Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellso

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Over een maand of 4-5-6 ga ik een pc van 1200-1400 halen.
En ik zit al een beetje dingen samen te stellen met ssd's verschillende kaarten maar de vraag is.
Wat is beter om te hebben kwa gamen?
Een i-7 2600k of een nieuwe ivy bridge i5-3570k (niet zeker of dat het nummer is).

ik weet zeker dat je over een half jaar een minimum prijs verschil hebt van 20 %.
ook komt er dan nieuwe technologie uit en ik raad je dus aan om hem dan 1 weekje van te voren samen te stellen en een topic te openen .
het heeft niet veel zin om nu iets samen te stellen.

Kwa gaming is de ivy bridge i5 beter (vooral door prijs-qualiteits verhouding) , de i7 presteert natuurlijk altijd beter maar er zijn op dit moment geen games die hyperthreading ondersteunen , mischien max payne 3 op ultra settings ( niet zeker )

Laatst bewerkt:
ik weet dat de prijs van goedkoper is. Maar ik zit veel in de ICT (doe een ICT opleiding) dus zat alvast een beetje een idee te maken over wat ik kan en wil doen.

Ik kan je wel zeggen dat je met zon budget een monster(high end)game pc kan bouwen.
Maar om dit nu samen te stellen voor een half jaar later ....hmm

Laatst bewerkt:
haha ik geef je gelijk maar ik wil gewoon ideeén op doen. niet de final build al samenstellen :)
En is het veel verschil tussen een onboard sound card en een retair soundcard als je logitech z623 boxen hebt?

nee dat maakt niet veel uit , dat zijn 3 speakers.
De onboard soundcards tegenwoordig zijn allemaal zeer goed en zelfs beter dan de meeste losse soundcards.
Een losse kaart is alleen goed als je bijv een 7.1 set hebt of zelf geluid wilt mixen via externe apparaten die dan op de soundcard aangesloten moeten worden.

De onboard soundcards tegenwoordig zijn allemaal zeer goed en zelfs beter dan de meeste losse soundcards.

Prima statement voor een aantal high-end moederborden, maar de goedkopere realtek chipsets die nog steeds vaak worden gebruikt komen echt niet in de buurt van een losse soundprocessor. Ze kunnen minder kanalen aan, pre-en post-processing is nauwelijks aanwezig en het dynamisch bereik is vaak vele malen kleiner dan van losse geluidskaarten.

Vooral de beperking in kanalen is erg vervelend. De meeste (goedkopere) onboards kunnen maximaal 32, of soms zelfs minder, kanalen aan. Dat betekend maximaal 32 geluiden. Dedicated kaarten kunnen 64/128 of meer kanalen verwerken.

Overigens wil ik hiermee niet betogen dat mensen een stand-alone kaart nodig hebben. De meerwaarde van een losse kaart tov de extra investering is het eigenlijk zelden waard. Dat maakt de bewering dat alle onbaard even goed is aan losse kaarten echter niet waar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan