• Aankoop nieuwe PC •

Status
Niet open voor verdere reacties.

HunterSthompson

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Beste HM'ers,

Ik heb het jaren gedaan met onze ouderlijke "Dimension 5150 Dell" die heeft al een jaar of 7 goed haar werk gedaan.

Nu is er niks mee met de pc maar dit paard word door iedereen gebruikt en nu mijn saldo eindelijk eens mee werkt vind ik dat het tijd is voor een nieuwe pc voor mezelf, ik heb goed verstand van pc's maar niet van de Hardware, ik heb nu overal reclame folders liggen met aanbiedingen en zie door de bomen het bos niet meer en zou graag de hulp willen inschakelen van jullie medeforumers aangezien de meeste hier een ruime ervaring hebben met zowel Hardware & Software.

Wat ik zoek bij mij pc?

Het enigste wat ik eigenlijk wil is dat ze snel is en dat ik alles kan doen "Hardcore gamen" is niet persé een vereiste :rolleyes:
Ik wil me ding kunnen doen, video's editen, plaatjes editen, op forums ronddwalen e.d je avarage computer gebruiker.
Toch wil ik waar voor me geld en het maximale eruit knijpen dag mag ook wel in deze ''crisis'' :d
NOTE: Het liefst een pc die niet té veel energie gebruikt ik heb pc's gezien die net zoveel gebruiken als een kleine wiet kwekerij wat niet de bedoeling is, onze energie rekening speelt hier ook een rol in.

Niet echt veel dus er werd door een vriend aangeboden om een pc te bouwen (omdat het goedkoper én beter zou zijn) of dat veel verschil maakt t.o.v kant-en-klare pc's is mij een raadsel (budget €400,- +-).

Zelf zag ik een Acer Desktop PCx1470 AMD A4 staan in een reclame krantje

Quad Core 2.7 GHzz. 4 GB DDR3
Werkgeheugen AMD Radeon
HD6410. 1 TB harddisk. HDMI.
Kaartlezer. Windows 7 Home premium. Incl. Toetsen bord & Muis.

"Feestprijs" €395,- is dit een koopje of rotzooi met glitters en parels?

Verder heb ik altijd op Windows XP gedraaid en ben ik nogal sceptisch tegenover nieuwe besturing systemen zoals Vista & Windows 7 kleven er nog grote voor en nadelen aan?

Graag hoor ik jullie inbreng en suggesties alles is welkom!

Alvast bedankt!

HST

Laatst bewerkt:
395 is niet veel he je moet toch voor een beetje pc om en nabij de 500 of 600 zitten

en zoiezo geen ACER troep nemen

Van iemand die met windows gewerkt heeft vanaf 3.11 kan ik je verzekeren dat "7" een zeer goed en vriendelijk systeem is. Vista en windows "8" ben ik zelf ook een heel stuk minder enthousiast over.

voor je gegeven budget en doelstellingen zou ik zelf ook snel naar de amd Ax kijken. de a4 is wel meteen de zwakste van het geheel. Zelf samenstellen kan veel opleveren. Vooral als je in belgie woont en in nederland bestelt. (geen idee of van toepassing, maar je schrijfstijl lijkt wat zuidelijker)

wampier:

Ik kom gewoon uit het Noorden van ons landje :P Windows 7 is dus het proberen waard, bedankt voor je inbreng!

Zijn er nog meer mensen met suggesties?

EDIT:

voor je gegeven budget en doelstellingen zou ik zelf ook snel naar de amd Ax kijken.)

Heb je misschien nog een pc in gedachten waar dit zit ingebouwd? Ik ben zelf slecht met hardware e.d en het is voor mij nogal een opgave om een pc te vinden die goed is zonder dat ik belazerd word.

Laatst bewerkt:
hallo en welkom op helpmij :)
ik stel zo even een systeem voor je op.

Bedankt msi009!
Mocht je iets willen perfectioneren en het gaat extra kosten prima!
Support zit wel goed op dit forum +1

sorry voor het lange wachten , ik ben een passende voeding voor je aan het zoeken
De meeste zijn energie vreters en hebben geen 8 pins cpu conector :(

Heb een micro atx moederbord uitgekozen met 4 pins dus het past goed met de voeding.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B79085%5D=1&product%5B230302%5D=1&product%5B364199%5D=1&product%5B436993%5D=1&product%5B215770%5D=1&product%5B442088%5D=1&product%5B476614%5D=1&product%5B443658%5D=1&product%5B441437%5D=1
Je kan er de meeste games op high mee spelen en de i3 sandy bridge kan ook alle games op ultra aan.
verder is het een 1155 socket van intel dus je kan hem later nog upgraden .

Hij is wat over de 400 maar er moest natuurlijk een dvd brander en fan bij , anders is hij niet compleet :P
Kijk maar wat je ervan vindt

Laatst bewerkt:
de athlon is naar mijn ervaring heel slecht voor games
Een i3 sandy bridge verslaat een athlon x4 met gemak met games

en de hdd is een sata 600 , dat ondersteunt deze moedebord volgens mij niet

Laatst bewerkt:
Dat het moederbord dat niet ondersteund maakt als het goed is niet uit, want sata is bacward en forward compatible

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

En volgens mij wordt er toch geen processor koeler mee meegeleverd (kan het mis hebben)wat dan zou inhouden dat er bij beide geen proceskoeler bij hebt

Hij zit er wel bij :D zolang hij hem niet gaat overclocken is dit hellemaal perfect

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat systeem is prima voor die prijs, ik zou het doen. Helemaal waar jij het voor gebruikt, veel goedkoper kan het denk ik niet.

Die van Acer dan he.

de athlon is naar mijn ervaring heel slecht voor games
Een i3 sandy bridge verslaat een athlon x4 met gemak met games

en de hdd is een sata 600 , dat ondersteunt deze moedebord volgens mij niet

sata poorten zijn backwards compatible sata-300 werkt dus prima op sata-600 en ook andersom
je krijgt alleen niet de volledige snelheid van een sata 600 poort als je met een sata 300 device er op gaat, ook dit geld andersom

Bedankt voor de samenstellingen heren! Ik stel het heel erg op prijs.

Ben ik met dit setup gelijk klaar, dus alles in elkaar zetten scherm, muis, scherm en draaien maar?

Ik zou voor de eerste instantie voor Msi gaan maar ik zou graag van andere forum leden willen horen welk setup het best is aangezien ik een leek ben.

- HST

die voeding is 3 x niks en een HD6850 is krachtiger dan een GTX550
verder is het moederbord ook niet leverbaar

Laatst bewerkt:
Hoi,

En je moet de pc ook zelf in elkaar zetten en ik lees dat je een leek ben (je schrijft het zelf dus niet rot bedoeld) dan zou er nog 59 euro erbij komen bij Azerty.

Modag, ik heb een kennis die computers in elkaar kan zetten zoals in me OP staat aangegeven.

Firestorm; Over wie heb je het dan, Dennis of Msi?

Aanpassingen, setups en commentaar zijn allemaal welkom, ik moet het immers doen met jullie hulp!

- HST

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan