EdjeCageman
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2011
Mensen,
Ik ben (zoals jullie misschien al gemerkt hebben) bezig met een programma aan 't bouwen van een programma (duh, wat doe je hier anders
)
Maar ik heb een GUI, en hier staan eigenlijk alle handelinge en knoppen van wat er moet gebeuren, dus ook de submenu's:
Beginscherm > koopscherm > stoelkeuzescherm...etc etc...
Systeemmenu > submenu's...
etc...etc...
Dit staat allemaal in 1 klasse, volgens mij is dit niet echt de bedoelling, en hierdoor wordt dus deze klasse een gigantische klasse wat niet echt te overzien is van meer dan 1000 regels code, tja ik heb het mezelf nooit aangeleerd om het anders te doen. Kan iemand mij uitleggen hoe het eigenlijk wel moet.
Eventueel graag met een groff geschetst voorbeeld code.
Trouwens, de "eind" methodes worden wel in andere klasses afgevangen.
Dus als voorbeeld een gevonden voorwerpenlijst:
GUI:
Beginscherm > systeemmenu > gevonden voorwerpen > gevonden voorwerpen toevoegen / of verwijderen
Gevondenvoorwerpenlijst:
List met de gevonden voorwerpen
Gevondenvoorwerp
gevonden voorwerp met alle entiteiten
Alvast bedankt voor de moeite die je wilt nemen hiervoor, tijdens dit schitterende weer
Ik ben (zoals jullie misschien al gemerkt hebben) bezig met een programma aan 't bouwen van een programma (duh, wat doe je hier anders

Maar ik heb een GUI, en hier staan eigenlijk alle handelinge en knoppen van wat er moet gebeuren, dus ook de submenu's:
Beginscherm > koopscherm > stoelkeuzescherm...etc etc...
Systeemmenu > submenu's...
etc...etc...
Dit staat allemaal in 1 klasse, volgens mij is dit niet echt de bedoelling, en hierdoor wordt dus deze klasse een gigantische klasse wat niet echt te overzien is van meer dan 1000 regels code, tja ik heb het mezelf nooit aangeleerd om het anders te doen. Kan iemand mij uitleggen hoe het eigenlijk wel moet.
Eventueel graag met een groff geschetst voorbeeld code.

Trouwens, de "eind" methodes worden wel in andere klasses afgevangen.
Dus als voorbeeld een gevonden voorwerpenlijst:
GUI:
Beginscherm > systeemmenu > gevonden voorwerpen > gevonden voorwerpen toevoegen / of verwijderen
Gevondenvoorwerpenlijst:
List met de gevonden voorwerpen
Gevondenvoorwerp
gevonden voorwerp met alle entiteiten
Alvast bedankt voor de moeite die je wilt nemen hiervoor, tijdens dit schitterende weer

Laatst bewerkt: