Kan geen games meer spelen op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agonius

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Gegroet mensen,

Ik heb nu al een paar maanden een laptop, maar ik kan er geen enkele game meer op spelen (dit kon eerst wel..:confused:)

Bij het apparaatbeheer staat een geel uitroeptekentje bij de videokaart, en hij geeft de foutmelding 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'.
507033.jpg

Als ik de driver deïnstalleer en de laptop zelf een driver laat installeren, heb ik de standaard-VGA grafische adapter, maar ook hiermee kan ik geen games spelen..
507603.jpg

Dit zijn ongeveer de specificaties van mijn laptop (in plaats van de Nvidia GT555 heb ik dus de Nvidia GT540):
Specificaties laptop

Ik heb zelf al van alles geprobeerd. Drivers updaten/herinstalleren, Windows 7 opnieuw installeren, BIOS gecontroleerd, etc, maar niks lijkt te helpen.. :confused:

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? En de oplossing?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Agonius

Goedemorgen,

Ik zou als eerste proberen de videokaart driver opnieuw te installeren deze kan je vinden op de site van je merk notebook zoeken naar juiste type.

Laatst bewerkt:
http://support.microsoft.com/kb/310123/nl

hier kun je lezen wat code 43 voor oorzaak geeft met mogelijke oplossing.

Dit staat er op de website van Microsoft:
'Als u de wizard Apparaatproblemen oplossen reeds hebt uitgevoerd, kunt u mogelijk de hardwaredocumentatie raadplegen voor meer informatie over het oplossen van het probleem.'

De probleemoplossers kunnen het probleem echter ook niet oplossen.. Ze zeggen alleen maar dat ze het hebben vastgesteld.. Verder weten ze het ook niet meer..
En wat is hardwaredocumentatie precies? Zover ik weet heeft Nvidia die niet gepubliceerd

Goedemorgen,

Ik zou als eerste proberen de videokaart driver opnieuw te installeren deze kan je vinden op de site van je merk notebook zoeken naar juiste type.

Dat heb ik inderdaad ook al meerdere keren gedaan, maar ik blijf hetzelfde probleem houden :confused:

Je hebt hem maar een paar maanden dus je hebt nog garantie neem ik aan ?
zo ja breng hem terug naar de winkel en zij maken hem voor je

zelfde probleem

ik heb het zelfde probleem alleen mijn videokaart(ATI radeon express 200m series) staat nog wel aan

Je hebt hem maar een paar maanden dus je hebt nog garantie neem ik aan ?
zo ja breng hem terug naar de winkel en zij maken hem voor je

Dat is inderdaad een optie. Het probleem is echter dat ik de laptop elke dag voor school nodig heb. Ik kan hem dus niet langdurig missen. Daarom probeer ik eerst zelf een oplossing te vinden die ik zelf kan toepassen :)

Als iemand dus nog een eventuele oplossing weet, hoor ik die graag.

Gebruik een programma zoals driver sweeper om je video drivers te verwijderen en download vervolgens in eerste instantie een oudere nvidia driver van de nvidia website.

Gebruik een programma zoals driver sweeper om je video drivers te verwijderen en download vervolgens in eerste instantie een oudere nvidia driver van de nvidia website.

Al paar keer gedaan/geprobeerd, maar helpt niet.. Ik denk dat de videokaart gewoon kapot is :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan