JoZ1
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 17 dec 2010
Beste C++-kenners.
Ik ben een boek aan 't lezen om mijn C++-kennis wat uit te breiden (C++ - L. Ammeraal).
Het boek bevat ook opgaven, zoals deze:
"Lees een decimaal cijfer d in en druk alle positieve gehele getallen x kleiner dan 100 af waarvoor geldt dat het cijfer d voorkomt in de decimale notatie van zowel x als x2. Druk telkens naast x ook x2 af. Als d bijvoorbeeld gelijk aan 2 is, dan zal de regel:
82 6274
in de uitvoer voorkomen, want 2 komt zowel in 82 als in 6274 voor (en 822 = 6724)."
Nu begrijp ik deze opdracht wel, alleen het uitvoeren ervan is lastig. Hoe controleer ik of een getal in een ander getal voorkomt?
Code tot nu toe:
[CPP]cout << "Geef een getal.";
double d;
cin >> d;
//Elke waarde x en x^2 die d bevat.
for (x=1;x<100;x++){
//Hier controleren
}[/CPP]
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Ik ben een boek aan 't lezen om mijn C++-kennis wat uit te breiden (C++ - L. Ammeraal).
Het boek bevat ook opgaven, zoals deze:
"Lees een decimaal cijfer d in en druk alle positieve gehele getallen x kleiner dan 100 af waarvoor geldt dat het cijfer d voorkomt in de decimale notatie van zowel x als x2. Druk telkens naast x ook x2 af. Als d bijvoorbeeld gelijk aan 2 is, dan zal de regel:
82 6274
in de uitvoer voorkomen, want 2 komt zowel in 82 als in 6274 voor (en 822 = 6724)."
Nu begrijp ik deze opdracht wel, alleen het uitvoeren ervan is lastig. Hoe controleer ik of een getal in een ander getal voorkomt?
Code tot nu toe:
[CPP]cout << "Geef een getal.";
double d;
cin >> d;
//Elke waarde x en x^2 die d bevat.
for (x=1;x<100;x++){
//Hier controleren
}[/CPP]
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.