Nieuws systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

caspower10

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo mensen,
Ik ben bezig met het maken van een site (ervaring met php, html en css) maar ik heb nog nooit gewerkt met nieuws systemen.
Ik zou graag iets soortgelijks willen hebben als bijvoorbeeld http://wow-nederland.nl/.
Moet ik hiervoor nog een andere 'post' pagina maken ofzo, of moet ik een database gebruiken?

Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij een eindje op weg wil helpen:thumb:
Alvast hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je Bent eigenlijk op zoek naar een cms hiermee is het gemakkelijk om zulke teksten te beheren deze maken gebruik van een database.

hierbij een aantal cms systemen

wordpress
joomla
drupal
modx

Er zijn er natuurlijk nog veel meer.

Je Bent eigenlijk op zoek naar een cms hiermee is het gemakkelijk om zulke teksten te beheren deze maken gebruik van een database.

hierbij een aantal cms systemen

wordpress
joomla
drupal
modx

Er zijn er natuurlijk nog veel meer.

Ik heb al een host en daar betaal ik ook maandelijks voor.
Moet ik nu van host veranderen, of een systeem kopen ofzoiets?
Is het niet mogelijk om zelf iets te maken met behulp van php?

Het is natuurlijk mogelijk om zelf iets te maken met PHP i.c.m. een database en als je dit als oefening wilt gebruiken om PHP te leren moet je dat ook vooral doen. Dit gaat echter wel veel tijd kosten en ook moet je rekening houden met beveiliging (denk bijv. aan SQL-injectie en XSS).

De namen die klaaspeter noemt zijn CMS'en (contentmanagementsystemen (of in goed Nederlands inhoudbeheersystemen)). Daarmee kan je zonder te programmeren zo'n nieuws pagina maken. Veel van deze CMS'en zijn open source en kan je gratis downloaden en vervolgens installeren op je host. Je hoeft dus niet van host te veranderen of iets te kopen als je een CMS gaat gebruiken.

Als je hoster werkt met Installatron als packagemanager zul je waarschijnlijk MODx kunnen installeren. Dit CMS heeft lage leercurve, is uiterst SEO-vriendelijk en is uit te breiden met diverse extra's. Met het installeren van extra Articles heb je dan meteen een robuuste Nieuws-beheerder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan