HDMI kabel van PC naar monitor en TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

haribald

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Ik wil een HDMI kabel van 15 meter lengte van mijn TV naar mijn PC leggen maar stuit op paar problemen.
Ten eerste:de lengte van de HDMI kabel werkt dat dan nog goed?? Mijn ervaring met UTP kabel is dat het beeld goed blijft en dat heb ik met 25 meter UTP kable cat 5e
uitgetest.
Ten tweede: mijn videokaart een XFX Geforce 8500GT heeft een VGA en een DVI aansluiting..... waarvan ik nu de DVI aansluiting gebruik naar mijn monitor.... dat wil ik ook zo blijven houden...
hdmi heb ik er niet op zitten en een nieuwere kaart met ook een HDMI aansluiting erop zit er wegens geldgebrek niet in .... dus ik kan mijn HDMI kable dan niet in de videokaart steken ... Een soort verloopsnoertje zal er wel te krijgen zijn van HDMI naar DVI toe maar probleem daarbij is dat ik dan steeds de kabel van de PC los moet maken en verwisslen wat niet erg gebruiksvriendleijk is wegens
de stand van de PCkast enzovoorts dus ik dacht zelf aan een soort splitter ... dus om kort te gaan eerst 15 meter HDMI kabel die verbonden zit met een splitter en vandaruit bekabeld op de DVI poort van de PC kan en een tweede kabel op die splitter die weer naar de monitor gaat zodat beide zowel monitor alsook de TV hetzelfde signaal krijgen en ik vanaf de PC het TV scherm kan aansturen......

Weet iemand hier iets over te zeggen of het in de handel is zo onder welke naam en merk en zovoorts.....

15m aan HDMI is geen probleem(wel ongeveer het maximum).

Wat je kunt doen is een DVI splitter(12,50 bij kabelmax) I.C.M een dvi > HDMI verloopstukje(4 euro bij kabelmax) gebruiken.
voor 16,50 + 3,95 verzendkosten ben je dan al klaar.

Splitter
verloopstukje

Dit zal resulteren in hetzelfde beeld op meerdere schermen. wil je de TV gebruiken als extra scherm dan zal je over moeten op een "dual head 2 go" systeem. of een andere videokaart.

mocht je toch verder moeten als 15M dan is het aan te raden om een fiber optics kabel I.p.v een copper kabel te halen.

Laatst bewerkt:

deze optie is denk ik ook de beste....
omdat deze splitter gelijk een dvi en een hdmi ingang heeft ..... zodat er alleen maar een hdmi kabel bij moet naar de tv toe....
echter lees ik ook weer bij een van die sites die jullie geven dat DVI geen geluid door geeft allen videosignalen en het is toch wel de bedoeling dat de tv net als bij gebruik van hdmi zo schijnt te zijn zelf het geluid geeft...... dus geen aparte geluidsbronnen en weer extra audiokabels vanaf de pc naar de tv toe..
want zeg nu eerlijk film kijken op de tv en het geluid vanuit het achterkamertje horen waar de pc staat is niet echt je van het..... dus ik vraag me af wat daar aan gedaan kan worden

zelf heb ik inmiddels op een andere site http://www.allekabels.nl/HDMI-Versterkers/1784/1063185/HDMI-VERLENGER-via-UTP-tot-60-Meter.html

dit gezien maar ook met het probleem dat je aan de kant van de pc toch weer over moet naar DVI en als dat gewoon het geluid ook meestuurt dan is dat geen probleem maar is dat ook het geval ???
het feit dat de bekabeling utp is is niet nadelig immers kun je utp kabel beter leggen en zitten de connectoren er nog niet aan dus is het ook mogelijk deze kabel door pijp heen te trekken in de muur ...
geluid en zelfs 1080p (hd kwaliteit is dan ook mogelijk en zelfs dat tot 60 meter lengte)
bovendien is deze bekabeling de helft goedkoper dan een hdmi kabel zodat de prijs van zend/ontvang kastjes weer wat gedekt wordt ....

maar hoe zit dat met het geluid nu???? vanaf de TV tot aan het splittertje met die DVI erop wat groentje1 aangeeft zal het geluid geen probleem vormen maar hoe zit dat met de DVI aansluiting dan ???
:confused:

dvi stuurt geen geluid mee .

dus ald je geen hdmi op je video kaart hebt heb je ook geen geluid .
je zal dus met een 3.5 audio kabel moeten werken

edit; http://www.allekabels.nl/Jack-Kabels/4/1075882/Jack-Kabel.html

deze en dan even lang of je hdmi kabel

Edit; je kan indd via utp kabel werken
dan je je dus de zenders,utp kabels,splitter, audio kabel en 2 hdmi kabels

ik denk niet dat deze optie goedkoper zal zijn

Laatst bewerkt:
ik zou dan een kort hdmi kabeltje van 20 cm is al lang genoeg nodig hebben in mijn opstelling omdat maar aan een kant HDMI vereist is, alleen de tv kant ..... rest is immers DVI en UTP

de TV heeft zulk een aansluiting niet als jij dat kabeltje laat zien en bovendien zou dat kabeltje ook weer 15 meter lang moeten zijn

maar daar heb ik al iets voor vroeger had ik een kwaliteitscomposiet kabel tussen mijn oude analoge Tv en mijn pentium 4 machines deze heeft rood/wit/geel en rood/wit is audio dus die kan ik wel op die moderne andersoortige composiet aansluiten op mijn tv .... aan de computerkant kan ik die rood/wit tulp pluggen wel met een verloopstukje op de s-video uitgang van mijn videokaart duwen temnimste ik denk dat dat zo ook zal werken ?? dat geeft bij mij de voorkeur boven aansluiten op de audioaansluitingenimmers heb ik daar al een versterker aanhangen en wil ik ook niet het probleem hebben dat mij tv ook geluid gaat produceren op de verkeerde momenten asl ik alleen maar wat achter de pc zit (of voor)

dus uiteindelijk even met die composiet verder borduren dan voor het geluid en dan als ik weer wat draagkrachtiger ben een nieuwe videokaart kopen met hdmi aansluiting erop tenminste het geluid gaat dan toch wel direct ??? verders zou het zo goed moetn werken en zou ik met een nieuw videokartej later een redelijk goede hd kwaliteit film moetn kunne bekijken op de tv

blijft over de vraag wat dat 3D doet??? want ik zag ook op internet dat als je HDMI kabel 1.3 hebt je dan geen 3D films kunt doen maar we met versie 1.4 begreep ik.... hoe zou dat dean zitten met die utp kabel kan die cat5e dan ? of zou je dan cat.6 moetn hebben of werkt beide niet met doorsturen van 3D materiaal?

ik wil het eigenlijk gelijk geod doen en niet het verkeerde spul aanschaffen om er dan wer achter te komen dat de helft niet wil werken zo werken verkopertjes in winkels je ook altijd in de nesten immers.....

als DVI poort op de videokaart dus geen audio doorgeeft niet digitaal/analoog dan zal ik dus toch gebruik moeten maken van de audioaansluitingen op mijn mobo....
daarvoor gebruik ik dan maar weer een splittertje...

met mijn composietkable dat doen werkt altijd de (gele) videoaansluyiting laat ik dan vervallen en als ik op den duur een videokaart heb met een HDMI aansluiting erop dan ka ik de hele composiet kable laten vervallen evenals dat audiosplittertje....

inderdaad was het vroeger al zo dat ik de audio pluggen van die kabel in de audioaansluitigen moest steken en de video plug in de videokaart op jaja de s-video aansluiting wat dat betreft werkte dat destijds wel....

dat kabeltje wat jij laat zien in die link is maar 2 meter lang en ik moet 15 meter hebben bovendien loop jij het punt weer voorbij met die kabel dat ik niet alen de tv op de pc wil aansluiten maar ook nog gewoon mijn pc monitor dus die kabel is niks waard voor mij
de composiet kabel is dus alleen voor tijdelijk ik heb/had hem al liggen

uiteindelijk zal de opstelling hdmi naar hdmi+DVI van toepassing worden en zal de audio rechtstreeks van de videokaart met hdmi erop doorgegevn worden aan de TV

zo zou het moeten kloppen :thumb:

aangezien er geen verdere reacties komen ga ik dus proberen, switchkabeltje-videokaartDVI>HDMI(female)-DVI(pcmonitor) naar HDMI>UTP<HDMI-TV
en de al aanwezige composiet kabel als geluidsdrager van geluidsaansluiting-PC naar composietgeluidsaansluiting op de TV

en maar hopen dat het zo werkt.... gr....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan