MSI DKA790GX Platinum - Stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo!

Ik heb gister mijn computer volledig stofvrij gemaakt omdat hij nogal heet werd.
Hierbij heb ik de CPU Fan van mijn processor afgehaald. Het gaat om een AMD koeler, processor is: AMD Phenom X4 9950 Black Edition, 2,6 GHz Quad Core.
Mooi schoongemaakt met een drukspray bus (bus met lucht erin) en de CPU Fan weer terug geplaatst en aangesloten.
Toen ik alles weer aansloot heb ik de PC aangemaakt, gingen alle fans aan maar de PC zelf gaf geen beeld.
Normaalgesproken piept het moederbord van het herkennen van hardware, dit keer deed hij het niet.
PC geeft helemaal geen beeld en heb al geprobeerd de bios te resetten (batterij eruit halen en 1 min wachten) en System reset (RESET knop op het moederbord)
Nogsteeds niks. Kan het zijn dat mijn moederbord kortsluiting heeft gemaakt? En is dit te repareren door MSI zelf?
Een AM3 moederbord wil ik niet, want dan moet ik waarschijnlijk een andere processor en sowieso ander RAM geheugen.
Zal ik nog ergens een MSI DKA790GX Platinum kunnnen krijgen? Of gewoon een MSI DKA790GX, wat is eigenlijk het verschil tussen Platinum en normaal???
Mocht repareren onbetaalbaar zijn, richting de 130 euro, koop ik liever een nieuw moederbord.

Ik hoop dat jullie reageren!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Rajeev

Er kunnen heel veel dingen kapot zijn. Als eerste doe ik altijd een BIOS reset en alles eruit halen wat mogelijk is (dus zo min mogelijk erin, alles los maken wat mogelijk is). Kan zelfs zijn dat een USB poort kortsluiting maakt ofzo.

Groetjes sentmen.

Heb je ook het metalen koelblok van de processor gehaald? Zo ja, heb je ook de koelpasta dan vervangen?

Blijft de boel ook draaien of valt het uit? Heb je ook nog kabeltjes misschien losgehaald?

Heb je ook het metalen koelblok van de processor gehaald? Zo ja, heb je ook de koelpasta dan vervangen?

Blijft de boel ook draaien of valt het uit? Heb je ook nog kabeltjes misschien losgehaald?

Ja, gewoon de AMD koeler. Koelpasta heb ik niet vervangen, maar het was nog wel wit? Opgedroogde koelpasta waarschijnlijk?
De boel blijft draaien, het valt niet uit. Ik heb alleen de voedingskabel van de AMD koeler eraf gehaald, maar na het schoonmaken weer bevestigd op de goede aansluiting.
Kan het ook zijn dat ik met mijn vingers tegen met moederbord aan ben gekomen en dat hij zo kortsluiting heeft gemaakt? Is dan een klein deeltje van het bord kapot of het hele bord?

als je de stekker er uit hebt getrokken kan er normaal niet veel gebeuren
maar als je modo het defect ie moet je hem voledig vervangen meestal samen met de cpu en ram

eens je het koelblok eraf gehaald hebt moet er nieuwe koelpasta tussen maar dat kan na lang aan staan pas een probleem vormen niet zo dat je pc niet opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan