• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud Cel optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorlando

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Ik ben op zoek naar een formule die alleen de inhoud van een cel optelt ,het gaat niet om getallen,zoals =som(A10:A15)!!!!
Ik heb de volgende formule gevonden =AANTALARG(L13:GH13)

Maar als ik nu in bepaalde cellen een letter of getal plaats,krijgt ik in de som de volgende melding #
Waar loop ik nu tegenaan ?

Laatst bewerkt:
Maak je kolom breder...

PS Je hebt behoorlijk wat vragen open staan,en vragen waar een antwoord is gegeven en je niet hebt gereageert.

Niels

Laatst bewerkt:
Als je in de range (L13:GH13) een tekst invult in de cel, dan verbaast mij dat niks, en dan helpt het breder maken van de kolom ook niet: er zit gewoon een fout in je range.
Met AANTALARG(L13:GH13) tel je het aantal cellen met inhoud, en dat is niet hetzelfde als OPTELLEN, waar je het in je vraag over had.
Ik ben op zoek naar een formule die alleen de inhoud van een cel optelt
Met SOM kun je natuurlijk alleen maar getallen optellen. Dus een tekst in een cel geeft dan automatisch een foutmelding.

Als je in de range (L13:GH13) een tekst invult in de cel, dan verbaast mij dat niks, en dan helpt het breder maken van de kolom ook niet: er zit gewoon een fout in je range.
Met AANTALARG(L13:GH13) tel je het aantal cellen met inhoud, en dat is niet hetzelfde als OPTELLEN, waar je het in je vraag over had.

Met SOM kun je natuurlijk alleen maar getallen optellen. Dus een tekst in een cel geeft dan automatisch een foutmelding.

De foutmelding heb ik ontdekt,het ging idd om de range van de CEL, soms is het zo makkelijk!!
Bedankt alvast voor antwoord. (slot)

@ Dorlando
Opgeloste vragen markeer je als dusdanig door in de balk boven je 1ste vraag 'Vraag is opgelost' aan te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan