• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanpassen lettergrootte formulebalk excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1604

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Heb een klein probleempje in excel 2003. De lettergrootte in de fx-formulebalk is een stuk groter dan de tekst in het bestand zelf. Volgens mij kun je dat ergens aanpassen, maar ik weet absoluut niet meer waar dat dan zou kunnen. Via Google gezocht, maar vind het antwoord op mijn vraag niet. Wie kan mij hier antwoord opgeven?

Groet,
Hans

Kijk eens onder Extra -> Opties en dan tabblad Algemeen.
Hier kun je het standaard font wijzigen. Stel dit in naar eigen wens en herstart Excel.

De lettergrootte in de fx-formulebalk is een stuk groter dan de tekst in het bestand zelf.
Dat kan het geval zijn als je de weergave (in-/uitzoomen) van het blad op (veel) minder dan 100% hebt ingesteld. De lettergrootte in de formulebalk blijft daarbij ongewijzigd. Prober het maar eens: als je de weergave op 100% instelt, zijn de lettergroottes in de cellen en in de formulebalk even groot.

Bedankt voor jullie snelle reakties. @zapatr: ik heb inderdaad de grootte op 87% staan. En als ik deze op 100% zet, wordt de tekst in de cellen en in de formulebalk even groot. Maar als ik nu bijvoorbeeld het lettertype in een cel wijzig van arial 12 naar arial 8, (op instelling 100% dus), dan wijzigt de grootte van de tekst/getal in de formulebalk echter niet mee.
Ik ben van een desktop naar een laptop gegaan en het valt dus op dat de tekst/getallen in de formulebalkregel nu groter worden weergegeven dan op de desktop (met dezelfde instellingen uiteraard).
Dus de vraag is eigenlijk of je de grootte van tekst/getallen in de formulebalkregel ergens kunt aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan