Welke laptop 700-750

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Hier een bericht wel wat oud maar gezien de ervaring hier en op het net geldt het nog steeds ben ik van mening

1 ervaringsdeskundige op tweakers is er wel over te spreken:
http://tweakers.net/pricewatch/297669/hp-pavilion-dv6-6b50ed.html#tab:reviews

mobiliteit en accuduur zijn niet zo van belang
warmte en geluid aangenomen dat het niet vreselijk is, maakt het me ook niet zoveel uit
prijs lijkt me ook niet slecht!

Dus ik heb toch nog de neiging om ervoor te gaan. Mijn oude laptop is trouwens een acer... nooit problemen mee gehad. Voor de volledigheid zeg ik daar dan wel bij dat ik ook wel een nette laptopgebruiker ben (als ik vergelijk met enkele collega-studenten..)

Ja moet je nagaan, die persoon is er blij mee en heeft er zelfs 900-1000 euro voor betaald.

Die tabel van Modag overtuigt mij gewoon totaal niet. Ik ben van mening dat het per notebook anders is. Dell scoort in het algemeen ook niet goed in die tabel maar de XPS serie is zeer degelijk.

Toegegeven: ik schrok even van die 20% bij HP... maar toen zag ik dat Toshiba op de 15% stond... Dat is 1 op 5 tegenover 1 op 7 en dat verschil vind ik best meevallen.

Hoi

Denk dat je een foutje maakt Hp 25,6 en Toshiba 15,7 bij drie jaar en bij 2 jaar 10 om 15 denk dat verschil nogal groot is . Maar inderdaad je kan het treffen ji hebt een Acer die nog nooit defect is geweest en hier staat een Acer die al drie maal een nieuw moederbord hebt gehad. En dat zal ook voor andere merken gelden/

Ik lees nu ook dit:

Door Markofnikoff, woensdag 18 november 2009 17:13
de cijfers komen uit een periode van 2 jaar en zijn geëxtrapoleerd over 3 jaar

Misschien waren er het derde jaar meer Toshiba's stuk gegaan in verhouding en minder HP's. Alles behalve nauwkeurig..

Nee, ik vind dat je een beetje overdrijft. Extrapoleren is net zo onnauwkeurig als een dobbelsteen werpen. Het enige wat ik daarmee wil zeggen, is dat je dat 3 jaar grafiekje niet serieus moet nemen.

Oke, dit wordt een elle lange discussie ik heb mijn duit in het zakje gedaan . En de ts heeft de keus.

Precies, ik heb gemeld wat ik wilde melden. Veel succes met kiezen TS en als je vragen hebt kun je die natuurlijk altijd nog stellen.

Modag, met die cijfers is het inderdaad 1:4 versus 1:7.

Aan de andere kant:
- ik ben niet de lompste laptopgebruiker
- er zit 2 jaar pick up & return garantie bij

Denk dat ik het wel durf te proberen!

Veel dank voor jullie snelle reacties! als iemand nog iets toe te voegen heeft mag dat natuurlijk, ik zal dit topic nog even in de gaten blijven houden. Anders ga ik de hp maandag denk ik bestellen.

Laatst bewerkt:
Ben je zelf aan het twijfelen om hem te kopen of is het als voorstel voor mij bedoeld? hoe dan ook:

hij heeft een groter scherm (wat mij niet veel uit maakt, maar wat een voordeel zou kunnen zijn)

maar daar tegenover staat:
- hogere prijs
- iets langzamere processor (4x2 ipv 4x2.2)
- 6GB ipv 8GB geheugen
- 750 ipv 1000GB geheugen (allebei 5400rpm)
- geen blu-ray

zelfde windows home, zelfde garantie. Videokaart heb ik niet opgezocht, zou beter of slechter kunnen zijn dan de eerder genoemde HP.

Mijn voorkeur gaat dus nog steeds naar de eerdergenoemde HP Pavilion dv6-6b50ed. Ik heb hem trouwens gisteren besteld, nu is hij tijdelijk niet meer leverbaar. Volgens de site komen er deze week weer nieuwe, dus kan waarschijnlijk nog van de actie gebruik gemaakt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan