Tijdens schijf wissen vastgelopen, schijf onbruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

iRichard

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Tijdens dat ik een schijf wouw wissen is het programma vastgelopen, met gevolg Windows Verkenner, het probleem is nu als die schijf in de station doet, loopt Verkenner helemaal vast met gevolg schijf onbruikbaar.

Hoe kan ik dit oplossen?

Heb je al opnieuw gestart?

Wat voor schijf? CD/DVD? Opnieuw formateren?
Is deze niet beschadigd?

Laatst bewerkt:
Het is tijdje geleden gebeurt, DVD RW. Tijdens formateren vastgelopen, schijf zelf niet beschadigt (krassen etc.)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een DVD-RW is dan simpelweg weggooien en een nieuwe pakken.

Inderdaad.
Daar zou ik ook geen tijd meer in steken.

Wel dan een andere vraag, kan ik hem wel in andere apparaten stoppen? Hoeft hij niet de prullenbak in.

Doe het eens, dan zie je vanzelf het resultaat!

Je kan er blijkbaar moeilijk afscheid van nemen.

Een gecrashte windows kan altijd tot dataverlies lijden. Maar als je deze ene dvd-rw zo belangrijk vind kun je gerust op een ander systeem proberen. Blijkt vanzelf of het werkt.

@Coenraad. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ze als onderzetter niet erg geschikt zijn. Dit vanwege het gat in het midden.

Naar het schijnt worden ze door sommigen wel gebruikt als high-tech alternatief voor de kleiduif. :D

Of als deze zilverkleurig zijn, als kKerstboomversiering.

Nu weer een ander probleem, er zit nu een andere schijf in waar niet mee gekloot is, omdat m'n knopje van het station niet meer werkt, moet ik via een omweg doen, Computer > Uitwerpen. Maar als ik in de computer map wil komen laat hij zoooooooooooooooooooow langzaam dat je af gaat vragen of hij wel uberhoud iets doet. En via een snelkoppeling loopt verkenner vast, de zerlfde verschijnselen als bij die andere schijf. Heb nog niet opnieuw opgestart omdat het net gebeurd.

Dat is duidelijk, maar ook branders kunnen defect raken.

Nog een ander alternatief, sommige gebruiken oude cd's ed voor het maken van kaarten :)
Je was hem aan het wissen, dus ik ga er vanuit, dat je er geen gegevens meer af hoeft te halen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan