Hey iedereen!
Ik zit nu al heel de dag te vloeken op dit probleem, en ik geef het op! Hopelijk kunne jullie mij wat helpen.
Ik ben in VB Yathzee aan het maken. Het enige wat me niet lukt is checken of ik een small straight heb (een kleine straat).
Dus;
1234x
2345x
3456x
de x kan elk getal van 1 tem 6 zijn, en daar knelt het schoentje.
Alles zit in een collectie, die gevuld zit met 5 dobbelstenen, met elk een waarde.
Ik dacht eerst te kijken of het getal 1 minder is dan het volgende getal
En dan kijken of opeenvolgend gelijk is aan 3, maar als ik dan 12356 heb bijvoorbeeld kom ik ook uit op 3.
-> geen kleine straat, maar hij zou dan aangeven van wel
Als ik dan wil kijken of er 4 getallen achter elkaar 1 minder is dan het volgende getal, dan kom ik in de problemen bij 12334
-> wel een kleine straat maar hij zou aangeven van niet.
Dus ik weet het niet goed meer. Iemand die me kan helpen?
Sry als deze vraag wat vreemd overkomt, ik ben nog niet lang aan het programmeren
Ik zit nu al heel de dag te vloeken op dit probleem, en ik geef het op! Hopelijk kunne jullie mij wat helpen.
Ik ben in VB Yathzee aan het maken. Het enige wat me niet lukt is checken of ik een small straight heb (een kleine straat).
Dus;
1234x
2345x
3456x
de x kan elk getal van 1 tem 6 zijn, en daar knelt het schoentje.
Alles zit in een collectie, die gevuld zit met 5 dobbelstenen, met elk een waarde.
Ik dacht eerst te kijken of het getal 1 minder is dan het volgende getal
Code:
If combinatie(teller).Value + 1 = combinatie(teller + 1).Value Then
' opeenvolgend += 1
End If
En dan kijken of opeenvolgend gelijk is aan 3, maar als ik dan 12356 heb bijvoorbeeld kom ik ook uit op 3.
-> geen kleine straat, maar hij zou dan aangeven van wel
Als ik dan wil kijken of er 4 getallen achter elkaar 1 minder is dan het volgende getal, dan kom ik in de problemen bij 12334
-> wel een kleine straat maar hij zou aangeven van niet.
Dus ik weet het niet goed meer. Iemand die me kan helpen?

Sry als deze vraag wat vreemd overkomt, ik ben nog niet lang aan het programmeren

Laatst bewerkt: