Uitbreiden van DDR2 naar DDR3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
IK zou graag mijn huidige geheugen van 2x2GB OCZ DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 uitbreiden naar 8GB DDR3 geheugen.

Maakt het nog uit welk merk ik erin stop? En is het aantal MHz nog belangrijk?

Dit is mijn systeem:
Club3D PCI-w Radeon HD4870 1GB DDR5
en AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 8MB AM3
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
OCZ Voeding Fatal 1 ty 550W

Hoor het weer graag!

Gr. Ivo.

De geheugen sloten verschillen tussen DDR 2 en DDR3.
chqkjwxx.jpg

odmcso6r.jpg

Dan mag je ook een nieuw moederbord kopen :P. Intotaal zal dat iets van 150 euro kosten met geheugen erbij. Daar zit je niet op te wachten denk ik en 4 GB geheugen is meer dan genoeg.

nee dat hoeft echt geen 150 euro te kosten je hebt een simpel AMD mainboard al voor 40 euro en 8gb ddr3 voor 40 euro
in iedergeval kun je geen ddr3 geheugen plaatsen op een ddr2 bankje zo werkt dat helaas niet

@crash je mooie foto's doen het niet :P

Het mobo ondersteund ddr3. Ik wil mijn geheugen uitbreiden om de laadtijden van games als Skyrim wat korter te maken. Voorlopig koop ik nog geen nwe pc dus dit is ook een toekomstgerichte uitbreiding. Samen met een nwe videokaart natuurlijk.

@crash je mooie foto's doen het niet :P
Doen het prima hier, zie screenshot in de bijlage.
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=153895&d=1335626687[/smallimg]

Bijlagen

• Prima.jpg
    Prima.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 1.120
Het mobo ondersteund ddr3. Ik wil mijn geheugen uitbreiden om de laadtijden van games als Skyrim wat korter te maken. Voorlopig koop ik nog geen nwe pc dus dit is ook een toekomstgerichte uitbreiding. Samen met een nwe videokaart natuurlijk.
dan zul je een SSD moeten kopen skyrim heeft genoeg aan 4GB werkgeheugen 8GB gaat dit niet sneller maken

zie het geheugen als een snelweg skyrim is 1 auto op 4 wegen het heeft dus geen zin om nog eens 4 wegen er aan toe tevoegen
omdat de auto niet sneller kan rijden en de auto niet zoveel ruimte in beslag neemt
een standaard HDD is nogal traag als het gaat om laad snelheid een SSD kan dit verhelpen

verder is DDR2 snel zat en in bepaalde omstandig heden zelfs sneller dan ddr3 van wegen de lagere CAS latency

zou je voor alle zekerheid alsnog het moederbord type kunnen opschrijven?

Laatst bewerkt:
Doen het prima hier, zie screenshot in de bijlage.
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=153895&d=1335626687[/smallimg]

In Chrome zie ik je plaatjes ook niet, bedankt voor je screenshot :D

dan zul je een SSD moeten kopen skyrim heeft genoeg aan 4GB werkgeheugen 8GB gaat dit niet sneller maken

zie het geheugen als een snelweg skyrim is 1 auto op 4 wegen het heeft dus geen zin om nog eens 4 wegen er aan toe tevoegen
omdat de auto niet sneller kan rijden en de auto niet zoveel ruimte in beslag neemt
een standaard HDD is nogal traag als het gaat om laad snelheid een SSD kan dit verhelpen

verder is DDR2 snel zat en in bepaalde omstandig heden zelfs sneller dan ddr3 van wegen de lagere CAS latency

zou je voor alle zekerheid alsnog het moederbord type kunnen opschrijven?

Type mobo heb ik nog: Asus m3a76-cm amd 760g

Dank je voor je uitleg, zo had ik het nog niet bekeken. ;)
SSD is een goed idee en heb ik al overwogen, ik wacht nog even tot ze wat in prijs zijn gedaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan