Nieuwe krachtige computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchb0y

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Beste leden,

Ik heb nog nooit zelf een computer in elkaar gezet, heb heb tot op heden alleen standaard pc's gekocht. Sky / HP / Packard Bell , alle 3 kapot, ze deden het allemaal rond de 3 jaar.

Daarom zoek ik nu een computer (desktop) die krachtiger is dan die flut pc's die je standaard in de winkel ziet met slechte componenten.
Ik zoek geen windows, die kan ik er zelf opzetten, harddisk heb ik 2; 1. 640GB en 1 500GB.

Is het verstandig om zelf de pc in elkaar te zetten of te laten doen bi jazerty / 4launch ? ik heb altijd getwijfeld om hem zelf in elkaar te zetten, aangezien het moeilijker is met de garantie. Als er wat stuk is weet ik niet wat ik moet terug sturen, bij die 'flut pc's uit de winkel' stuur je hem gewoon naar de fabrikant.

Of is het toch handiger om sterke game-pc's te kopen bij: compustunt / dragoncomputers / computergalaxy ?
Wat ik nou echt zoek is een STERKE computer (die nooit vastloopt, i7-2600 ? i5-2500?), die langer als 3 jaar mee gaat, en waarbij ik toch na 3/4 jaar de componenten kan verwisselen, aangezien het met die packard bell en hp etc, niet lukt, ze hebben allemaal rare moederbord waar niks in past etc.

Een optie met goeie videokaart mag er ook wel inzitten: GTX 580 is atm de beste toch? of toch maar Radeon HD 7970 ? Of crossfire??

Wat ik ervoor over heb; rond 800-1000 euro, ik hoop dat iemand me eindelijk kan helpen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Een pc die nooit vastloopt moet nog uitgevonden worden :p is je budget alleen voor de pc zelf of ook nog randapparatuur zoals monitor muis etc?

Nee ik heb alleen de desktop nodig.
Toen de GTX 570 de nieuwste na gtx 580 was, zag ik een pc bij computergalaxy met gtx 570 en i7-2600 voor rond 800 euro.

Dus graag iemand die misschien gunstig iets kan maken in 4launch / en of azerty of een goede pc winkel kent waar de prijzen ook goed zijn.
garantie is voor mij ook heel belangrijk, t liefst 3 jaar

Hallo , graag wil ik van jou weten wat je met de pc wilt doen.
Ga je erop gamen of alleen maar films bekijken en beeldbewerken ?
Ook graag erbij vermelden welke software/games jij zoals gebruikt
Wat verwacht jij van deze pc ? ( let op : een pc die nooit vastloopt is nog niet uitgevonden zoals modag t al zij) ga jij er slecht mee om dan loopt hij gegarandeerd vast....
Wat is het uiterste wat je ervoor uit wilt geven ?
Wat heb je precies allemaal van hardware liggen ?
Heb je een beetje verstand van om hem zelf inelkaar te zetten ?

gamen / autocad / sony vegas / photoshop

het moet dus een sterke pc zijn.

ik zag zelf dit;
http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_78&products_id=592

de prijs is wel verhoogd, omdat er nu een andere moederbord in zat, eerst zat in hetzelfde systeem; GA-PH67-UD3
en was hij goedkoper. Ik wil graag een moedebord wat ik later over 3/4 jaar kan gebruiken en dus niet weg hoef te gooien, bijv om makkelijk nieuwe intel processoren zoals nu i7 etc erin te plaatsen etc.

Dus graag hoor ik of die pc goed is voor de prijs, aangezien hij zelf zegt dat je duurder uit komt als je hem zelf samenstelt.

voor 40 euro meer heb je;
http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_78&products_id=696

maar hier zit geen gtx570 in, maar ati, welke is beter?

Hoop dat iemand me kan helpen, of het het geld waard is of dat ik beter ergens anders (medion erazer?) een pc kan nemen / samenstellen

Edit:

Of is zoiets voor 100 euro meer;
http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,72/

toch veel beter?

Of toch maar deze:
http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,72/

?

Ik zoek meer ene geschikte aanbieding, wat ik niet kan vinden voor de prijs als ik hem zelf in elkaar zet etc.

Laatst bewerkt:
Oke, is er nog iemand anders die mijn vragen kan beantwoorden ? of andere voordelige aanbiedingen kent etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan