HTML - DIV Background zonder CSS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Atx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Atx

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
HTML:
<body>
<div style="background-image: url(Images/Box.png)"></div>
</body>

of

HTML:
<body>
<div background-image="Images/Box.png"></div>
</body>

Het moet toch mogelijk zijn lijkt me, ik heb vrijwel alles geprobeerd

Laatst bewerkt:
Dit is nogal vaag en incompleet, wat probeer je precies en wat bedoel je met "geen zonder css"? Hoe ziet de rest van je code er trouwens uit? Een online voorbeeld zou helpen.

Kan een DIV zonder inhoud wel een background hebben?
Een inhoudsloze DIV is helemaal niets.

Dit is nogal vaag en incompleet, wat probeer je precies en wat bedoel je met "geen zonder css"? Hoe ziet de rest van je code er trouwens uit? Een online voorbeeld zou helpen.

"Geen zonder CSS" is een foutje het moet "Zonder CSS" zijn,
Dit is trouwens bijna de complete code er mist alleen <html> <body> en <title>, ben zojuist begonnen maar ik had hier altijd al problemen mee omdat ik alleen websites bouw met pure html omdat ik (nog) geen CSS kenner ben

Als dat alles is wat je hebt is het niet raar dat je niets ziet, er zit niets in de div en daardoor heeft deze een hoogte en breedte van 0.

Overigens is de code in je tweede voorbeeld fout. De tweede is wel goed, maar het is beter om een extern stylesheet te gebruiken zodat je met één bestand, je hele site vorm kunt geven.

ben zojuist begonnen maar ik had hier altijd al problemen mee omdat ik alleen websites bouw met pure html omdat ik (nog) geen CSS kenner ben
Tijd om daar verandering in te brengen dus, lees de twee onderste links in m'n handtekening maar eens door, die kunnen je een goed begin met CSS/HTML geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan