• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordythebest

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Ik heb een bestandje gemaakt om de gegevens van een toernooitje bij te houden.
Veel is al gelukt. Ik krijg het echter niet voor elkaar om excel dit automatisch te laten sorteren.
Oftewel eerst op Punten, dan op Doelsaldo (DSs) en vervolgens op Doelpunten Voor (DSv).
Graag zou ik willen dat dit automatisch gebeurd en dat het de scoringslijsten niet aanpast. (waar de uitslagen zijn ingevuld)

Ik heb echter geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Hierbij wil ik graag jullie hulp.
Bij voorbaat dank,
Jordy

Bekijk bijlage Toernooi.xlsx

Beste Jordy,

Wat je wilt realiseren is niet het gemakkelijkste. Ik spreek uit ervaring, want ik wilde een pool maken voor het EK 2012. Nu heb ik een free source bestand gevonden met deze pool en believe me... Hier zit veel werk in!

Ik zou je eventueel kunnen voorzien in dit bestand en hier zitten alle formules in, misschien dat je het één en ander kan aanpassen naar iets persoonlijks? Ik hoor het wel als je dit bestand wilt hebben...

Beste Jordy,

Wat je wilt realiseren is niet het gemakkelijkste. Ik spreek uit ervaring, want ik wilde een pool maken voor het EK 2012. Nu heb ik een free source bestand gevonden met deze pool en believe me... Hier zit veel werk in!

Ik zou je eventueel kunnen voorzien in dit bestand en hier zitten alle formules in, misschien dat je het één en ander kan aanpassen naar iets persoonlijks? Ik hoor het wel als je dit bestand wilt hebben...

Dag spaarie
ik ben wel geinteresseerd in uw bestand vooral voor de formules.

mvg Jean-Paul

Graag gedaan Spaarie!

Ik zal er nog naar kijken en laat hier wel even weten of het is gelukt.

Bedankt!

Ok. Ik heb het bestandje bekeken en jouw excel bestand klopt.
Echter kan ik er niet achter komen hoe dit bij mijn bestandje ook gaat werken.
Ik heb het geprobeerd met de RANG functie. Dit werkte echter niet.
Ik denk dat ik voor een handmatigere oplossing moet gaan. Zal wel makkelijker zijn om te maken.

Het gaat in principe om de tabbladen "invulblad" en "poule berekening". Je hoeft in principe maar 1 poule na te maken met formules etc. en daarna kan je je 1e poule door kopieren.

Ik denk dat het ook een mooie mogelijkheid is om je kennis te vergroten van bepaalde functies in Excel, maar goed als dat geen intentie van jou is dan kan je natuurlijk voor een wat makkelijkere manier kiezen.

Al met al wens ik je suc6 op welke manier je het ook gaat doen!

Spaarie

Hartelijk bedankt voor het delen van het poole bestand,

mvg Jean-Paul

Ok, ik ben al een stukje verder nu.
Ik heb nu een RANG functie erin kunnen plaatsen.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om hierin het doelsaldo te betrekken en om deze automatische op de goede plaats te krijgen.

Misschien helpt dit bestand je wel ff... check wel alle tabbladen :)

Ok, ik heb het probleem gevonden denk ik.
In de kolommen met de RANG formule, daaruit komen bij mij dezelfde getallen. Hierdoor kan excel het niet goed verwerken.
In de kolommen met de RANG formule moeten dus allemaal verschillende getallen staan.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Bij voorbaat dank!

met VBA:
Code:
Sub tst()
    Cells(3, 2).CurrentRegion.Value = Cells(3, 2).CurrentRegion.Value
    Cells(3, 2).CurrentRegion.Sort Cells(3, 9), , Cells(3, 8), , , Cells(3, 6), , xlYes
End Sub

Je zult:
- of alle verwijzingen absoluut moeten maken
- of eerst alle formules moeten omzetten in vaste waarden (zoals in mijn code).

Pas daarna kun je goed sorteren.

Ok hier ben ik dus totaal niet in thuis. Wil dit wel graag leren, alleen dit wordt moeilijk op zo'n kort termijn.

Het grootste deel van het toernooischema is af, enkel nog het sorteren.

Hierbij het bestandje, zodat er misschien wat meer specifieke aandacht aan kan worden gegeven.

Bij voorbaat dank, ik waardeer dit echt dat jullie er zoveel tijd in steken.

Bekijk bijlage Helpmij toernooi voorbeeld1.xlsx

Code:
Sub snb()
  for each ar in columns(2).specialcells(2).areas
    with ar.CurrentRegion
       .Value = .Value
       .Sort ar.Cells(1).offset(, 7), , ar.Cells(1).offset(,6), , , ar.Cells(1).offset(,4), , xlYes
    end with
  next
End Sub

Ik heb deze macro toegevoegd en het geeft een foutmelding.

Foutmelding 1004 tijdens uitvoering.
Er zijn geen cellen gevonden.

Bij de foutopsporing wijst hij naar de eerste zin.

Ik ben nu ook bezig om een programma in excel te maken om een eindstand mee uit te rekenen.

Alleen blijf ik ook haken bij het selecteren.

Selecteren op punten lukt me nog wel, maar het doelsaldo moet er ook nog bij, dus zouden jullie mij kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan