LAN vraag.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Geachte deskundige,

Wie kan mij uitleggen waarom van mijn 100mbit maar een paar % gebruikt wordt.

Als in nl in taakbeheer onder de tab netwerk kijk dan wordt daar soms 12% gebruikt, en dat is alleen als in foto's wegschrijf naar een HD die op het netwerk zit.
Normaal wordt er nog geen 5% gebruikt.

Ik stel me zo voor dat als er 100% gebruikt wordt alles sneller gaat, met name het wegschrijven van foto's.

Dus; waarom is het, en is het aan te passen?

Ik heb overigens verder geen netwerk problemen.

Nee, zo werkt dat niet.
De snelheid van je internet is van heel veel zaken afhankelijk.
De snelheid van je lokale netwerk ook.
Het begint al bij de router keuze. Het type kabel, hoe de kabel is aangelegd, welke connectors, welke LAN kaart enz.
Dan nog welk besturings systeem, welke software.

Vergelijk met een meterkast: Per groep wordt 16 Ampere aangeboden.
Als je 1 gloeilamp aan doet, verbruikt die gelukkig geen 16 ampere.

Toevoeging aan de post van Paul-RT: in dit geval dus ook schrijf-snelheid van de doel-schijf.

Beste Paul en Probleempjes,

Ik heb het volgende; quad core q6600 2,4GHz met 3Gb geheugen, op het P5N-MX moederbord zit een LAN aansluiting die max 100mbit is. Alles is aangesloten op een FritzBox 7340, die kan max 1Gbit aan.
De kabel is Cat5 en wordt binnen kort vervangen door Cat6, de lengte is ongeveer een meter of 7. De USB 2 verbinding van de FritsBox naar de HD is 480mbit/sec

Zoals ik al zij, heb ik op zich helemaal geen problemen. E-mail, internet een foto uploaden naar FB allemaal als een speer!
Maar als ik foto's (soms wel meer dan 1 gig bij elkaar) naar mijn HD op het netwerk wegschrijf duurt dat even. Omdat ik dus zag dat er dan geen gebruik gemaakt wordt van de volle 100% vroeg ik me dus af of dat sneller gedaan kon worden.

Dan heb je nog te maken met verschillende snelheden voor download en upload!

Up- en download... maar kan ik ook iets instellen?

Die snelheden zijn afhankelijk van je abonnement.

Dat zal je moeten bekijken in het programma waarmee je uploadt.

Nee dat bedoel ik niet. Ik wil de snelheid PC <> FritzBox 7340 verhogen. Internet komt hier niet aan te pas.

Je wilt dus kijken of de snelheid tussen je pc en externe schijf via je fritzbox dus sneller kan?

Kijk als eerste eens naar de instellingen van je netwerkkaart?
Heb je xp pro kijk dan ook eens naar de opties van je Qos pakketplanner(die snoept standaard wel 20% op) van je netwerkbandbreedte.:)

Dan heb je nog te maken met verschillende snelheden voor download en upload!

Up- en download... maar kan ik ook iets instellen?

Die snelheden zijn afhankelijk van je abonnement.

Dat zal je moeten bekijken in het programma waarmee je uploadt.

Lieve Zoefff, zou je eerst de 1e post in het topic willen lezen voor je iets post? Het gaat over een LAN verbinding die volgens TS niet helemaal benut word, niet over een download en upload snelheid vanaf webservers.

Jackall,

Qos op 0, 2, 20 % gehad. Het beste resultaat krijg ik als ik het op 100% zet.

Momenteel verplaats ik van de HD naar de PC 187mb in 57,1sec. Netwerk in taakbeheer geeft nu 30 - 32% aan. In de andere richting is het 65,3 sec.

Is er misschien ook iets in de virus scanner of de firewall waar ik intern verkeer PC <> HD kan uitschakelen om de snelheid te verhogen?

No 1 ander punt: Je hebt het over foto's versturen over je netwerk, een hele berg kleine bestanden in een keer versturen neemt meer tijd in beslag dan enkele grotere. Dat is normaal.
Met welk programma voer je de kopieer/verplaatsactie uit? Toch niet met windows verkenner hoop ik?

Ik ga als volgt te werk:

Ik steek de CF kaart in de computer, Lightroom 4 opent en gaat de foto's (25 tot 50Mb per foto) importeren. Lightroom zet de foto op de HD die op het net werk zit.
Stel dat ik verder geen bewerkingen doe aan de foto's, dan sluit ik Lightroom dus weer af. Lightroom maak dan een nieuwe catalogus aan, op de HD op het net werk.
Deze catalogus is momenteel 187Mb groot, als ik Lightroom weer start, dan kopieer is voor af de catalogus naar de PC.

Ik wil de catalogus, en de foto's op mijn netwerk HD hebben omdat ik ook van af mijn laptop werk.

Om van het een naar het ander te kopieren gebruik ik inderdaad windows verkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan