Activity 100% (Serieus probleem!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik lag net op bed tv te kijken en mijn PC stond gewoon aan, wat internet open, Skype open, MEER NIET.
Ineens hoor ik de ventilatoren van mijn videokaarten heel hard gaan, en ik kijk eens naar de temperatuur op mijn kast, en daar staat 50 graden! Nromaal komt die niet hoger dan 40 als ik niks doe.

Ik besluit dus AMD Vision control center aan te zetten, en ik lig even later weer op bed (nog geen 5 minuten later) en het gebeurt weer, ik zie dus dat Activity 100% is, GPU Clocken Memory Clock helemaal vol aanstaan en de temperatuur 70 graden is!

Mijn videokaarten zijn 2x Crossfire Radeon HD 6950 2GB van Sapphire.

EDIT: Een print screen http://puu.sh/MgaX

Laatst bewerkt:
Ik heb geen herstelpunten. En mijn CPU? Zal eens kijken.

EDIT: http://puu.sh/Mh8G de grote golf is dus wat er gebeurt als mijn videokaarten zo raar doen.

Laatst bewerkt:
Kijk eens of je sporen van Folding@Home vindt op je computer........Heeft een tijdje gebundeld gezeten bij de express installatie van AMD Vision Engine drivers en programs......

Wat is dat precies, waar vind ik het etc? Kan je meer informatie geven?

Kijk eens bij configuratiescherm--programma's en onderdelen of je het in de lijst ziet staan.
Folding@Home is een programma dat de rekenkracht van jouw systeem gebruikt op de zogenaamde "onbelaste" momenten om deze power dan te linken met een datacenter op de universiteit van Stanford om het menselijke genoom in kaart te brengen.......duizenden computers die dit tegelijkertijd doen,creëren een rekenkracht waar zelfs de NaSa supercomputer niet tegenopkan.....

Kijk dan eens in je program files of je ergens een map of file vindt met de naam "folding" of iets dergelijks...

Of iets dergelijks? Ik ken het niet en heb er nog nooit van gehoord, ik ben bang dat je iets specifieker moet zijn, maar ik zal eens op folding zoeken, maar ik denk niet dat dat het probleem is, dus als andere mensen nog iets weten hoor ik het graag.

Ik heb over mijn hele PC gezocht maar niks van foldings of Stanford.

Dan weet ik het helaas ook niet meer......:(
Een virus is het niet volgens Bullguard,Folding@Home is niet aanwezig......open windows taakbeheer--> processen eens,en neem een screenshot wanneer je videokaart piekt......dan kunnen we dat eens bekijken.

Dat heb ik dus net gedaan, waar ik niet eerder aan heb gedacht.
Wat ineens uit het niets komt is bit coin miner, en ga het nu opsporen en verwijderen.

EDIT: Is het genoeg zoiets alleen te verwijderen uit de prullenbak?

Laatst bewerkt:
Je hebt geen herstelpunten,dus uit de prullebak verwijderen zou genoeg moeten zijn.
Met welk programma heb je de malware verwijdert? Meestal zetten die het in hun quarantaine folder,of deleten ze het rechtstreeks van je schijf.

Het bleek dus dat Bullguard het al eerder was tegengekomen, maar ik het niet door had, omdat het de driver van mijn audio was.
Na een volledige scan te hebben gedaan en het gefixt te hebben, lijkt het te zijn verholpen!

Maar hoe kom je precies aan een Bitcoin miner?
Ik zal status opgelost zetten.

Ja, dan zou je verwachten dat je het apart moet installeren, maar het zat in mijn drivers!

maar het zat in mijn drivers!

Dit soort dingen is helaas meer en meer in opkomst......ik probeer altijd een custom install van software gebundeld met drivers,als die optie aanwezig is.
Bij een full installatie loop je soms tegen dit soort dingen aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan