Aankoop nieuwe Computer,bedrogen?, gt520(onbekend) ipv gt620(nvidia)

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Op 12/7/2012 koop ik een Medion akoya p5266 d computer, in Hasselt groot warenhuis 'MM'.
Bij thuis aankomen heb ik de computer open geschroefd en merkte op het moederbord,
een videokaart gemonteerd is gt520/64b/1gb,merk onbekend.

Daartegen, op de doos wordt vermeld NVIDIA geforce gt620,

Heb naar medion gebeld, en zeiden dat volgens hun gegevens, standaard gt520 geplaatst worden,
en geen gt620 zoals op de doos staat.
Niet erg zeiden ze,als ik van jouw was zou gt520/1gb erin laten, want de gt620/is met 512mb voorzien(of zoiets).

Nu heb ik toch gemaild naar winkelcentrum, of ik geen gt 620 krijg,die denk ik sneller is(of niet???)
Bij het installeren van windows en alle toebehoren, is er wel een nvidia gt620 software geinstalleerd door de fabrikant.

Vraag is: geeft de videokaart van gt520 met software gt620 toch een snelle resultaat.

Wie kan me hier bij helpen? en is de moeite07 doos gt620.jpg06 videokaart.jpg
om daar verder met discussie in te gaan.

Of dit de moeite is,kan jij beter zelf bepalen.........als het voor mijzelf zou zijn,zou ik er de moeite niet voor doen.
Beide kaartjes zijn low-end,en de specificaties kunnen elkaar niet zoveel ontlopen dat het opgemerkt kan worden door de meeste mensen.
De low specs versies van GT6** serie zijn namelijk gebaseerd op dezelfde architectuur als die van de budgetversies van de GT5** series...........ze zijn bijna indentiek....

Beide kaarten hebben 1 Gb geheugen..

3DMark GPU Score van de 520: 550
3DMark GPU Score van de 620: 940

620 is dus een snellere kaart.
(met software kun je van een 520 gaan 620 maken... verschillen zitten in de hardware op de kaart)

620 is dus een snellere kaart.

Kan een twijfelgeval zijn........ligt eraan of de TS een OEM versie heeft......PC bouwers,zoals Medion,Acer e.v.a. hebben een OEM versie van deze kaart,die op zich weinig verschilt van de 520.......een retail GT 620 daarentegen is genoemd als een variant van de GT 530.....

Wat me ook nog verrast is,...

zit met twee oude schermen(die ik wil behouden), maar 1 kan aansluiten, vermits deze videokaart maar een aansluiting
heeft van 'hdmi & vga), en niet vga + dvi + hdmi, terwijl de meeste gt520 dat wel hebben.gt520 met kabel.jpgachteraansluiting.jpg

Toch mooi om reactie te horen, wacht alleen op de reactie van winkelcentrum af.
Volgende computer, ga ik toch zelf in elkaar steken, dat weet ik tenminste wat erin zit.

De prijs nu is 699 €, voor een intel core i7_3770,gt 520 ipv 620, ram 8gb, harde schijf 1 GB,usb 3,0, windows erbij, proefversie kaspersky.Voeding 350 watt.

Tja, en met een voeding van slechts 350 Watt is het zelfs onmogelijk om er dan (eventueel op termijn) maar even zelf een "serieuze" videokaart in te stoppen...

Mwa, kan denk ik wel een HD7770 in. Vreet niet zoveel stroom.

Ja, dat zeggen ze wel vaker. Ik draai een HD6850 op een 430 watt voeding, gaat ook prima. En ik kan je vertellen dat de HD6850 meer verbruikt als de HD7770. Bovendien heb ik ook nog een 125 watt CPU er bij geprikt t.o.v. een 77 watt CPU die in dit geval gebruikt wordt.

Bij de PSU calculator kom ik ook nog niet eens op 300 watt uit. 291 Watt wordt aangeraden, 241 watt minimum.
http://extreme.outervision.com/PSUEngine

artikel gevonden op internet

nVidia brengt 'nieuwe' GeForce 605 en GT 620 uit voor OEM's
artikel april 2012
Met de huidige geïntegreerde videokaarten worden budgetmodellen steeds vaker overbodig, maar nVidia heeft er toch voor gekozen om de GTX 600-serie uit te breiden met twee van deze 'nieuwe' low-end videokaarten. Zowel de GeForce GT 620 als de 605 zijn zogenaamde rebrands van eerdere modellen, die door OEM's onder de nieuwe noemer verkocht zullen gaan worden.

De GeForce GT 620 is gebaseerd op de GT 520 en beschikt zodoende over 48 CUDA-cores, acht TMU's en vier ROP's. Het geheugen is bij het 'nieuwe' model echter gehalveerd van 1 of 2 GB naar 512 MB tot 1 GB. Verder biedt de GT 620 ondersteuning voor de OpenGL 4.2 API, een feature die zijn voorganger moest missen. Het TDP is nog steeds vastgesteld op 30 watt.

Het goedkoopste model, de GeForce 605, is eigenlijk een gerebrande GeForce 510 en is vrijwel identiek aan de GT 620. Het enige verschil is namelijk de klokfrequentie, want waar zijn grotere broer geklokt is op 810 MHz, moet de 605 zijn werk doen op 523 MHz. Het TDP voor deze variant van de GF119 chip bedraagt nog altijd 25 watt.

Bijlagen

• art001.jpg
    art001.jpg
    101 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan