google linkt door naar andere website in plaats van mijn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

addi803

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2012
Ik heb een website gemaakt met Wordpress, www.moonarchitects.be. Deze draait reeds enkele maanden, ik heb onlangs gemerkt dat als ik via google naar de website ga dat er een andere website wordt geopend (sex/advertentie). Ik versta het niet, in google zie je duidelijk de juiste link. Als je het adres rechtstreeks in je browser intikt, is er geen probleem.

Via mijn iphone kan het wel.

Ik heb een tijdje terug de officiële plugin voor google analytics erop gezet. Ik heb die er terug af gegooid, maar zonder resultaat.

Alle computers hebben dit probleem, het ligt niet aan de pc waarmee je surft. Zit het probleem bij google (ws niet), bij mijn website of bij mijn hoster (hostway) ?

Dit is een google redirect virus. Waarschijnlijk staat ie op de server dus neem contact op met je webhost.

onwaarschijnlijk

- grumbkow: ik werk met Hostway. Ik vind het redelijk onwaarschijnlijk dat die gasten dit virus zouden toelaten op hun servers.

Ik heb er met verschillende over gebabbeld, het zou misschien toch aan die plugin van google analytics kunnen liggen. Echter dan moet ik mijn wordpress installatie - data, dus alles terug opnieuw doen? Misschien kan hostway dat virus uit mijn data halen?

Het lijkt me extreem onwarschijnlijk dat dit door GA veroorzaakt zou keunne worden. Ik zie het probleem zelf trouwens ook niet, als ik op een zoekresultaat voor jullie site klik wordt ik daar gewoon naar toe gebracht.
laat maar, zie hieronder.

Alle computers hebben dit probleem,
Maar wat betekent dat in dit geval? Staan die PC's allemaal in hetzelfde kantoor/huis, zijn het gedeelde PC's? In dat geval zou het best kunnen dat ze allemaal hetzelfde virus hebben opgelopen. (wat dan inderdaad best dat redirect virus zou kunnen zijn)

Dit is een google redirect virus. Waarschijnlijk staat ie op de server dus neem contact op met je webhost.
Ik denk niet dat een virus voor windows PC's zich erg thuis zou voelen op een server, zeker niet op een linux server.

Laatst bewerkt:
Het lijkt me extreem onwarschijnlijk dat dit door GA veroorzaakt zou keunne worden. Ik zie het probleem zelf trouwens ook niet, als ik op een zoekresultaat voor jullie site klik wordt ik daar gewoon naar toe gebracht.

Maar wat betekent dat in dit geval? Staan die PC's allemaal in hetzelfde kantoor/huis, zijn het gedeelde PC's? In dat geval zou het best kunnen dat ze allemaal hetzelfde virus hebben opgelopen. (wat dan inderdaad best dat redirect virus zou kunnen zijn)

Ik denk niet dat een virus voor windows PC's zich erg thuis zou voelen op een server, zeker niet op een linux server.

Als ik bij google het adres intype en dan het eerste zoekresultaat open dan heb ik hetzelfde probleem.
Een google analytics PLUGIN zou het kunnen veroorzaken, maar waarom zou je een plugin gebruiken en niet de code geleverd door google zelf?

Het enige wat ik hierover kon vinden waren malware voor servers en niks over pc's zelf. Zeker niet gezien het ook bij mij gebeurt.

Er gaat inderdaad iets mis met de zoekresultaten Ik was even vergeten dat ik in Opera een extensie heb die alle rommel rond de links in de zoekresultaten weghaalt, waardoor alleen de schone link overblijft, zonder die extensie gaat het hier inderdaad ook fout.

EDIT: Ik dacht eerst dat er iets smerigs werd gedaan met javascript, maar dat blijkt niet het geval, ook zonder javascript gaat het mis. Maar, als ik in mijn browser de mogelijkheid tot redirecten uitzet kom ik wel degelijk bij de goede site uit, ook via google. Het probleem zit het dus niet in de zoekresultaten maar ergens op je site. Waar precies is moeiljker te zegge. Het kan zijn dat je een plugin hebt geinstalleerd die minder betrouwbaar is dan je dacht, het zou ook kunnen dat iemand aan je login informatie is gekomen en zelf iets op je server heeft gezet. Wat je kunt proberen om de eerste mogelijkheid te testen is alle plugins uitschakelen en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet, stopt het probleem dan weet je in elk geval dat een plugin schuldig is en kun je ze een voor een weer aanzetten om het probleemgeval te vinden.

EDIT2: Het zou kunnen (en dit is misschien nog wel het meest waarschijnlijk) dat er met je .htaccess bestand gerommeld is, kijk daar eens in of je links naar die spam site ziet (het bestand staat in de hoofdmap van je site).

Een google analytics PLUGIN zou het kunnen veroorzaken, maar waarom zou je een plugin gebruiken en niet de code geleverd door google zelf?
Als je een CMS gebruikt is het vaak practischer om via plugins te werken, dan handmatig theme bestanden aan te gaan passen om de code er in te krijgen. Een plugin zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn, maar het kan net zo goed van een plugin komen die niets met analytics te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Hostway heeft een stukje malware in de wp-config.php gevonden en verwijderd. Geen zever meer op google.

Zij verwijzen ook naar de GA-plugin (het was de enige die ik had). Ik zal code rechtstreeks in site droppen.

Lijkt me inderdaad wel te vertrouwen, het staat op de officiele Wordpress site en de broncode is gewoon zichtbaar. Als er iets mis mee was dan was dat allang opgemerkt. De vraag blijft dan natuurlijk hoe ze dan je config bestand aangepast hebben. Lijkt me geen slecht idee om je PC(s) eens op spyware te scannen, zou kunnen dat je wachtwoord op die manier gelekt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan