Probleem bij pagina laden in div

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisvh

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Ik ben juist begonnen een nieuwe site te maken. Ik leer pas met div's te werken. Ik stoot direct op een probleem bij het online zetten van mijn site: http://home.base.be/vt6358525/
Het lukt mij hier niet om de pagina contacten te laden.
Op mijn ubuntu-PC werkt dit wel correct!
Hoe komt dit? Waarom werkt dit wel op mijn computer en hier niet?

Het is wel zo dat ik op deze server geen gebruik kan maken van php of asp! Daarom probeer ik met Javascript! Weet u misschien nog een andere oplossing?

Ik heb nog wat zitten zoeken naar de oorzaak maar krijg steeds meer de indruk dat deze server van Base javacode blokkeert bij de uitvoering. Kan dit? Kan ik hier ies tegen doen? Graag antwoord!

Ik zie (met FireBug) bij een request de fout "405 Method Not Allowed: The requested method POST is not allowed for the URL /vt6358525/contact.htm". Probeer het eens met een GET:
[JS]ajax.method = "GET";[/JS]

Overweeg trouwens ook even om je pagina's gewoon statisch te houden - niet met JavaScript dynamisch laden. Dat houdt je site waarschijnlijk een stuk simpeler :)

Laatst bewerkt:
Overweeg trouwens ook even om je pagina's gewoon statisch te houden - niet met JavaScript dynamisch laden. Dat houdt je site waarschijnlijk een stuk simpeler :)

Maar hoe kan ik dan een pagina laden in een div?

Ik zie (met FireBug) bij een request de fout "405 Method Not Allowed: The requested method POST is not allowed for the URL /vt6358525/contact.htm". Probeer het eens met een GET:
[JS]ajax.method = "GET";[/JS]

Robin S: bedankt voor de tip!!!
In ajax.js heb ik dus het volgende aangepast:
this.method="POST" heb ik veranderd naar: this.method="GET". Heb dan getest en het werkt!!!

Het werkt al, dus je hebt deze tips niet echt hard nodig, maar ik zou je toch aanraden:

- een hoster te vinden die je PHP geeft, ik zelf zit bij godaddy.com, en dat bevalt prima

- eens te kijken naar http://jquery.com, daar kun je heel veel mee, en vrij gemakkelijk, stapels gratis plugins voor, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan