Kleine e na romeinse cijfers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux2

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
L.S.,
Hoe kan ik na een romeins getal zoals XIII en kleine e aan de bovenkant krijgen, dus niet XIIIe maar de e boven.
Ik hoop een beetje duidelijk te zijn.
Met vriendelijke groet,
Eflux2

Tik de e in, selecteer deze en tik dan CTRL-SHIFT+
Dus de CTRL en de SHIFT toets tegelijk indrukken, vasthouden, een + intikken en de toetsen los laten.

Beste edmoor,
Probleem is nu dat mijn tekst ook in kleine lettertjes is omgezet. Ik weet niet hoe ik deze weer in de normale letter grootte kan terug zetten:o
Groet,
Eflux2

Je moet wel alleen die ene e selecteren en dan die toetscombinatie gebruiken.
Het is een zogenaamde toggle toets.
Selecteer dus je tekst die nu in superscript staat en gebruik nogmaals die toetscombinatie om je tekst weer normaal te krijgen.

In office 2010

Hallo,

In office 2010 is er ook een knop voorzien:
Image1.jpg

Ben je wel bewust dat de romeinse cijfers achter een naam van bijv. Lodewijk XIV al staat voor 14e?
En dat XIVe dus verkeerd is en in feite dus uitgesproken wordt als veertiendede?

Probleem is nu dat mijn tekst ook in kleine lettertjes is omgezet.
Tekst selecteren zoals edmoor aangaf kan wel, maar is een beetje omslachtig, en bovendien lokt het verkeerde selecties uit, zoals je al hebt gemerkt. Beter is: (nog afgezien van de vraag of Lodewijk nu wel of niet een extra dede verdient..)
<Ctrl>+<Shift>+<=> indrukken, dan de e typen (of welke letter dan ook, de sneltoets geldt uiteraard voor elke letter(combinatie)), en daarna op <Ctrl>+<Spatiebalk> om de lettergrootte weer te herstellen. Of de combinatie <Ctrl>+<Shift>+<=> nogmaals gebruiken, dat mag ook.
Met <Ctrl>+<=> maak je overigens een subscript. Uitzetten gaat weer op dezelfde manier. De gedachte is dus: de sneltoets in deze is de <Ctrl> toets, en de <Shift> toets heb je nodig als je de + wilt typen. Zoals bij een superscript.

Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten!

Beste Octafish,
Vorenstaand prbleem is wel opgelost maar helaas ik kreeg deze ochtend weer een ander. Ik was in Word (7) aan het werken en plotsklaps krteeg ik allemaa rode letters met rood onderstreept. In de zijkant van mijn document kreeg allemaal opmerkingen in een ovaaltje. Verder werken was niet mogelijk omdat. Aangezien ik alleen maar "platte" tekst schrijf begreep ik er niets van.
Groet,
Eflux2

Weet niet of de moderators hier graag een nieuw topic voor zien of niet, maar wil je een screenshot uploaden hier?
Zo begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan