• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup of Index

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Dames en heren,

Ik heb echt een brandende vraag:

Ik ben bezig met een boekhoudsysteem te maken mbv excel.
Nu heb ik een Bankboek en een inkoopboek.
In het bankboek komen alle transacties op de bank terecht. bij elke transactie voeg ik een omschrijving bij. bijvoorbeeld verkopen inkopen balans enz.

Nu heb ik ook een inkoopboek. Ik wil dat elke transactie in het bankboek met als omschrijving "inkopen" netjes onder elkaar komen in mijn inkoopboek.

Nu is alleen het probleem dat er inkopen en verkopen door elkaar heen staan.

Ik heb het geprobeerd met Vlookup en Index. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is er iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,

Groet,

Jaap

Beste Jaap zonder voorbeeld bestandje, met wat je wilt, kan er weinig hulp geboden worden...

Voorbeeldbestand

Bij deze het voorbeeld bestand.

bankboek zie je omschrijving staan.
en de prijzen van deze transactie moet bij inkoopboek bij aankopbedrag netjes onder elkaar komen te staan.

Ik hoop dt u mij kunt helpen.

gr

jaap

Bijlagen

Vloop of Index

Hallo Jaap,

Je hebt deze vraag ook op een ander forum geplaatst. Op zich geen probleem (voor mij ten minste), maar het is wel handig en netjes als je hiervan ook een melding maakt. Wordt er niet iest voor niets gedaan. Bijgaand het zelfde antwoord dat ik je gegeven hebt op het andere forum.
Code:
Bijgaand een voorbeeld met de functie Index. Ik heb de formule even om te vergelijken in kolom E gezet.

Verschillen:
1. Geen matrixformule.
2. Voeg eens een rij toe tussen rij 1 en rij 2.

Zijn alle bedragen altijd met BTW en 19 % ??
groet

Dirk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt deze vraag ook op een ander forum geplaatst. Op zich geen probleem (voor mij ten minste), maar het is wel handig en netjes als je hiervan ook een melding maakt.

Jaap: Geef een link naar de andere topic(s), of anders denk ik dat jouw topic een stille dood zal sterven.

Hallo Wigi,

Code:
Jaap: Geef een link naar de andere topic(s), of anders denk ik dat jouw topic een stille dood zal sterven.

Dat zal niet meer gaan omdat de vraag is verwijderd. Maar ik denk dat we van Jaap ook niets meer horen.

Overigens staat het laatste antwoord van het andere forum ook in het bestand.

Groet

Dirk

Reactie

Goedemiddag,

Waarom zou jaap niet meer reageren. Ik ben juist iedereen heel dankbaar dat ik zo goed word geholpen.
Jaap zit alleen niet iedere dag achter zijn computer en heeft er ook geen weet van dat ik niet dezelfde vragen op 2 fora mag plaatsen.

Dus voor dat jullie gaan oordelen alsof ik 1 of ander ondankbare hond ben die niet meer zou reageren eerst even afwachten.

Groet,

Jaap

Hallo Jaap,

Code:
Dus voor dat jullie gaan oordelen alsof ik 1 of ander ondankbare hond ben die niet meer zou reageren eerst even afwachten.

Even dimmen Jaap, er wordt helemaal niet geoordeeld, alleen een verwachting uitgesproken, waarom je waarschijnlijk niet meer gaat reageren. Op het andere forum heb je een antwoord gekregen op basis van Vlookup. Vervolgens heb je nog een antwoord gekregen op basis van Index. Heb je niet op gereageerd. Jouw vraag is op het andere forum verwijderd.

Ik heb je een tip gegegeven hoe om te gaan met het tweemaal plaatsen van een vraag op twee forums. En vervolgens op dit forum nogmaals het antwoord gegeven met een oplossing met de functie Index. Hierop heb je ook niet gereageerd. En dus een afwachting uitgesproken dat Jaap wel niet meer zal reageren. Nou en, wat is daar mis mee en dan nu zo reageren. Tsja..

Groet

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan