• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Versprongen karakters

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard1938

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Sinds een paar weken valt het me op dat bij het wijzigen van een tijd de karakters versprongen worden weergegeven.
Ik kan daar best mee leven en misschien is het op te lossen door Office er opnieuw op te zetten.
Toch vraag ik me af of het misschien iets met de grafische kaart heeft te maken.
Het betreft MS Office 2003 Profess. - legaal - dat draait onder Windows 7 Home Premium 32bits.

xls-display_fout.jpg

Ben ik de enige met zoiets geks ?

Laatst bewerkt:
Ik kan je er niet mee helpen Gerard, maar je hebt ook het onderdeel "Hardware" van Helpmij en kun je daar je vraag misschien ook plaatsen.

De topic lijkt me prima hier staan gezien het om Excel gaat.twee keer dezelfde vraag plaatsen is niet toegestaan, gelieve dat dus niet adviseren.

Mijn excuses @crash.

Toen ik gereageerd had besefte ik het pas.

Als je hier een xls voorbeeld bestandje plaats waarbij het voorkomt kun we misschien conclusies trekken waar het wel of niet aan ligt.

Ook hier is al driftig gereageerd, had de link wel van de TS verwacht.

Ik heb nergens last van, bij mij ziet het er normaal uit.
Als de grafische kaart niet optimaal werkt kunnen er inderdaad gekke (onverwachte) dingen gebeuren.

Heb je op een andere pc/laptop problemen?
Kun je misschien tijdelijk een andere grafische kaart in je pc zetten om het een of andere te bevestigen of uit te sluiten?

Driver updates willen ook vaak helpen.
Hier (Excel 2010 in compatibiliteitsmodus) werkt het ook normaal.
Het Excel bestand zelf is dus niets mis mee.
Graag zien we alsnog een Printscreen om te zien wat er allemaal verspringt.

a) Driver updates willen ook vaak helpen.
b) Graag zien we alsnog een Printscreen om te zien wat er allemaal verspringt.

a) is als eerste gebeurd;
b) het is een random probleem blijkt nu; in onderstaand plaatje was 't stap 6, maar had evenfout stap 10 kunnen zijn.
Het is wel zo dat als ie eenmaal de hik heeft hij daarmee door blijft gaan.

xls-display_fout3.jpg

EDIT: Sorry, ik zat naar de cel te kijken.

Ik zie nu wat je bedoelt, en dit is inderdaad een wel heel erg vreemd fenomeen.

Laatst bewerkt:
Ik zie niet wat er mis is met de bijlage.

Bijlagen

• Vastleggen in volledig scherm 16-5-2012 163726.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 16-5-2012 163726.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 46
Het zit ook op zijn pc, maar waar... Geen idee.
Gerard1938 in de map C:\Users\<username>\App Data\Roaming\Microsoft\Office\ Moet een map met Excel staan waarin excel12.xlb staat.
Verwijder deze eens aub.
En ook kan je normal.dot verwijderen (wel eerst elk office programma uitzetten).
Normal.dot staat als het goed is in Microsoft\Templates in dezelfde Roaming root.

Dit zijn twee templates die (indien corrupt) voor layout problemen kan zorgen.

Laatst bewerkt:
@Popipipo:
a) andere pc/laptop -> op de pc van mijn vrouw (dezelfde Office natuurlijk) geen jumping stuff;
b) ik wilde dat ik zo'n kaart in de kast had liggen.

@Muchacho:
a) Excel12.xlb komt niet voor op mijn pc; wel Excel12.pip en is verwijderd;
b) Normal.dot eveneens gedelete, maar beide zonder effect (ook opnieuw opgestart).

Op de computer waar ik dit op tik, staat Excel 2002.
Daarin doet zich het probleem niet voor.

Terzijde (n.a.v. reactie hiervoor): 'Normal.dot' heeft betrekking op Word en doet (voor zover ik weet) niets met Excel.

Normal.dot wordt ook in Outlook gebruikt, dus die verwijderen om het uit te sluiten is geen nieuw probleem maken.
Er bevind zich helemaal geen Excel11.xlb op je computer? (12 is voor 2007, trouwens)
Dat is vreemd, want die regelt je werkbalken, en moet er echt staan.

Normal.dot wordt alleen in Outlook gebruikt als Word in Outlook als editor staat ingesteld. Maar uit niets blijkt toch dat de vragensteller zijn gegevens uit Outlook haalt?

Er bevind zich helemaal geen Excel11.xlb op je computer? (12 is voor 2007, trouwens)
Dat is vreemd, want die regelt je werkbalken, en moet er echt staan.
Je vroeg me 12 te verwijderen. Maar hoe dan ook, die 11.xlb staat er evenmin:
xls-display_fout4.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan