• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Archivering met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een oude laptop gevonden met Office 2003.
Wanneer ik de bijlage van Zatapr draai, kan ik in het zoekvak geen tekst invoeren.
Ook bij mijn eigen bestand lukt dat niet.

Staat de macro beveiliging wel op laag?
Wat gebeurd er wel met dat tekstvak?

Ja hoor beveiliging staat op laag.
Er gebeurt niets met het tekstvak en ik kan er niet in typen.

Daarom vroeg ik wat er wel gebeurd want dan moeten er rondjes rond het tekstvak verschijnen als je erop klikt.

Er is nu helemaal niets zichtbaar.
Het tekstvak wordt klaarblijkelijk niet meer geselecteerd.
Het probleem is: ik zie geen cursor en kan niet typen.

Dan zal de ontwerpmodus wel aanstaan.
Nee hoor!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ben ik zo'n beetje wel door de ideeën heen.
Zowel je eigen voorbeeld als het document van zapatr werken hier prima in zowel Office 2003 als Office 2010.

Dat tekstvak is wel zichtbaar?

Ja hoor.

Dan ben ik zo'n beetje wel door de ideeën heen.
Zowel je eigen voorbeeld als het document van zapatr werken hier prima in zowel Office 2003 als Office 2010.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Ik ben voorzichtig, maar volgens mij lost deze bijlage het probleem op!
Klasse! Bedankt voor de moeite.
Wat was trouwens het probleem?

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Het werkt echt goed. Bedankt.
Ik heb de knop Zoeken verwijderd.
Alleen de knop Herstel gebruik ik nog, omdat al tijdens het invoeren van tekst wordt gezocht.

Vergelijk de code en de gebruikte objekten.
Daar zit het verschil.

Ps. overigens vind ik iets pas oud als het van voor office 2000 is.
De wijzigingen daarna vind ik marginaal, die van Office 2000 cruciaal.
De helpfunktie van de VBEditor in Office 2000 vind ik vele malen beter dan die in office 2010.

Laatst bewerkt:
OK, nogmaals bedankt,

Vergelijk de code en de gebruikte objekten.
Daar zit het verschil.
Daar heb ik zo mijn twijfels over (maar geen zekerheid). Geen twijfel heb ik over het feit dat de korte code van snb de voorkeur verdient boven andere, maar het gaat er hier om waarom bepaalde bestanden op de ene computer wel en op de andere niet goed functioneren.
De objecten uit het oorspronkelijke bestand had ik ook reeds vervangen door active-x-elementen. Ik denk dat het al- of niet goed werken van het bestand vooral ligt aan de gebruikte versie van Excel én het al of niet geïnstalleerd zijn van het Office-compatibiliteitspakket op de betreffende computers. Ik vertel mijn ervaring:
Het bestand dat de vragensteller hier postte, werd op mijn computer ge-opend in Excel 2007 en (na wijzigingen daarin aangebracht te hebben) met gebruikmaking van Excel 2007 opgeslagen en hier gepost als Excel 2003-bestand. Dat bestand werkt probleemloos in Excel 2007 en ook in Excel 2003 als het compatibiliteitspakket geïnstalleerd is. Ik heb nu dat bestand kunnen testen op een computer met Excel 2002 zónder compatibiliteitspakket en daarop werkt het niet goed. Nu zeg ik niet dat dit op álle computers zo is, want van Excel 2002/2003 bestaan verschillende versies (al of niet met servicepack bv.) en dat kan allemaal een rol spelen.

Het bestand geopend in Excel 2000 (zonder enig compatibiliteitspakket): werkt vlekkelings.

snb,
met 'het bestand' bedoel je daarmee jouw bestand of het mijne?

Aanpassing of niet doet er in dat bestand niet toe naar mijn mening.
Met sommige versies van Excel werkt het altijd, bij andere soms, en bij andere helemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan