SSD in laptop of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Heb hier een laptop Acer Aspire 7715z zat 3 gb ram in heb er 2x2 gb corsair ingedaan.
Zit een intel pentium T4400 dual core cpu in en 320 gb schijfje. (onboard graka)
Ik volg sinds sept 2011 de opleiding medewerker beheer ICT (mbo)
Nu staat er in het eisen pakket voor het nieuwe jaar dat je een quad core en dedicated videokaart moet hebben.
Ik vraag me af waarom omdat de zwaarste taken die we deden virtuele machines waren.
Firefox crashtte ook regelmatig op school en thuis NIET.

Wat is het slimste om een SSD te kopen om de boel wat op te krikken of een nieuwe kopen?

Laatst bewerkt:
Tja, als de vereisten een Quadcore is, dan zou ik dat gewoon nemen. Een SSD is in elk systeem een aanrader, zelfs in in oudere laptop, heb ik zelf ook :)

ja ik weet niet misschien dat ik ze op bel want ik wil als ik een nieuwe koop een laptop met Win7.
Win8 vind ik niet echt fijn die metrointerface

Ik heb zelf ook op het MBO gezeten (niv3 + niv4 ICT beheerder). In de loop van je opleiding zal je met steeds meer (en zwaardere) VM's moeten werken. Een quadcore is dan haast wel een must. Een SSD is een goede keus, maar bedenk wel dat je het met die beperkte opslag (128 GB incl OS) het niet zal redden.

Mijn advies is dan om een nieuwe laptop te kopen. Goede merken zijn onder andere Asus, Toshiba en HP (Dell heeft ook goede series laptops)

Succes!

Groeten,

Robin

Bedankt voor je reactie!
Ik heb het eerste leerjaar niv 3. voltooid nu ga ik dus naar het 2de leerjaar, maar ik begrijp dat je dan al zwaardere software moet draaien?
Niv 4 weet ik nog niet heel zeker of ik dat ga doen maar denk het wel.

De software zal grotendeels gelijk blijven (dit is per school verschillend), maar je zal zowiezo 3 VM's naast elkaar moeten draaien. Met zelfs 4 GB ram word dat krap. Daarnaast is een Pentium T4400 niet een van de snelste processoren, mocht je een nieuwe laptop willen kopen, dan zou een I5 meer dan voldoende moeten zijn.

Ik kan niet in jou portemonnee kijken, maar hier is een overzichtje van populaire (en goede!) laptops: Klik

Dankje.

Welke van deze laptops zou geschikt zijn.
Het budget tja liefst niet te duur max 700-800 euro hoe minder hoe beter maar ik wil wel dat hij een aantal jaar op hoge snelheid mee kan.

http://cdromland.nl/productinfo/253271/Asus/Asus_NB_A55DR_SX091V_A8_45001566500W7HP7470_
http://campusshop.nl/product/zorgel...x198v_nl_15_6_i7_3610qm_6_750_w7/details.aspx
http://cdromland.nl/productinfo/253264/Asus/Asus_NB_A55VD_SX030V_i7_36101568750W7HPGT610

Welke van de 3 zou geod zijn? Die van campusshop lijkt me wel goed 700 euro met i7 quad is dat een snelle i7? Hij heb 6gb ram dat is wel genoeg toch?
En die grafische kaart is die beetje goed genoeg? Er staat bij eisen decated videokaart (amd of geforce)

Bedankt alvast

Ik zou zelf voor de 2e laptop gaan (die van de campusshop). Deze Heeft een goede I7, Ruim voldoende geheugen en is 15,6" (makkelijker mee te nemen naar school). De grafische kaart is voor school zekers genoeg, alleen wil je erop gaan gamen zou ik deze laptop niet nemen. (de GT610 is een basis videokaartje)

Mocht je erop willen gamen, zou ik voor de eerste gaan, deze heeft een goede grafische kaart erin zitten (en 2gb extra geheugen). Daarnaast is deze ook 100 euro goedkoper, dit verschil komt vooral omdat er een AMD CPU inzit. Deze zijn over het algemeen goedkoper, maar is ook iets minder snel dan de laptop hierboven.

De laatste laptop zou ik niet nemen, deze is te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.

Ik hoor het nog wel ;)

Thanks voor je antwoord

Gamen hoeft inderdaad niet heb ook een goede desktop waar ik mee game zo nu en dan.
En die 6gb zou dat genoeg zijn voor VM's evt meerdere? Ik kan dat evt zelf wel uitbreiden maarja als ik nu koop en het hoeft niet is het toch weer onnoidg geld wat ik dan investeerder in nieuw geheugen.

Bedankt alvast !

Aha, dat is dan mooi. 6 GB is voldoende voor meerdere VM's. Ik heb zelf een Asus laptop van een oudere serie (N53SV) en het geheugen hiervan kan uitgebreid worden tot maximaal 32(!) GB geheugen, meer dan genoeg dus. Dit geldt ook voor dat type laptop.
Het type geheugen dat daarin gaat (DDR3) is spotgoedkoop, dus kom je alsnog tekort, dan kan je altijd het geheugen nog uitbreiden. (4 GB extra kost ong. 25 euro)

Groeten,

Robin

Aha oke fijn dat ik ook weet dat hij mocht het nodig zijn uitgebreid kan worden.
Maar ik hoop natuurlijk dat dit in de beginfase niet nodig zal zijn.
Ik ga er nog eens goed over nadenken , als ik er een neem zal het wss die van campusshop worden ook gezien jij dit een goede vind.
Zelf heb in m'n vaste pc's wel AMD maar die A8 lijkt met ook wat minder en een laptop later uitbreiden gaat niet geweldig (cpu,graka, mobo etc) daarom ineens goed doen.

Bedankt voor al je tijd !

AMD CPU's raken meestal eerder defect dan Intel CPU's. Dit is ook terug te zien op onze technische dienst :P
Hoe dan ook, ik wens je veel plezier met je nieuwe laptop en succes met je opleiding. ;)

Groeten,

Robin

Haha sorry maar eerder defect zal niet zo aan het merk liggen maar meer aan de risico's van overklokken, pech gevalletje of te hoge temps.
Maar heel erg bedankt voor je tijd ik laat nog wel wel weten in dit topic wat ik gedaan heb (ga er eerst ff over nadenken welke precies etc.)

Groetjes

Dennis

AMD CPU's raken meestal eerder defect dan Intel CPU's. Dit is ook terug te zien op onze technische dienst :P
Hoe dan ook, ik wens je veel plezier met je nieuwe laptop en succes met je opleiding. ;)

Groeten,

Robin
een uit de lucht gegrepen argument gebaseerd op 1 iemand zijn ervaringen...
AMD cpu's gaan net zo lang mee als Intel cpu's ze zijn namelijk van de zelfde materialen gemaakt
het enige verschil is de architectuur er achter

mag hopen dat je nog lang bij die technische dienst stage kan lopen want gezien dit argument heb je dat wel nodig...

Als ik het goed heb gaan cpu's alleen kapot door extreem overklokken, versleten transistors of altijd te hogen temps. Of een pech geval uiteraard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan