Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikhebeenvraag1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2012
Hey,

Ik wil graag een nieuwe PC aanschaffen en ik heb gehoord dat het voordeliger en beter is om er zelf een samen te stellen. Zelf heb ik geen verstand van computers, processors, videokaarten enz. Dus ik vroeg me af of jullie mij daarbij zouden kunnen helpen. Ik wil de pc vooral gebruiken voor Games. Ik wil graag spellen als Battlefield 3 op hoge kwaliteit kunnen spelen en ook nieuwe spellen die de komende jaren uit zullen komen zou ik graag nog op redelijke kwaliteit willen kunnen spelen. Ik denk zelf niet dat ik heel erg veel ruimte nodig heb op de computer, meestal heb ik aan 2 of 3 spellen wel genoeg en verder download ik nog muziek en films maar dat doe ik niet heel veel.
mijn budget is rond de 700 euro. (is dit Reëel of zal ik meer geld moeten hebben?)

Ik heb op deze site http://pc-samenstellen.nl zelf al een computer samengesteld maar dat ik eigenlijk een beetje lukraak gekozen :

1Gbit netwerkkaart
51-in-1 Cardreader
AMD Radeon 7770 1GB
DVD Brander Optical Disc Drive
1000 GB SataIII Hardeschijf
12GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
7.1 Geluidskaart
Asus FM1 F1A55-M USB3.0
2 jaar carry-in (gratis service)
Standaard koeling
Llano A8-3870K Black Edition 3,0GHz
500 Watt Cooler Master voeding
Cooler Master Elite 431 Plus Blauw

Is dit goed genoeg voor de bovenstaande beschreven eisen? Ik zou het ontzettend fijn vinden als jullie mij konden helpen

Gr,
Arjan

waarom neem je er een netwerkkaart bij als je er een op je modo hebt ingeboud

edit 12 gb ram is een raar aantal zorg dat je 2 of 4plaatsen vult met een dezelfde latten

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

En 8.1 audio zit ook al op dat mobo... dus ook geen losse geluidskaart nodig.

Laatst bewerkt:
waarom neem je er een netwerkkaart bij als je er een op je modo hebt ingeboud

edit 12 gb ram is een raar aantal zorg dat je 2 of 4plaatsen vult met een dezelfde latten

Je moet een keuze maken en ik hoef geen draadloos dus heb ik voor de eerste gekozen:
Netwerkkaart (internet aansluiting)
Al onze computers zijn standaard voorzien van een snelle 1Gbit netwerkkaart (bedraad).
Als je ook draadloos op internet wilt kun je hieronder een draadloze kaart selecteren, je kunt dan zowel bedraad als draadloos op internet.

1Gbit netwerkkaart
TP-Link 300MB Wifi kaart [+ € 25.00]
TP-Link 450Mbps Wifi kaart [+ € 45.00]

is 12 GB werkgeheugen overdreven?

Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

En 8.1 audio zit ook al op dat mobo... dus ook geen losse geluidskaart nodig.

Je moet een geluidskaart kiezen dus het lijkt me sterk dat die al op het mobo zit
je moet een van deze 2 kiezen:

Om de beleving van een Game, Film of Muziek tot het hoogste niveau te tillen speelt geluid een belangrijke rol.
De beleving is daarom ook pas compleet met een goede geluidkskaart en een paar goede speakers of headset.

[] 7.1 Geluidskaart
[] Asus Xonar DX 7.1 [+ € 74.00]

ik heb zelf even gekeken op die site

ik vind het echt eer rot site er zijn dingen die je moet nemen terwijl je die niet nodig hebt enzo
kan je niet eens proberen op azerty

heb net een maand geleden voor zo'n 660 euro een nieuw pc gebouwd, enkel de harde schijf is
een oudje die ik nog had liggen. dus wil je die erbij kopen dan zal de prijs zo'n 80 euro hoger
uitvallen.
met deze pc kun je op zeker de eerste jaren alle games weer op max of ultra settings spelen.
hij heeft 8 cores en een GTX560 Ti videokaart.
gewoon even online kijken voor de goedkoppste winkel, kan je wel zeggen waar ik alles heb
gekocht on line maar dan moet je dat maar even laten weten, wil geen reclame hier maken.

motherbaord;
Asro 970 Extreme3 970 FRG SA

CPU;
AMD FX-8120 3100 AM3+box

Powersuply;
OCZ ZT750W ATX2.2

video card;
Asus 1GB D5 X EN GTX560 Ti DC11 TOP/2DI R

pc case;
Sharkoon t9 Economy ATX

DVD drive;
LG GH24NS 24xSA bk B

RAM;
DDR3

Voeding ; 750 W3 fans Sickle Flow 120 mm
(windows 7 64 bits is hiervoor nodig!)

en geloof me, als je hiermee gamed dan weet je niet wat je ziet.
iedere avond als ik game sta ik weer verbaasd van hoe gaaf games
eruit kunnen zien als je ze speelt op de max settings!

succes,
leon

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt voor de tip, ik heb het doorgegeven aan een computerwinkel en ze zeggen dat ze daar de pc met gewenste apparatuur wel in elkaar kunnen zetten. dat zal wel iets duurder zijn dan het zelf doen op internet maar dan heb ik tenminste iets meer zekerheid ;)

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb de topic naar de juiste sectie verplaatst.

goed om te horen IkHebEenVraag1 !
en ik kan je verzekeren dat je dan voor relatief weinig geld voor de komende 3 jaar zeker
alle games op max kunt spelen, en dat t toch kwaliteit hardware is. want je kan wel voor
minder geld t zelfde kopen waarschijnlijk, maar dan moet je niet raar op kijken wanneer er
binnen een jaar ofzo dingen kapot gaan.
en zelf in elkaar zetten is best wel moeilijk wanneer je t nooit hebt gedaan.
t zal je denk ik zo'n 100 euro extra kosten, of minder, maar dan is hij ook klaar.
laat even weten wanneer je m in huis hebt, ben benieuwd of je dan net zo blij bent als ik
was en nog steeds ben toen ik m de eerste keer aanzette, lol.

leon

Ik heb de prijsopgave van de winkel gekregen en dit kwam eruit:

000100 AMD-FD8120FRGUBOX 1 CPU :FX-8120 3.6Ghz 16MB AM3+ Box
000200 ASU-M5A97 1 MB ASUS AMD AM3 M5A97 USB 3.0
000300 KST-1600C9D3K2/4GB 1 DDR3 4GB (9-9-9) XMP 2K
000400 CLM-RC-372-KKN1 1 Elite 372 case no PSU
000500 ASU-ENGTX560TI1GD5 1 VGA PCIe NVD ENGTX560 TI DCII/2DI/1GD5
000600 SAM-SE-208AB/TSBS 1 DVD RW 24x Black Retail
000700 CLM-SAF-S84-E1-GP 1 CASEFAN Ultra Silent Series 120mm
000800 CLM-RS750-ACAAE3EU 1 PSU GX Series 750W 80+
000900 SEA-S5000NM0011 1 HDD : 500GB SATA3
001000 MST-GFC-02049 1 OEM :Win 7 SP1 Home Prem 64b NL 1p
Game PC
Prijsopgave inclusief assemblage en installatie € 945, - Inclusief 19% BTW

Dit vond ik toch echt te duur bovendien snap ik niet waarom het 945 euro is terwijl jij het met 660 voor elkaar hebt gekregen. Ik heb dus gevraagd of hij iets anders kon aanbieden voor +-700 euro en toen kwam hij hiermee:

i5-2320 3.0GHz Core 2 Quad
1.TB HDD
4GB intern geheugen DDR 1600
W7 Home Premium 64bit
Aanpassing ati HD 7750 1GB DDR5
500Watt Coolermaster PSU
Mc-DOS-net € 599, -
Club 3D Radeon HD7750 € 109, -
Coolermaster 600Watt psu € 59, -
Totaal € 767, - inclusief BTW

Is dit een goede pc om spellen als Battlefield 3 op te kunnen spelen of is het toch verstandiger dat ik er zelf een laat samenstellen op salland.eu (een vriend van me heeft het daar gedaan en is er erg tevreden over)

Als je bijv zelf een pc samenstelt op een goedkoper site dan kun je voor die prijsklasse toch we leen mooi systeempje aanschaffen
Een HD7750 ga je geen bf3 mee spelen tenzij je een '' camper '' bent die ergens in een hoekje van de map gaat staan en alle grafische actie mist :D

Ok, ik heb op salland.eu nu een pc samengesteld maar ik heb zoals eerder al vermeld heel weinig verstand van computers dus ik probeer de pc die spy (leon) heeft aangeraden te maken.
Bij sommige dingen twijfel ik of weet ik niet wat ik moet kiezen.
Misschien wat veel gevraagd maar ik zou het heel fijn vinden als iemand hier even naar zou willen kijken en misschien wat tips geven over wat beter kan of fout is.
Tot nu toe heb ik dit:

Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie
Sallandnummer: 10479
€ 58,82

Kast:
BitFenix Merc Alpha Geen Voeding, Zwart
Sallandnummer: 1071789
€ 29,41
- Is het belangrijk wat voor kast je hebt? ik heb gewoon de goedkoopste genomen want het uiterlijk maakt me verder niet uit

Processor:
AMD FX-8120 3.10 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Octa Core
Sallandnummer: 1075890
€ 131,09

Videokaart:
Asus GeForce GTX 560 Ti DCII 1024 MB
Sallandnummer: 964918
€ 191,18
- Kunnen die processor en videokaart goed samen?

Moederbord:

De moederbord die spy aanraadde (Asro 970 Extreme3 970 FRG SA) is niet op salland.eu verkrijgbaar
weet iemand een ander moederbord dat ongeveer even goed is en goed samengaat met de processor en videokaart die hierboven staan?

Geheugen:
Kingston Hyper X Genesis Special Edition Grey 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Sallandnummer: 964897
€ 50,41
- Dit was ook min of meer een gok Spy had een DDR3 aangeraden en daarvan heb ik er lukraak een gekozen. Is 8GB goed/te veel/te weinig?

Harde schijf:
Seagate Barracuda (HD103SJ) 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
Sallandnummer: 1101805
€ 71,42
- Hier kon ik kiezen tussen het volgende:
-2.5 inch
-IDE
-S-ATA
-SSD
Wat is de beste keuze? ik heb S-ATA gedaan omdat die het goedkoopste is en omdat de andere niet meer capaciteit hadden dan 320 GB en ik heb liever 500 of hoger

Koeling:
Hierbij heb ik nog niks gekozen omdat ik niet precies weet wat belangrijk is, je kan hier kiezen tussen de volgende dingen:
- Chipsetkoelers
- Geheugen koelers
- harde schijf koelers
- kast koelers
- processork oelers
- videokaart koelers
- waterkoeling
Welke hiervan zijn belangrijk om aan te schaffen en welk merk/soort raad je aan?

Ik zou het heel fijn vinden als iemand dit even kan controleren op fouten en eventuele verbeteringen en op salland kan kijken wat een goed moederbord is.
Alvast bedankt!

Gr,
Arjan

je kan beter gewoon door iemand anders laten samen stellen want je kent er echt niets van

geef gewoon aan wat je er aan wil uitgeven en wat je ermee wil kunnen doen

Budget:
Doel:
Omgeving:
Assemblage:
Besturingssysteem:

Beantwoord deze vragen, dan is het makkelijker voor ons :p

helaas kan ik je niet vertellen of dat wat jij aan hardware voorsteld allemaal compateble is, dan zou ik dat allemaal
moeten uitzoeken en dat kost wat tijd. het verbaasd me echt heel erg dat Alternate bijna 300 euro (!!) vraagt om die pc
dan in elkaar te zetten, want dat is niet meer dan 3 uur werk!!
ik heb t echt allemaal voor 660 euro gekocht, 663,50 euro om precies te zijn.
dus dat zij dan945 euro vragen is echt belachelijk, zo wil ik ook wel pc's bouwen, lol.

maar goed. heb dus begrepen dat je de pc hoofdzakelijk voor gamen wilt gebruiken en dan is die videokaart die jij voorsteld niet
zwaar genoeg voor de games van nu, dus zeker niet voor de komende jaren. en een quad core processor is wel genoeg voor nu,
maar de games vragen snel steeds meer power. dus kan ik me voorstellen dat je over een jaar dan al met een quad core niet
helemaal meer alles op max settings kunt spelen.

ik kan enkel zeggen dat ik met die pc van mij echt heel blij ben, en dat hij veel meer power heeft dan nodig is, en daarmee ben ik
dus voor minstens de komende twee jaar verzekerd van lekker gamen om max settings. als ik jou was zou ik anders kijken of je
iemand kunt vinden die die pc elkaar kan zetten voor je voor een kleine vergoeding, (50 tot 75 euro zou meer dan genoeg moeten zijn),
en dan ben je toch voor 710 tot 735 euro klaar en heb je een fantastische pc. zou niet dan maar voor minder kiezen, want zoals ik al
zei, dan zit je over 1,5 jaar weer met dat je moet upgraden.

nu ken ik salland.eu niet, kan daar dus niets over zeggen.
is er bij jou in de buurt niet een hobby of pc club, of een pc hardware zaakje waar ze m voor je kunnen maken, of waar je m zelf onder
begeleiding in elkaar kunt zetten (in zo'n pc club dus)?

leon

edit;

zal even de prijzen weergeven die in bij alternate betaalde (op 25.5.2012);

motherbaord;
Asro 970 Extreme3 970 FRG SA 72.90 euro

CPU;
AMD FX-8120 3100 AM3+box 159.90 euro

Powersuply;
OCZ ZT750W ATX2.2 102.90 euro

video card;
Asus 1GB D5 X EN GTX560 Ti DC11 TOP/2DI R 232.90 euro

pc case;
Sharkoon t9 Economy ATX 39.99 euro

DVD drive;
LG GH24NS 24xSA bk B 14.99 euro

RAM;
DDR3 42.90 euro

fans Sickle Flow 120 mm 28.90 euro

Laatst bewerkt:
doel: Gamen, ik wil graag grote spellen als Battlefield 3 op goede kwaliteit online kunnen spelen en over 2/3 jaar wil ik ook nog de nieuwere spellen kunnen spelen. Niet perse op de hoogste kwaliteit maar wel gewoon zonder lag. En verder gewoon voor school en een beetje voor downloaden.
Budget: max 850 euro maar liever voor minder als dat kan.
Omgeving: thuis, op mijn kamer op zolder? snap niet wat je bedoelt of waarom dit belangrijk is :P
Assemblage: Desktop, als dat is wat je bedoelt
Besturingssysteem: Hoeft niet, ik kan zelf aan een cd'tje komen voor windows 7

De site Tweakers.net heeft een aantal pc's samengesteld die volgens mij erg goed zijn. Kan iemand mij vertellen of deze pc's goed zijn en geschikt zijn voor zware spellen als Battlefield 3?
http://www.salland.eu/category/163/tweakers-net-best-buy.html#product1128872

1e PC: http://www.salland.eu/category/163/tweakers-net-best-buy.html#product1128872
Tweakers.net Basis Game Systeem juli 2012

Behuizing Cooler Master Silencio 450 Geen Voeding, Zwart
Voeding Corsair Builder Series CX500 V2 500 Watt, 20+24 Pins
Processor AMD FX-6100 3.33 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Hexa Core
Processorkoeler Cooler Master Hyper 212 EVO
Moederbord Asrock 970 Extreme3
RAM-geheugen Corsair Value Select 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart Sapphire Radeon HD 7850 2048 MB
SSD Geen standaard gekozen onderdeel *
Primaire harde schijf Seagate Barracuda 1 TB, 7200 Rpm, 64 MB, Bulk
Rewriter LG GH24NS90.AUAA50B S-ATA, Bulk, Zwart
Assemblage Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie *

Totaal: €710.

2e PC: http://www.salland.eu/content/productset/productsetconfigurator.php?pid=1105995
Tweakers.net Basis Game Systeem mei 2012

Behuizing Cooler Master Elite 370 Geen Voeding, Zwart
Voeding Corsair Builder Series CX500 V2 500 Watt, 20+24 Pins
Processor Intel Core I5 2400 3.10 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Moederbord MSI H61MA-E35 (B3)
RAM-geheugen Corsair Value Select 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart Sapphire Radeon HD 7850 2048 MB
SSD Geen standaard gekozen onderdeel *
Primaire harde schijf WD Caviar Blue WD5000AAKX 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk
Optische drive Sony AD-7280S-0B S-ATA, Bulk, Zwart
Assemblage Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows *

Totaal: €743.

vind ze een beetje aan de prijzige kant, (maar ik vergelijk de prijzen dan ook met wanneer ik de pc zelf zou bouwen dus
dat is niet echt eerlijk van mij. men moet nu eenmaal verdienen op het in elkaar zetten van die kasten).
verder zijn t goeie computers, enkel kan ik niets zeggen over de videokaart want ik weet niets van Radeon kaarten af,
weet dus niet hoe sterk deze Sapphire Radeon HD 7850 2048 MB is ten opzicte van een Nvidea kaart. maar hij kost rond
de 215 euro dus neem ik aan dat hij wel goed zal zijn.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan