• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scroll down menu in excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

icebird50

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
ik heb een paar vragen

1. hoe kun je een scroll down menu in excel koppelen in een andere tab (bijv. je heb in tab A gegevens staan en in tab B wil je van die gegevens menu's maken)

2. kun je in een scroll menu zo maken dat hij eerst kijkt wat je ingevult heb bij de eerste menu voor dat die iets aangeeft dus dat die eerst op de gekoze gegevens gaat zoeken wat daar aan gekoppelt is en je daar uit kan kiezen

all vast bedankt

Beste Icebird,

Ja dat kan. Met gegevensvalidatie, namen bepalen en de indirect formule.

Zijn ook gelijk de keyworden om te zoeken op dit forum of GOOGLE ;)

Succes

Icebird50,

Als je in tab2 een lijstje maakt met alles wat er in je dropdown menu moet staan, dan kan je daarna naar de cel gaan waar je het drop-down menu wil hebben.
Je klikt dan op de cel, vervolgens op Data -> Validatie -> Lijst.
Je kan onderin verwijzen naar het rijtje in tab2 en voila.

Wat je tweede vraag betreft moet ik het antwoord schuldig blijven.

EDIT: Tot nu toe ben ik er ook alleen maar in geslaagd om een enkele waarde uit een vlookup te verkrijgen als de lijst een bepaalde waarde heeft, niet nog een dropdown menu dat verandert aan de hand van de gekozen optie in het eerste menu, maar ik blijf proberen voor je :)

Laatst bewerkt:
Ik zal een voorbeeldje maken op basis van je chaotische voorbeeld :D

Icebird50,

Als je in tab2 een lijstje maakt met alles wat er in je dropdown menu moet staan, dan kan je daarna naar de cel gaan waar je het drop-down menu wil hebben.
Je klikt dan op de cel, vervolgens op Data -> Validatie -> Lijst.
Je kan onderin verwijzen naar het rijtje in tab2 en voila.

Wat je tweede vraag betreft moet ik het antwoord schuldig blijven.

EDIT: Tot nu toe ben ik er ook alleen maar in geslaagd om een enkele waarde uit een vlookup te verkrijgen als de lijst een bepaalde waarde heeft, niet nog een dropdown menu dat verandert aan de hand van de gekozen optie in het eerste menu, maar ik blijf proberen voor je :)

ik zelf probeer ook van alles uit en het verwijzen werkt wel maar ik zelf had iets anders in me gedachten maar op deze manier kan het ook ik moet alleen maar dingen in ne me matrix aanpassen

en spaarie ik had beetje haast toen ik die maakte ben zelfs de matrix vergeten in te doen

Laatst bewerkt:
Wat vind je hiervan...

Hoop dat het beetje aansluit op wat je voor ogen had en kan je even stoeien :D

Bijlagen

beste spaarie.

het geeft me wel een paar idee this niet prescies wat ik wou maar ik kan het wel gebruiken.
dus heel erg bedankt :thumb:

http://www.contextures.com/xldataval02.html

Ik heb deze lijst gebruikt om hetzelfde te bewerkstelligen als Spaarie gedaan heeft.
Ik zat echter te lang te stoeien met de "Namelookup" waarbij je dus gewoon volledige spaties etc. kan gebruiken.
Dit is me nog steeds niet gelukt.

Blijkbaar bedoel je toch iets anders dan dat je had uitgelegd :)

http://www.contextures.com/xldataval02.html

Ik heb deze lijst gebruikt om hetzelfde te bewerkstelligen als Spaarie gedaan heeft.
Ik zat echter te lang te stoeien met de "Namelookup" waarbij je dus gewoon volledige spaties etc. kan gebruiken.
Dit is me nog steeds niet gelukt.

Blijkbaar bedoel je toch iets anders dan dat je had uitgelegd :)

het is meer zo er zijn meerderde mogelijkheden in excel met wat ik wou ik zelf heb nog een andere manier gevonden om te doen wat ik wil maar in dat geval heb ik veel meer werk dan op spaarie zijn manier dus zal ik kijken of ik met zijn manier veder kan gaan

maar als nog bedankt en die link kan ik goed gebruiken :D

Beste Icebird50,

Je laatste reactie was 6 dagen geleden. Betekent dit dat je vraag opgelost is?

Zo ja, wil je deze dan als "opgelost" zetten? Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan