Mister Perfect Text Editor 1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Dit is mijn Mister Perfect Text Editor.
Het is een tekstverwerker die ik zelf heb gemaakt.
Je kunt er gewoon teksten mee verwerken. Let wel op: je kunt geen bestanden zoals .doc, .docx, txt en rtf openen
aangezien het programma een eigen bestandstype gebruikt.
Link: https://hotfile.com/dl/164545300/804e4f0/Mister_Perfect_Text_Editor.zip.html

Graag eerst de readme lezen daar staan wat belangrijke dingen in!
Als er dingen niet kloppen laat het me weten (zie ook readme)

Groetjes,

gast0685

Laatst bewerkt:
ja hij starten nu wel maar ik heb zelf een slegte accu zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/716211-laptop-knalt-uit
maarja ik had dus geschreven toen dat gebeurden:
het ziet er gelikt uit. meschien handig in de toekomst proberen zoveel mogelijk tekst documenten te ondersteunen en de layout van het type gedeelte in een a4tje te veranderen? verder vind ik hem er mooi uit zien beter dan een brede balk van word

Ziet er leuk uit.
Alleen is het feit dat er maar 1 bestandsformaat qua openen en opslaan gebruikt kan worden een zeer ernstige tekortkoming.
Daarmee zorg je ervoor dat de toegevoegde tov andere text editors nul is er het programma feitelijk geen enkel nut heeft.

Tardis

Pascalboy > wat bedoel je met de layout van het typegedeelte in een a4tje te veranderen?
Pascalboy,Tardis >ik werk aan een nieuwe versie met andere bestandsformaten.

Waarom is het niet sizable?

Voor de rest een handig programmaatje.
Alleen zie ik geen reden om het te gebruiken i.p.v. notepad.

klik.jpg
een kant en klaar a4tje waar je op kan teksten is makkelijker want dan weet je hoe het er uit ziet dan een ombeperkt wit vlak dan weet je nooit hoe het wordt.

JoZ1 > sorry ik had nog geen tijd gehad.
Hier de antwoorden:
1. Ik kwam er pas net achter dat hij op Fixed3D stond (ik had hem dacht ik ingesteld op Sizable. dit verander ik in de volgende versie)
2. Ik heb niet gezegd dat je hem MOET gebruiken ipv. kladblok.

2. Ik heb niet gezegd dat je hem MOET gebruiken ipv. kladblok.

Nee, dat zou helemaal mooi zijn :P
Het gaat erom dat niemand het gaat gebruiken als het geen verbetering is op wat er al is (notepad) ;)

Als je een input zoals een A4 wilt hebben kun je gewoon een eigen control maken.
Een vrij simpel begin zou een panel met daarin je inputbox zonder rand gecentreerd zijn.

een aantal opmerkingen:

- Geen wijzigingen gedaan in blanco, toch wordt er bij openen/sluiten een bevestiging gevraagd.
- Bij het sluiten wordt er om een bevestiging gevraagd, bij het annuleren van dat dialog form sluit het programma alsnog.
(Soms komt er geen bevestiging en sluit het programma gewoon af.)
- Na het openen van een bestand werken de New/Open commands niet meer.
- Inputbox kan alleen TrueType fonts verwerken. Als je een ander font selecteerd krijg je een exception dat deze niet worden ondersteund.
- Print layout klopt niet helemaal

een aantal voorstellen:

- font toolbar (toolbar verbergen/zichtbaar maken in menu checkbox)
- bestanden geschiedenis
- shortcuts zoals CTRL+F voor zoeken
- meerdere documenten laden in 1 venster

Voor de rest deel ik de mening met andere, een texteditor maken is leuk maar moet wel iets toevoegen om deze te gebruiken boven notepad/wordpad. De meeste hier zullen ook standaard al gebruik maken van notepad++. Het is dan ook niet makkelijk om een texteditor te maken die iemand zal kiezen boven de huidige standaard.

Bloodshed > bedankt voor je voorstellen en opmerkingen. ik ben druk bezig met een vernieuwing.

Wat ook leuk zou zijn is dat je bestanden(.mptef) kunt slepen en neerlegen zoals bij word :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan