pc start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zigie

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
hallo iedereen,
ik heb sinds kort een acer aspire X3990.
na een maand wilde de computer niet meer opstarten de fan van het moederbord + fan van de voeding draaien voor een seconde en dan valt de pc uit.
Dus had ik de pc binnen gedaan na een week had ik de pc al terug ze hadden in het bedrijf de bios gereset. De computer werkte terug perfect voor een week lang en toen terug hetzelfde probleem...
terug de pc naar het bedrijf gestuurd deze keer hebben ze er wel een nieuwe procesor + nieuw moederbord in gestoken en hij werkte weer perfect maar na een maand terug het zelfde probleem.
Ik was het een beetje beu om altijd de pc optesturen en dan terug te krijgen wanneer hij nog steeds niet werkt dus besloot ik hem zelf is proberen te maken en dus heb ik zelf de bios gereset door de baterij der uit te halen hij werkte weer voor een weekje of twee en dan vandaag wanneer ik een filmpje aan het renderen ben bam pc afgesloten.... weer hetzelfde probleem als altijd.
weer besloot ik hem zelf te repareren en ik heb gelezen op forums dat dit probleem de oorzaak kan zijn door te vast geschroefde vijsjes dus ik heel de pc uit elkaar gehaald terug in elkaar gestoken en hij werkte terug hoera... dus ik besloot verder men filmpje te renderen en dan...
raad eens... pc terug af en ik krijg hem weer niet opgestart :mad:

is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem?
alvast bedankt

overbelast ofzo hoe warm wordt hij? installeer speedfan daarvoor

misschien kun je beter naar ze toe gaan en zeggen dat niks heeft geholpen en om een nieuw systeem vragen als zelf aan vanalles gaan zitten prutsen als je niet precies weet wat je doet want dan gaat je garantie eraf

misschien kun je beter naar ze toe gaan en zeggen dat niks heeft geholpen en om een nieuw systeem vragen als zelf aan vanalles gaan zitten prutsen als je niet precies weet wat je doet want dan gaat je garantie eraf

dan is het waarschijnlijk ook te laat voor een nieuw systeem?

kan het zijn dat het moederbord kortsluiting maakt met iets... want telkens als ik de stekker insteek maakt hij zo'n klik geluid (als je begrijpt wat ik bedoel)

Goede kans dat het de processor is die te warm wordt. De computer schakelt dan automatisch uit zodat de processor niet verder kapot gaat. Probeer hem anders is een tijdje uit te houden, en dan bij het aanzetten meteen naar het bios, en zoek daar dan de temperatuur op van de processor. Als die extreem hoog wordt weet je dat daar het probleem zit.

Goede kans dat het de processor is die te warm wordt. De computer schakelt dan automatisch uit zodat de processor niet verder kapot gaat. Probeer hem anders is een tijdje uit te houden, en dan bij het aanzetten meteen naar het bios, en zoek daar dan de temperatuur op van de processor. Als die extreem hoog wordt weet je dat daar het probleem zit.

had ik vorige keer ook gedaan en toen was hij rond de 40 niet extreem hoog denk ik maar als ik hem weer opgestart krijg zal ik het zeker nog eens na kijken

40 is inderdaad niet heel hoog. Als je in het bios gewoon blijft kijken hoe warm hij wordt, tot en met het moment dat hij uitvalt, dan weet je of het door oververhitting van de processor komt ja of nee.

mm oververhitting? en als je de pc opstart met de kap eraf? doet ie het dan wel langer?
Heb je de pc aangesloten op een geaard stopcontact?
En waarom steek je elke keer de stekker erin?

aan dit verhaal vermoed ik dat dit probleem aan de voeding ligt, ik vraag me af of ze hier nog niet goed naar hebben gekeken.

mm oververhitting? en als je de pc opstart met de kap eraf? doet ie het dan wel langer?
Heb je de pc aangesloten op een geaard stopcontact?
En waarom steek je elke keer de stekker erin?
kan de pc helemaal niet meer opstarten zelf niet met de kap er af. ik steek niet elke keer de stekker erin. ik wilde gewoon de stroom er af laten voor te kijken of hij dan werkte

aan dit verhaal vermoed ik dat dit probleem aan de voeding ligt, ik vraag me af of ze hier nog niet goed naar hebben gekeken.

ja dat kan. maar als de voeding stuk is draait de fan van de voeding dan nog voor een secondje wanneer ik hem probeer te starten?

ik denk dat ik de pc nog maar eens een keer ga op sturen naar het bedrijf en als hij dan niet gemaakt is ga ik de koopovereenkomst proberen te ontbinden (zodat ik mijn geld terug krijg)
tog bedankt allemaal :)

Ja, een voeding die kaduuk is hoeft niet perce helemaal niets meer te doen, vaak vallen ze spontaan uit bij zwaardere belading of zonder aanleiding.

als hij 2 seconden opstart de fans gaan draaien en hij weer uitslaat is er ook een kans dat je ramm geheugen fouten heeft.de meeste nieuwe pc"s hebben een memtest (mijne bijv. ook en had hetzelfde probleem.) op dat moment is je moederboard je ramm aan het uitlezen en toewijzen.soms gaat dat niet helemaal goed.dus probeer eens alle balkjes ramm uit je pc te halen en er 1tje in te steken.werkt die wel 2e erin en zo door.ik weet niet of jij dat ook hebt maar het is het proberen waard lijkt mij.

als hij 2 seconden opstart de fans gaan draaien en hij weer uitslaat is er ook een kans dat je ramm geheugen fouten heeft.de meeste nieuwe pc"s hebben een memtest (mijne bijv. ook en had hetzelfde probleem.) op dat moment is je moederboard je ramm aan het uitlezen en toewijzen.soms gaat dat niet helemaal goed.dus probeer eens alle balkjes ramm uit je pc te halen en er 1tje in te steken.werkt die wel 2e erin en zo door.ik weet niet of jij dat ook hebt maar het is het proberen waard lijkt mij.

Echt bedankt dit heeft het probleem opgelost echt bedankt!!!! :)

oké hierdoor was het probleem even opgelost. ik heb alle ram kaartjes er uit gehaald en er één terug ingestopt en hij werkte terug prima daarna heb ik de pc terug uitgeschakeld en het tweede balkje ram er in gestoken en terug werkte hij wat ik vreemd vond want ik heb maar 2 ram kaartjes en hij werkte terug... (dus waarschijnlijk waren de ram kaartjes toch niet stuk ?)

dus de computer werkte weer en vandaag bam opnieuw hetzelfde probleem. dus ik heb alles uit de pc gehaald zodat er alleen nog mobo, 1 ram kaartje, video kaart, voeding, cpu en cpu koeler in zit maar hij start nog steeds niet op. kheb ook de bios gereset door de cmos jumper te verplaatsen maar ook dat hielp niet. weet iemand een oplossing ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan