HP envy beats of asus i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iliassblauw

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Dames en Heren ik heb jullie hulp nodig!

Ik ga een nieuwe laptop aanschaffen en mijn oog is gevallen op twee laptops, namelijk:

http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/HP-Envy-142050ed2nd-i52410M/1192281

En

http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/Asus-R500VDSX093V3rd-i73610QM/1353932

De reden dat ik voor de envy wil gaan is:
- mooier design
- betere videokaart
- 8gb geheugen
- 750Gb opslag
- net iets kleiner dan een 15,6 in mijn ogen perfect

De reden dat ik voor de asus wil gaan:
- een veel dikkere processor i7 derde generatie ipv i5 2de generatie
- klaar

Ik wil de laptop gebruiken voor studie, maar vooral voor mijn eigen website design, dingen als photoshop moet het dus makkelijk kunnen draaien, nou kan mijn oude acer dat zelfs dus ik denk bij deze laptops geen problemen daarmee te krijgen. Af en toe een game spelen op normaal niveau lijkt me ook leuk.

Wat zouden jullie doen? Het design, de betere videokaart, meer geheugen en opslag of juist voor de betere processor, en wat zijn jullie ervaringen met asus en hp.

Ik hoef geen dingen te horen als HP IS SLECHT, ik hoor liever de reden waarom, ik had hiervoor een acer en de reden dat ik hier niet voor kies is omdat de scharnieren zijn gebroken van mijn beeldscherm, niet erg duurzaam in mijn ogen. Maar elke laptop is anders gebouwt natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoef geen dingen te horen als HP IS SLECHT, ik hoor liever de reden waarom, ik had hiervoor een acer en de reden dat ik hier niet voor kies is omdat de scharnieren zijn gebroken van mijn beeldscherm, niet erg duurzaam in mijn ogen. Maar elke laptop is anders gebouwt natuurlijk.
zelfde reden waarom je in mijn ogen niet voor HP hoort te gaan
kwantiteit boven kwaliteit is het bij HP en Acer de service van beide bedrijven is ook niet wat het hoort te zijn
de kans dat iets mis gaat bij die twee merken is beduidend groten dan als bijvoorbeeld bij Toshiba en asus
maar jah daar betaal je dan ook voor van wegen lage prijzen bij acer en hp etc

Laatst bewerkt:
voor jouw doeleinden zou ik de envy nemen, een I5 met 8 gb werkgeheugen is perfect voor photoshop, qua interneten en dat soort zaakjes zou ik voor de I7 gaan :)

Groetjes Aymar

Ik vind dat je voor de Asus moet gaan, omdat HP een slecht merk is. Ik heb zelf slechte ervaringen met HP (zie mijn oude topic). Ik kreeg steeds witte schermen/strepen tijdens het opstarten/gebruiken van de laptop. Nu heb ik een Asus en daar ben ik heel tevreden over:d! En in die Asus zit een Quadcore processor.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Dus de bouwkwaliteit van HP over het algemeen is ook niet goed?, maar hoe zit het met deze laptop want er staat overal dat ie van uitermate kwaliteit is kwa bouw en dat er duurzaam materiaal is gebruikt.. En wat kan je op internet meer met een i7 dan met een i5 als ik vragen mag:$

Die Asus is gewoon veel beter want die heeft een véél sterkere processor. Vooral omdat die Intel Core i7 een quadcore processor is en die Intel Core i5 een oude dualcore is. De Intel Core i5 2410M is de 1e generatie. De Intel Core i5 2430M is de 2e generatie, de Intel Core i5 2450M is de 3de generatie en de Intel Core i5 3210M is de 3de generatie. 14 " Inch is echt te klein vind ik. Maar dat is mijn mening. Laat wel even weten wat het is geworden?

Suc6:D!

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de hp envy beats, de reden hiervan is omdat de i5 processor een tweede generatie i5 is, en hoewel het dualcore is is ie toch sterker dan de a6 van amd (notebookcheck) en deze heeft ook 8gb intern geheugen ipv 6 en een harde schijf van 750 gb ipv 640, alles aan deze laptop is beter op de videokaart na, en ik vind m ook zeer mooi, hij zit nu in de lader, kan niet wachten op het opstarten

Volgens mij is dat geen 2de generatie. Let er goed op dat je geen witte strepen/schermen ziet:evil:. Dit is alleen een beetje tegenstrijdig:s. Nou lees ik ineens dat de i5 de 2de generatie is van de Intel Core 2 Duo. Raar... Het zal wel.

Suc6:D!

Laatst bewerkt:
ik weet niet of je em al gekocht hebt ik raad je aan om eerst deze video review van tweakers te bekijken
klikerdeklik de HP envy komt daar niet als een goed product uit...

Edit zie dat je em al gekocht hebt...

Laatst bewerkt:
Toch zijn de laptops van HP erg slecht, zowel de Envy en de Pavilion series:evil::evil:.

Toch zijn de laptops van HP erg slecht, zowel de Envy en de Pavilion series:evil::evil:.

En wat versta je onder erg slecht? wat is de reden daar naar toe want voor alleen erg slecht koop ik niet zo veel, ik ben er tot nu toe hartstikke tevreden mee, het is natuurlijk nog te vroeg om te oordelen, maar wat mij is opgevallen is dat de laptop erg koud blijft. fijn voor je handen

De hp hebben meestal een koelings probleem en zijn van slecht kwaliteit gemaakt in vergelijking met andere merken. Je zal al over enkele maanden een mankement tegenkomen.

Aanvulling op suleyman165: En slechte schermen en belabberde service. Toen ik mijn laptop terug kreeg voor de 3de keer stond er in de geschiedenis allemaal rotzooi (spaanse muziek/fora etc.).

Je zal al over enkele maanden een mankement tegenkomen.

Wel hier melden hè:p?

Laatst bewerkt:
hahahah mocht dat zo zijn dan meld ik het zeker hier:P maar ik ben ook gewoon blij met de aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan