeer dat ik de kasten van jullie te duur vind ofzo, maar gewoon dat ik geen beeld heb over de componenten.

En ik waardeer echt alle hulp al ben ik wel een zeikerd ;)

Groeten,

Erik.

ik had het zo al in de gaten dat je niet zo'n bestel type bent :P
Liever kant en klaar ? oke .. geen probleem , das ook goed .. niks mis mee (zo was ik vroeger ook )

Maar even terug op mijn vorige post '' Welke computer winkels heb jij bij jou in de buurt ? ''
Want wie weet heb je voor 1100 euro datzelfde setup maar dan in die winkel met een verkoper erbij die je meer info kan geven en dat je hem ook gelijk kan testen.

Ziet er goed uit maar je hebt wel 2 CPU koelers in je mandje :D

Laatst bewerkt:
er zitten idd 2 cpu koelers in :p
@mertensw , wat een gigantische quote ..haha ik zou em weghalen voordat frank t doet :p

Hallo allemaal,

Het spijt me als ik jullie het gevoel geef dat ik "ontevreden" zou zijn.
Ik ben altijd een winkel-koper geweest en heb op die manier ook dit keer gezocht.
Omdat ik de merken en componenten zelf niet ken (ja echte noob daarin) moet ik volledig vertrouwen op wat jullie "in elkaar zetten" ook echt goed is.
Dat zal ook zeker wel, want anders raden jullie als gebruikers van dit forum het niet aan, maar ik ben er wel een beetje "angstig" voor.
Ook omdat je door de consumenten-maatschappij leert dat een kant-en-klaar volledig systeem altijd componenten zou moeten hebben die goed zijn en bij elkaar passen.
Maar daar ik niet achterlijk ben, weet ik ook wel dat dit zeker niet altijd zo is.

Ik ben wel info gaan zoeken over de verschillende componenten en heb de componenten in de verschillende mandjes vergeleken.
Hierdoor weet ik een aantal dingen dus nog niet.
Bv. de twee video kaarten: de MSI en de Gainward (ik neig naar MSI)
En de mobo: de ASRock en de Asus (ik neig naar asus)
Geheugen: Corsair of Kingston
Maar ook de kast zelf: Cooler master CM 690 of stormtrooper (neig naar 690 vanwege de blauwe kleur)

Maar ook vragen zoals: hebben deze samenstellingen ook usb aansluitingen? Is er ruimte voor evt later nog extra geheugen bijplaatsen? Ruimte voor een 2e HD (als deze weer goedkoper worden).

Ik heb nu deze samenstelling adh van jullie mandjes gemaakt: KLIK

Is dit goed zo? Geen conflicten in mobo, voeding, video, kast etc?

Ik heb gekeken naar de WD harde schijf van 2 TB (caviar green), is die ook goed?

Ik besef terdege dat jullie gelijk hebben in alles wat hierboven staat en zal jullie adviezen niet meer voorbij gaan :)
Het is niet zo zeer dat ik de kasten van jullie te duur vind ofzo, maar gewoon dat ik geen beeld heb over de componenten.

En ik waardeer echt alle hulp al ben ik wel een zeikerd ;)

Groeten,

Erik.

ik zal je dan wat advies geven die kwa merken goede componenten voor de pc's leveren

Voedingen: Corsair Coolermaster OCZ Antec en Be Quiet zijn de merken die je wilt hebben Corsair heeft op dit moment de best presterende 500watts voeding
kwa behuizingen heb je Coolermaster en Antec die staan echt goed bekent om zijn mooie en goed koelende kasten met veel features en zien er vaak ook nog degenlijk uit
Voor HDD's zijn de Samsung Spinpoint F serie schijven redenlijk snel vergeleken met de andere hardeschijven en niet al te duur
Westerndigital is wat dat betreft ook een van de betere

voor videokaarten maakt het vrij weinig uit welk merk je nou precies kiest dit heeft meer te maken met de koeler die op de videokaart zit en de garantie die mee word geleverd
kwa snelheid zijn de zelfde serie kaarten allemaal even snel

Top kwaliteit merken voor moederborden: Asus gigabyte en midmoot Asrock/MSI
dit zul je ook in de prijs terug vinden MSI en Asrock moederborden zijn vaak een stuk goedkoper maar zijn zeker niet de slechtste

Hoi allen,

Dank weer voor de input!!
Ik zag het zelf ook van de koeler ;)
Scheelt toch weer op de prijs hahaha.
Ik heb het mandje niet aangepast nog verder maar zal dat wel doen bij bestelling.

@firestorm: dank voor de info over de componenten.
Hier heb ik veel aan.
Wel heb ik nog een viertal vragen hierover:
1) de behuizing: ik vind de kast die nu in mn mandje staat wel erg mooi, maar vraag me af of ik me niet ga irriteren aan die blauwe led voorop (mn pc staat in mn woonkamer naast mn tv): is er een goed alternatief? Of is er een mogelijkheid om die led uit te schakelen?
2) videokaart: dank voor de info, maar hoe zit dat met die koeler dan? De MSI die ik nu heb gekozen heeft een grote fan bovenop, geeft vast weer extra herrie? Of is dit een vrij stille? Is er een kaart die stil(ler) is?
3) voeding: heb ik aan 600W genoeg?
4) HD: zoals ik aangaf had ik gekeken naar een WD van 2 TB, ik heb namelijk toch echt wel wat ruimte nodig voor oa al mn foto's (hobby-fotograaf).
Maar ik denk dat een 7200 tpm schijf beter is? Wat is het verschil tussen SATA-300 en SATA-600?

Ik denk dat als deze vragen rond zijn, ik mn mandje compleet kan maken en dan daadwerkelijk ga bestellen ;) (hahaha ja EINDELIJK!)

Groeten,

Erik.

Ps.
@msi009: bij mij in de stad zit Paradigit, maar ik woon in Gouda, centraal dus tussen Rdam, Zmeer, Den Haag en kan vrij makkelijk ergens heen.

Het mandje dat ik in mijn laatste lange thread had gezet.
Zie ook in de quote van jou.

die voeding is goed genoeg ja
ik denk dat je de blauwe led wel kan uitschakelen en nee de led zal in irriteren
WD schijf is goed veel prestatie verschil zal het niet uitmaken as je echt wil dat je pc snel laad etc dan heb je een SSD nodig
Sata-600 of 300 maakt niks uit is verkoop praat een HDD is niet snel genoeg om Sata-300 volledig te kunnen bennutten

Hallo allemaal,

Sorry dat ik even een tijdje afwezig was.
Ik had het ff erg druk.
Maar ik heb nu mn mandje aangepast en denk dat dit mn eindconfiguratie gaat worden.

KLIK

Graag krijg ik jullie mening nog 1 keer over mijn samengestelde systeem.
Met name dan jullie mening over:
- Keuze van de onderdelen => met name de VIDEOKAART* en de HARDE SCHIJF**
- Of deze onderdelen goed samen gaan
- Conflicten binnen de onderdelen (mobo met videokaart, ruimte genoeg in de kast voor alles etc etc)

Ik dank jullie alvast voor jullie meningen!

*zoals hierboven al gesteld: deze videokaart heeft een (grote) fan: veel herrie? andere kaart beter/stiller?
** deze schijf gekozen vanwege 2 TB grootte en vooral de buffer 64 MB, verstandig? Toch de 2 TB van samsung doen?

Heb ik bij dit systeem ook usb aasluitingen etc? usb 3.0??
En hdmi aansluiting? => mn pc wordt aan mn HD tv gekoppeld, dit wordt dus mn beeldscherm.

Alle extra info is nog steeds welkom!

Nogmaals bedankt en groeten,

Erik.

Ps. Als dit systeem wordt "goedgekeurd" ga ik em zeker bestellen ;)

Laatst bewerkt:
hij is helemaal top!
HDD snelheids verschil zul je amper merken dit is pas echt merkbaar zodra je voor een SSD gaat voor de rest is hij kwa merk goed
een SSD kun je in de verre toekomst altijd nog kopen en bijplaatsen
de videokaart zal pas wat geluid maken zodra hij gestrest word door een game
de twin frozr kaart is wat dat betreft redenlijk stil

ik zou hem bestellen als ik jou was:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt!!!!!

Hallo allemaal,

Ik weet dat het niet gewenst is om een oude thread weer te openen.
Maar ik vond het wel even zo netjes.
Ik ben er een tijdje om allerlei redenen ff uit geweest.
Daardoor ben ik ook niet bezig geweest met mn systeem enzo.
Maar uiteindelijk staat ie er nu!!

Ik wil via deze weg iedereen bedanken die heeft meegedacht, winkelwagentjes heeft gemaakt en mij van informatie en hulp heeft voorzien!!

Het is wel zo netjes om dat even nog goed af te sluiten.

Groeten,

Erik!

Ps. ik heb een nieuwe vraag geplaatst bij moederborden en 1 bij videokaarten...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan