is torrentsite legaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo, Is *knip* een legale site? Dit zou ik graag willen weten voor ik begin te downloaden. Men ant-virus heeft deze site gescand tegen virussen en zegt dat deze veilig is. Maar er zijn paar dingen waarover ik twijfel. Je kan zelfs windows 7 en films die nog pas in bioscoop zijn downloaden. Een vriend had me die site gegeven. Maar als ik de men vriend en de site mag geloven, download die echt alles gratis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor is veilig, echter is het niet toegestaan deze links hier te plaatsen ;)

Eerst even dit: Bij torrents, als je download, upload je automatisch (je helpt de download verder ondersteunen) en ben je dus illegaal bezig!
Het is natuurlijk niet legaal, die website.

als je uploud (wat je outomatisch doed maar je wel uit kan zetten)
dan ben je ilegaa bezig ik weet niet presies hoe het met het downlouden zit
dit soort links mag je niet delen op het forum zoals DoRoCo al aangeeft
of het veilig is is niet altijd zo iedereen kan hier op uplouden dus kan iedereen er goede films/progamas /muziek opzetten
maar er kunne ook virussen meekomen dus geen enkelen torent website is veilig
de website wel maar de torrents die erop staan (mits iedereen kan uplouden) kunne ook virussen bevaten
er zijn geen " veilige" torent site als je veilig films muziek en progammas zonder te betalen wild downlouden is dit helaas niet mogelijk het is altijd handig om van te vore even de reacties te lezen die mensen er onder hebben gezed
ook kan je kijken naar de uplouder als iemand vaak goede dingen uploud zonder virussen kan je deze uplouder vaak vertrouwen

osrry voor de hele lap text ik hoop dat het je help

AsusMan

Ik heb de naamsverwijzing naar de website weggehaald. Het is niet toegestaan om links of verwijzingen te plaatsen naar websites met mogelijke illegale content.
Er over praten is geen probleem.

De door jouw genoemde site is slechts een zogenaamde metazoekmachine (in dit geval voor torrents). Deze site zoekt via meerdere zoekmachines en geeft de resultaten weer in één overzicht. Er staan dus geen torrents of bestanden op die site. De resultaten zijn links naar andere sites waar de torrents staan.

Zowel sites als de inhoud van torrents kunnen onveilig zijn. Je moet dus altijd goed beschermd zijn tegen virussen en malware. Vertrouw je het niet, open of download het dan ook niet.

De site niet illegaal alleen de uploaders die er achter zitten en het aanbieden.
Het downloaden voor eigen gebruik is ook NOG niet illegaal!!

Maar daar word aan gewerkt..dankzij zekere organisaties...
Aanbieden mag echter niet....dus wat de mensen adviseren, zet het delen uit.
Verder wat MARCO zegt.

De site niet illegaal alleen de uploaders die er achter zitten en het aanbieden.

Aangezien de zeeroversbaai site ook als illegaal is bestempeld en er dus jurisprudentie is kun je niet zeggen dat een site met links naar torrents niet illegaal is.

Aangezien de zeeroversbaai site ook als illegaal is bestempeld en er dus jurisprudentie is kun je niet zeggen dat een site met links naar torrents niet illegaal is.

Hallo Ellasar

Zoals je al aangeeft betreft dat alleen de zeeroversbaai.
http://jure.nl/bv0549 uitspraak rechter...
jurisprudentie is mi nog niet aan de orde geweest.
Overige sites zijn dus nog vrij zolang het om torrents [lees magnets] gaat.

gr
H

Eerst even dit: Bij torrents, als je download, upload je automatisch (je helpt de download verder ondersteunen) en ben je dus illegaal bezig!
Het is natuurlijk niet legaal, die website.

Dat is pertinent onjuist.

Tardis

Aangezien daar geen jurisprudentie over is is je bewering volstrekt onjuist.

Tardis

Een antwoord is gegeven op de vraag van TS.
Het hierop volgende ja en nee over wel en niet legaal kan oneindig door blijven gaan en Helpmij.nl is niet de plaats voor deze discussie. Hiervoor mag een juridisch forum gezocht worden.
Ik sluit dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan