HP D6160 - lampje blijft knipperen - volume voldoende - geen prints

Status
Niet open voor verdere reacties.

aussie4

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Gebruik al geruime tijd printer, HP photosmart D6160, nooit problemen.

Maar al enkele dagen wil hij niet meer printen. Heb enkele cartridges vervangen
HP Nr 363, originele cartridges. Het volume staat nu allemaal vol voor meer dan
50%. Het lampje links boven blijft pinken (normaal geen of onvoldoende inkt).
Gebruikte in het verleden al eens Pelican ivm HP, maar ook dit leverde geen probleem.

-Heb de contacten proper gemaakt, contacten en aansluitingen herstoken, lampje blijft pinken en printen lukt niet, ook niet uitlijnen ed.
-Heb handleiding bekeken, lampje duid aan geen of te veilig volume, bij nazicht allemaal minstens 50% volume.

Iemand die kan helpen?

Kwam dit tegen:

Reset Ink level the HP C5011A (HP 14) Black and Color cartridge used in the HP OfficeJet D Series.

Press the < and > (also the + and -) at the same time, then release quickly (the lcd panel must be showing the date or the procedure will not work)
On the keypad, press in order 7, 8, 9 for black cartridge and press in order 4, 5, 6 for color cartridge
A message will appear asking if you want to override the ink level gauge. Press 1 for yes (You can later turn the ink gauge back on if you install a new cartridge by going through steps 2 and 3, then pressing 2 when prompted if you want to override the ink level gauge).
Your ink level gauge is now turned off and can resume printing.

Succes,

Tijs.

Het heeft even geduurd, heb printer gedeeltelijk uiteen gehaald, en geïnformeerd of er nieuwe te koop zijn die HP nr 363 ondersteunen, niet dus.

Heb bovenste tekst vertaald;"Reset het inktniveau van de HP C5011A (HP 14) Black en Color cartridge gebruikt in de HP Officejet D-serie.

Druk op de <en> (ook de + en -) op hetzelfde moment, dan snel los te maken (het LCD-scherm moet worden met de datum of de procedure zal niet werken)
Op het toetsenblok, druk om 7, 8, 9 voor zwarte cartridge in en druk op om 4, 5, 6 voor kleurenpatroon
Er verschijnt een bericht waarin u wordt gevraagd om de inktniveaumeter overschrijven. Druk 1 voor ja (U kunt later terug te keren de inkt meter op als u een nieuwe cartridge te installeren door te gaan door middel van stap 2 en 3, dan op 2 te drukken wanneer u wordt gevraagd of u het inktniveau meter overschrijven).
Uw inktniveaumeter is nu uitgeschakeld en kan afdrukken te hervatten"

Heb hierontrend enkele vragen, model HP photosmart d6160 heeft geen display, bij aanvang op de toesten drukken, is dit op klavier van de pc?

[...]Heb hierontrend enkele vragen, model HP photosmart d6160 heeft geen display, bij aanvang op de toesten drukken, is dit op klavier van de pc?

Nee, dit is op de printer zelf. Maar als die photosmart geen display heeft (wel vreemd, ik dacht dat alle Photosmarts een display hadden), dan gaat mijn tip niet op, lijkt me.
Proberen kan altijd, maar dan zul je het 'blind' moeten doen.

Tijs.

Afbeelding in bijlage. Heb nog deze middag de zachte en harde reset geprobeerd.... lampje van l magnaan blijft knipperen.

Bijlagen

• 001754.jpg
    001754.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 107
[...]Lampje van l magnaan blijft knipperen.

Is dat een verbetering ten opzichte van het moment dat je je eerste posting deed? Als geen verbetering is geweest dan weet ik het ook niet. Hopelijk komt dan nog iemand anders met een tip.

PS: Heb je HP al gebeld?

Tijs.

Een correctie, het is het linkse lampje dat blijft branden, net zoals bij de posting. l magnaan loop uit door de printer heen. Heb achterzijde en rechter kant verwijderd, maar kan niets zien van opvangbakje of iets dergelijks.

Hp support geeft volgend antwoord, "economisch kan deze printer niet meer worden hersteld, prijs zou/ kan hoger zijn dan een gelijkaardig toestel" (hp printer heb je al voor 80 a 100 euro).
Op de vraag van kan ik mijn cartridgen HP 363 nog gebruiken bij aankoop van een nieuw toestel "neen, cartridgen zijn toestel gebonden, geen enkel nieuw toestel ondersteunt HP 363"Ze zijn allemaal voor 75% vol!

Zijn er nog zaken die ik zelf zou kunnen doen om de printer aan de praat te krijgen, of gewoon weg doen? Het uitlopen van 1 vd cartridgen lijkt me toch bijzonder.

Topics mag dicht, bedankt.

Meld even terug welke oplossing je hebt. Ook als je gekozen hebt om de printer te vervangen door een nieuwe, dat dan even terugmelden.

Dicht zetten van topics doet de vragensteller zelf: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Had de functie niet gevonden om deze topics af te sluiten. Printer zal vervangen worden, heb verschillende zaken geprobeerd, maar het is niet gelukt. Alvast bedankt voor de bijdragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan