Welke laptop 700-750

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikvos

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Beste lezer,

Ik zoek een laptop voor 700-750 euro. Tijdens het zoeken kwam ik steeds weer op deze twee uit, maar ik kan niet kiezen:

Toshiba Satellite L750-1V2 15.6", 2670QM, 500GB
Toshiba Satellite Pro L770-14H

Ik koop de laptop voor mijn stage en ik hoef er geen zware simulaties oid op te draaien. De niet-pro wint qua processor en geheugen. De pro wint qua degelijkheid van de bouw (denk ik?) en iets groter schijfgeheugen. De niet-pro wint ook met 6MB L3 cache tegenover 3 MB van de pro (ik weet eerlijk gezegd niet of dat echt interessant is..)

Ik twijfel omdat ik eigenlijk windows pro nodig heb... maar die optie niet heb bij het bestellen van de L750... :(
Graag jullie gedachten hierover

Groeten,
Erik

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Het is kiezen voor 15,6 of 17 inch want Toshiba is een prima merk, als je er veel mee onderweg bent dan is de 15 ,6 wat makkelijker en lichter denk ik zo.

Welkom op Helpmij:thumb:

Ik heb je topic verplaatst van aankoop nieuw systeem/upgraden ---> laptops (of de aankoop daarvan).

Succes met je vraag.

Ikzelf zou zeker weten voor deze gaan. Hij heeft i7, USB 3.0, 1 TB geheugen en zelfs een Blu-raybrander. Zulke specificaties zul je voor deze prijs bij geen andere laptop terugvinden.

toevoeging: de link van iZeus is een aanbieding die tot 15 mei 2012 geld.

dankjewel allemaal voor de snelle antwoorden!

BTO lijkt me op het eerste gezicht wat duur, maar dat geeft niet want die HP die iZeus aanraadt lijkt me een super deal! (goede toevoeging royb3 ik zal 'm niet aan mijn neus voorbij laten gaan.)
Laptopshop is volgens kieskeurig.nl ook een prima webshop dus dat is ook mooi :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar qua merk een stuk minder qua kwaliteit hardware dus super deal nee ik zou die deal niet wagen;)

Ik heb laptopshop de vraag gestuurd of het mogelijk is om deze laptop met windows 7 professional te leveren. Maar ik denk dat ik hem anders toch ga bestellen.

Ik denk dat je HP echt tekort doet met die opmerking, Modag. HP is niet zo degelijk als een Asus, dat geef ik toe, maar jij schildert hem echt af als een prutding.

Ik werk zelf al jaren probleemloos met een HP

Hmm... kan je misschien toelichten wat er niet goed aan is? en hoe verhoudt de kwaliteit zich tot de Toshiba Satellites ?

Laatst bewerkt:
Hoi.

Acer en hp staan al jaren bekend met zwakke hardware. Kijk maar eens hoe vaak hier op Helpmij een hp of Acer langs komt met bv een videokaart probleem. nee qua merk behoren Thosiba ,Asus. ,msi en samsung toch wel tot de betere merken.

Laatst bewerkt:
que? Jij (Modag) zegt dat het niet zo geweldig is, iZeus zegt 'valt wel mee, is best oke' en nou wil ik graag weten wat jij niet goed vindt aan hp pavillons

EDIT: vreemde opmerking nu vorige bericht is aangepast ;)

Laatst bewerkt:
Verschillen tussen de HP en de L750-1V2 die Modag aanraadt:

HP heeft een veel betere videokaart
HP heeft 2GB meer RAM
HP heeft 500GB meer geheugen
HP heeft een Blu-rayspeler en brander
HP heeft een backlit toetsenbord
HP heeft beter geluid
HP heeft een vingerafdruksensor
HP heeft 1 USB poort meer
HP is €50 goedkoper

Toshiba staat iets beter bekend om z'n hardware.

Ahum. :')

Ik zie nu trouwens dat een upgrade van home naar professional 180 euro kost! dat is me wat te gortig, dan doen ze op stage maar wat meer moeite om mij aan het netwerk te krijgen ;)

@ iZeus
Vandaar dat ik ook zo enthousiast reageerde op jouw voorstel. Maar aan de andere kant: dan moet hp wel ergens anders op bezuinigd hebben. En of dat oke is of niet hangt ervan af waarop dat dan is...
het maakt met bijvoorbeeld niet uit als de accu snel leeg is ofzo... maar ik zit niet te wachten op toetsen die loslaten enz..

Laatst bewerkt:
@izeus,

Je kijkt naar specificaties en ja daar zit verschil in de hp beter maar waarom denk je dat de Toshiba met minder specificatie net zo duur is verschil moet toch ergens zitten ;)

Omdat het hier een aanbieding betreft? De HP is bij andere winkels nog steeds 800-900 euro. Als jij brood in supermarkt A in de aanbieding ziet denk je gelijk dat het slecht brood is?

Hoi,

Tja dat is een vergelijking die nergens op slaat maar laat de ts de keuze maken maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.;)
En je geeft zelf ook al aan dat Toshiba en Asus beter zijn

Laatst bewerkt:
1 ervaringsdeskundige op tweakers is er wel over te spreken:
http://tweakers.net/pricewatch/297669/hp-pavilion-dv6-6b50ed.html#tab:reviews

mobiliteit en accuduur zijn niet zo van belang
warmte en geluid aangenomen dat het niet vreselijk is, maakt het me ook niet zoveel uit
prijs lijkt me ook niet slecht!

Dus ik heb toch nog de neiging om ervoor te gaan. Mijn oude laptop is trouwens een acer... nooit problemen mee gehad. Voor de volledigheid zeg ik daar dan wel bij dat ik ook wel een nette laptopgebruiker ben (als ik vergelijk met enkele collega-studenten..)

@ Modag

Zou je je 'klacht' toch nog wat toe kunnen lichten? waarom zou jij hem niet kopen? Ik kan niet zo goed inschatten hoe erg het nou is om een laptop met 'mindere kwaliteit' hardware te bezitten... wat voor problemen moet ik dan verwachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan