Hebben jullie nog verbeteringen voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinboog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2012
Ik ben een webshop begonnen die 6 augustus echt open gaat.
ik hoop dat jullie mijn site willen bekijken en testen en eventueel tips kunnen geven.
het gaat om de website *knip*
natuurlijk hoop ik dat jullie helemaal geen verbeteringen hebben maar als dat wel het geval is graag laten weten

mvg,

Robin

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien een standaard webshop site.
De topbanner is te hoog. Zo heb je al 1/3 van de pagina onnodig gevuld

*Bedrijf* is een webwinkel die op 6 augustus 2012 is gestart om onder andere accessoires voor de iPhone, iPad en iPod te verkopen voor een mooie prijs.
"Onder andere", wat verkoop je nog meer?

Partners in het menu is niet met een hoofdletter.
Ook de lijst op de partners pagina is ongelijk qua hoofdletter gebruik

Op de 'meer info' pagina's zou ik de "(inclusief 19% BTW)" toevoegen bij de prijsaanduiding. Onderaan de pagina maakt het verspreid.

Als ik de berekening bekijk op de bestelpagina krijg je veel cijfers voorgeschoteld als er producten besteld worden voor minder dan 30,-
Dit zou ik iets beperken. De BTW hoeft bijvoorbeeld niet apart voor de verzendkosten een het subtotaal berekend te worden. Mensen houden van eenvoud.

Code:
subtotaal inclusief BTW 	€ 3,95  	  	  	
totaal exclusief 19% BTW 	€ 3,32  	  	  	
BTW 19% 	€ 0,63  	  	  	
subtotaal 	€ 3,95  	  	  	
verzendkosten exclusief 19% BTW 	€ 1,22  	  	  	
BTW 19% 	€ 0,23  	  	  	
verzendkosten 	€ 1,45  	  	  	
totaal 	€ 5,40

Ik mis de algemene voorwaarden, absolute must om die te vermelden.

Tardis

Als ik "partner" bij een bedrijf zie staan, denk ik aan een duidelijk samenwerkingsverband; bv. een timmermansbedrijf dat zijn spullen altijd bij een bepaalde houthandel koopt, en de houthandel die altijd dat timmermansbedrijf aanbeveelt.

Op de "partner"-pagina is er voor zover ik zie helemaal geen sprake van dergelijke samenwerkingsverbanden, en dat vind ik een beetje misleidend. Het gaat om startpagina's en dergelijke, waarop een link naar deze site staat (resp. hopelijk komt te staan) - dat noem ik geen zakelijke partners!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

reactie

Zo te zien een standaard webshop site.
De topbanner is te hoog. Zo heb je al 1/3 van de pagina onnodig gevuld

"Onder andere", wat verkoop je nog meer?

Partners in het menu is niet met een hoofdletter.
Ook de lijst op de partners pagina is ongelijk qua hoofdletter gebruik

Op de 'meer info' pagina's zou ik de "(inclusief 19% BTW)" toevoegen bij de prijsaanduiding. Onderaan de pagina maakt het verspreid.

Als ik de berekening bekijk op de bestelpagina krijg je veel cijfers voorgeschoteld als er producten besteld worden voor minder dan 30,-
Dit zou ik iets beperken. De BTW hoeft bijvoorbeeld niet apart voor de verzendkosten een het subtotaal berekend te worden. Mensen houden van eenvoud.

Code:
subtotaal inclusief BTW 	€ 3,95  	  	  	
totaal exclusief 19% BTW 	€ 3,32  	  	  	
BTW 19% 	€ 0,63  	  	  	
subtotaal 	€ 3,95  	  	  	
verzendkosten exclusief 19% BTW 	€ 1,22  	  	  	
BTW 19% 	€ 0,23  	  	  	
verzendkosten 	€ 1,45  	  	  	
totaal 	€ 5,40

De banner zal ik nog verkleinen.
over al de getallen en BTW kosten, ik heb zelf liever dat de klant precies de berekening ziet zodat die precies weet waar die aan toe is en alles terug kan vinden over de betaling dus dit laat ik zo.
In de toekomst wil ik nog meer gaan verkopen o.a voor de samsung en blackberry daarom alvast o.a
heel erg bedankt voor de reactie.

Ik mis de algemene voorwaarden, absolute must om die te vermelden.

Tardis

De Algemene voorwaarden was er al, alleen nog niet op de site.
De algemene voorwaarden is nu wel te vinden.
Bedankt voor de reactie

mvg,

Ehm, ook wel belangrijk: er staat *nergens* op de hoofd pagina wat je nou precies verkoopt. Het is dus wel een goed idee om onder je banner (*Bedrijf*) even een subtitel neer te zetten: iets van

Voor al uw iPod, iPad en iPhone accessiores!

Daarnaast, als ik naar de producten-pagina ga dan zie je drie plaatjes waar je 'uit moet kiezen' - zet er even in text-vorm boven wat het precies is. Dat maakt het een stuk duidelijker.

Hoi Robin,
In de berekening moet "totaal exclusief 19% BTW:" zijn: "subtotaal exclusief 19% BTW:" (het zijn alleen de artikelen, niet de verzendkosten erbij).

=======
Alle teksten in de middenkolom van de Welkom-pagina blijken images te zijn en geen echte teksten!
Daardoor zijn alle belangrijke trefwoorden voor Google ("iPhone Accessoires", "iPad Accessoires" en "iPod Accessoires") niet op de pagina aanwezig! :shocked:
  • Je kunt hier zien wat de Google-bot noteert over deze pagina. Dat is dus nauwelijks iets: Google moet het vooral van goede beschrijvende teksten hebben.
  • Dit geldt ook voor de andere pagina's

=======
De trefwoorden van elke pagina zou ik zeker ook opnemen in de pagina-titel (de <title>) van die pagina:
  • bv. voor de Welkom-pagina: "*Bedrijf*: al uw accessoires voor iPhone, iPad en iPod | Welkom".
Google hecht grote waarde aan te titel van een pagina: daar moet het over gaan! (En dan moeten de trefwoorden uit de titel ook in de pagina-tekst staan)

=======
De html-code bevat nogal wat fouten, bv. op de Welkom-pagina deze errors (niet zo'n goed CMS?). Enkele voorbeelden:
  • De <div class="header-image"></div> zit binnen een <a> element, maar als block-element mag een <div> dat niet.
  • De <div class="block-menuitem"> zit een aantal keren om een list-item <li> heen; ook dat mag niet.
  • Verder zitten er heel veel interne verwijzingen in, waarbij in de link gebruik gemaakt wordt van het &-teken. In een link moet een & officieel steeds als &amp; in de html-code genoteerd worden. Gelukkig pakken de browsers het meestal wel goed op.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan