Internet Explorer 5 16-bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik ben op zoek naar een Nederlandse, 16-bits versie van Internet Explorer 5 om te gebruiken met Windows voor Workgroups 3.11. Wie weet waar ik deze zou kunnen downloaden?

Je zou deze kunnen proberen, hij is in het Nederlands maar er staat niet bij hoeveel bits en er komt volgens mij nog meer mee dan alleen IE. Hier staat er ook een maar ik weet niet of die gaat werken.

Ik ben trouwens toch wel nieuwschierig, waar ga je dit stuk antiek voor gebruiken? Prettig browsen gaat er niet mee lukken denk ik.

Bedankt Naarling, ik zal ze beiden even uitproberen.

Het is voor een klein experiment om een zo compleet mogelijk systeem op te zetten in Microsoft Virtual PC 2007. Ik ben al zover gekomen tot het installeren van:

- MS-DOS 6.22 (Nederlands)
- Windows voor Workgroups 3.11 (Nederlands)
- Stuurprogramma SVGA-beeldschermadapter (ondersteunt resoluties tot 1600×1200)
- Stuurprogramma geluidskaart (Sound Blaster 1.0)
- Stuurprogramma netwerkadapter (Intel 2104x)
- TCP/IP-32-hulpprogramma's
- Microsoft Office 4.3 Professional (Nederlands)
- Internet Explorer 3.0 (Nederlands)

Internet Explorer 3.0 werkt op zich goed (komt in tegenstelling tot Internet Explorer 2.0 (op Windows NT) wel op Google), maar heeft kleine problemen met de weergave, die Internet Explorer 5.0 niet heeft.

Edit 1: de versies zijn helaas beiden 32-bits... :(

Laatst bewerkt:
http://www.hpcfactor.com/downloads/msie/ heb ik er eentje gevonden, maar dan moet je een DVD bestellen en deze kost je £12.50.

Succes met je zoektocht!

EDIT:

Helemaal onderaan de pagina staat er nog extra informatie, als je een donatie maakt groter dan £1.00*, dan kan je 1 van de versie's aanvragen en dan krijg je deze toegestuurd, zonder de hele DVD-set.

* Why over £1.00? The majority of any donations of under or equal to £1.00 GBP go to PayPal to pay for the transaction and we wind up with little to nothing as a result.

Laatst bewerkt:
Internet Explorer 5 is dus blijkbaar niet (meer) in het Nederlands op het internet aanwezig. Dan ga ik toch maar voor een Engelse versie...

Internet Explorer 5 is dus blijkbaar niet (meer) in het Nederlands op het internet aanwezig. Dan ga ik toch maar voor een Engelse versie...
Ok, ik had dit vanmiddag al gezien, net wat wezen zoeken, & je blijkt de status al als opgelost gezet te hebben, wat eigenlijk niet helemaal zo als je gehoopt had is. Vandaar dus toch nog maar:

Bij microsoft.com is het in ieder geval niet meer verkrijgbaar, zowel NL als ENU.

Wel staat het op de Nederlandstalige CD1 van Office 2000 SR-1a, in de map <schijfletter>:\IE5\NL\IE5SETUP.EXE, & dat is dan versie 5.0.2314.1000. Als je die nog ergens hebt liggen?..

Het is maar 75,3 MB (78.967.683 bytes) & ik kan er wel een ISO van draaien, maar dat moet ik dan weer opladen, is weer net te groot voor mijn SkyDrive bestandslimiet, etc...

Bovendien is het volgens mij 32bit (Win32 Cabinet Self-Extractor)), & ik betwijfel dus of dat lukt op Windows 3.11... Maar ja, ok, da's dus het doel van een experiment...
;)

Bericht verplaatst van "Browsers" naar "Microsoft Internet Explorer"

Iemand enig idee of het mogelijk zou zijn om de 32-bits versie uit te voeren d.m.v. Win32s?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan