MSN valt uit na aanleggen Glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Hallo helpmij.nl,

Ik heb sinds afgelopen donderdag glasvezel van KPN.
Dit is allemaal prima aangesloten door een monteur van kpn zelf. MAAR, nu is t probleem dat nadat alles is aangesloten etc. mijn webcam het niet doet zoals hij het moet doen. Als ik via msn met iemand een videogesprek start valt na ongeveer 5-10 minuten de verbinding weg. Hierbij valt msn niet uit, deze blijft ingelogt, ik krijg alleen de melding: videogesprek beïndigd. Ook is het probleem dat ik dit alleen maar heb als mijn Laptop via LAN is aangesloten. Als hij draadloos is aangesloten dan is het geen enkel probleem...

Ik download veel dus daarom gebruik ik 100x liever het LAN netwerk.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen??

Met Vriendelijke Groet,

Laurens de Vos

Klinkt een beetje als dat er iets is met de ethernet poorten op de router/een soort maximum verbruik. Probeer eens een andere ethernet poort op je router en kijk eens naar de instellingen en kijk naar dat soort dingen.

Klinkt een beetje als dat er iets is met de ethernet poorten op de router/een soort maximum verbruik. Probeer eens een andere ethernet poort op je router en kijk eens naar de instellingen en kijk naar dat soort dingen.

Dit heb ik dus nagekeken etc. Ik heb alleen nog geen andere poort gebruikt op de router. Onze internet verbinding loopt zo: KPN experia Box > 5Port Gigabit Switch kamer 1 > 5Port Gigabit Switch kamer 2 > Laptop. Ik zat te denken of dat stukje netwerk tussen de experia box en de 2e switch ergens onderbroken word. Want internet vanaf de 1e switch werkt wel gewoon.. Maar voor de rest alle kabels etc. getest en volgens de monteur moet deze opstelling kunnen werken. Er zitten op de 2 switches aangesloten: Laptop 1, laptop 2, ps3(vaak niet in gebruik), HD media player(vaak niet in gebruik). Dus eigenlijk alleen 2 laptops. Dit zou niet echt een probleem mogen veroorzaken denk ik zo. Ik ga even de andere poort proberen! kijken of dat werkt!

Mmm, als ik dat zie ben ik bang dat dat niet gaat helpen. Maar heb je dat op beide laptops?

Mmm, als ik dat zie ben ik bang dat dat niet gaat helpen. Maar heb je dat op beide laptops?
nee op de andere laptop geen last van. Daarom vind ik t juist zo raar. Ik dacht eerst dat t aan men laptop lag maar t is begonnen nadat ze glasvezel hebben aangesloten dus dat leek me heeel sterk..

Is er toevallig een programmaatje op je laptop geïnstalleerd?

Oeh, dan zou ik het echt niet weten. Het lijkt aan de laptop te liggen, maar dat is niet logisch, aangezien hij het eerder wel deed. Ik zal straks eens gaan zoeken.

Doen de programma's die je aangeeft die niet werken (msn e.d.) wel op een andere computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan