www.1qu.be

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo helpmij leden,

Ik wil graag mijn website laten testen het gaat om www.1qu.be.
Het is de bedoeling dat gebruikers een link(URL) korten kunnen maken.
Ze kunnen dit doen door een gratis .1qu.be domein aan te maken die ze dan kunnen koppelen aan een lange URL.

Voorbeeld:
Lang: www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/156-Test-mijn-programma
Daar zou je dit van kunnen maken:
Kort: testmijnprog.1qu.be

Het registeren van een domein is gratis en hoeft niet met een email bevestigd te worden

(Alles is toegestaan bij het testen)

het ziet er netjes en best professioneel uit. het enige waar je misschien naar zou kunnen kijken is de frontpage... als er staat 'register your free domain' zullen mensen misschien eerder een idee van een soort spam krijgen en het wellicht niet betrouwbaar eruit vinden zien... dit is natuurlijk altijd erg lastig omdat het moeilijk is om het doel van je site anders te verwoorden, maar je kan hier nog eens goed over nadenken.

mbt het gebruik van je site, let er wel goed op dat je site een beetje beveiligt is, dat er bijvoorbeeld niet met meerdere domainnames naar dezelfde url gelinkt kan worden (om spambots e.d. te voorkomen).

Technisch gezien registreer je ook geen domein, maar een subdomein. Is nogal een groot verschil.

Ziet er wel professioneel uit. Persoonlijk zou ik graag zien dat het url shortener idee meer benadrukt wordt. Nu heb ik het idee een domein te registreren (meestal voor email en websites gebruikt) om dan pas te ontdekken dat het een url shortener is.

De terms of use zou ik nog eens goed beschouwen. Het lijkt me namelijk sterk dat je 1Qu.be geheel uit de lucht haalt als iemand misbruik van de dienst maakt. Dat is wat je namelijk schrijft. Ik zou je adviseren om iets in de trant te schrijven dat de betreffende link wordt verwijderd en dat er waar nodig passende maatregelen worden genomen.

Copyright. De juiste uitdrukking is volgens mij "all rights reserved"

Hoi,

Ik heb ook nog even gekeken en ik dacht, laat ik maar eens wat verder kijken dan de layout en ben dus het een en ander gaan proberen. Zo kwam ik achter de volgende dingen:
  • Als je een al bestaande url checkt, dan komt er te staan dat die 'invalid' is. Daar kan je beter neerzetten dat die al in gebruik is, dat is duidelijker.
  • Je vraagt alles op met een 'get'-method. Daardoor kon ik vrij makkelijk de check omzeilen, waardoor er een error kwam. Daar stond niks in wat ik verder kon gebruiken, maar sommigen kunnen er misschien wel wat mee...
  • De tekens overtypen moet met hoofdletters. Dat hoeft vaak niet dus en ik het niet gewend. Dat kan je erbij zetten of je kan de tekst eerst naar hoofdletters omzetten voordat je gaat kijken of het overeenkomt met het plaatje. Dat hoeft niet, maar is in mijn mening gebruiksvriendelijker.

Verder vind ik de api ook wel heel leuk, maar ik denk dat dat een onderdeel is waarvan misbruik gemaakt kan worden.

MartinJM

PS: Ik heb 2 subdomeinen aangemaakt, maar die mogen weg. Ze wijzen allebei naar 9gag......

Bedankt voor jullie reacties,

het ziet er netjes en best professioneel uit. het enige waar je misschien naar zou kunnen kijken is de frontpage... als er staat 'register your free domain' zullen mensen misschien eerder een idee van een soort spam krijgen en het wellicht niet betrouwbaar eruit vinden zien... dit is natuurlijk altijd erg lastig omdat het moeilijk is om het doel van je site anders te verwoorden, maar je kan hier nog eens goed over nadenken.

Ik was nog van plan om te frontpage te veranderen met de optie om een domein(subdomein) te registeren of om een URL korter te maken.

mbt het gebruik van je site, let er wel goed op dat je site een beetje beveiligt is, dat er bijvoorbeeld niet met meerdere domainnames naar dezelfde url gelinkt kan worden (om spambots e.d. te voorkomen).

Ik wil er nog een systeem in bouwen waardoor een gebruiker maar een maximaal aantal domein namen kan registreren dat zal dit voorkomen.

Technisch gezien registreer je ook geen domein, maar een subdomein. Is nogal een groot verschil.

Een subdomein is ook een domein de naam zegt het:P
Maar klopt ik wil de frontpage nog veranderen.

Ziet er wel professioneel uit. Persoonlijk zou ik graag zien dat het url shortener idee meer benadrukt wordt. Nu heb ik het idee een domein te registreren (meestal voor email en websites gebruikt) om dan pas te ontdekken dat het een url shortener is.

Misschien wil ik het wel zo maken dat je niet wordt door verwezen naar de desbetreffende website wat een URL shortener doet, maar dat de gebruiker de website in een iframe te zien krijgt dus dan blijf je op de korte url dit zelfde doet mijndomein.nl ook als je alleen een domein registreert en dat gaat dan niet eens om een subdomein.

De terms of use zou ik nog eens goed beschouwen. Het lijkt me namelijk sterk dat je 1Qu.be geheel uit de lucht haalt als iemand misbruik van de dienst maakt. Dat is wat je namelijk schrijft. Ik zou je adviseren om iets in de trant te schrijven dat de betreffende link wordt verwijderd en dat er waar nodig passende maatregelen worden genomen.

Klopt ik heb het even aangepast, iemand die zich niet aan de regels houd levert diegene een ip ban op.

Copyright. De juiste uitdrukking is volgens mij "all rights reserved"

Je hebt helemaal gelijk;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb ook nog even gekeken en ik dacht, laat ik maar eens wat verder kijken dan de layout en ben dus het een en ander gaan proberen. Zo kwam ik achter de volgende dingen:

[*]Als je een al bestaande url checkt, dan komt er te staan dat die 'invalid' is. Daar kan je beter neerzetten dat die al in gebruik is, dat is duidelijker.

Klopt wordt nog aan gewerkt.

[*]Je vraagt alles op met een 'get'-method. Daardoor kon ik vrij makkelijk de check omzeilen, waardoor er een error kwam. Daar stond niks in wat ik verder kon gebruiken, maar sommigen kunnen er misschien wel wat mee...

Als iemand de url in de address balk gaat zitten aanpassen kan dat idd leiden tot een error maar dit kan verder geen kwaad.

[*]De tekens overtypen moet met hoofdletters. Dat hoeft vaak niet dus en ik het niet gewend. Dat kan je erbij zetten of je kan de tekst eerst naar hoofdletters omzetten voordat je gaat kijken of het overeenkomt met het plaatje. Dat hoeft niet, maar is in mijn mening gebruiksvriendelijker.

Is dat wel zo?

Verder vind ik de api ook wel heel leuk, maar ik denk dat dat een onderdeel is waarvan misbruik gemaakt kan worden.

Valt wel mee als je het maar goed beveiligd:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat met die hoofdletters moet bij mij in ieder geval de eerste keer, maar na de eerste error hoeft het niet meer (of ik heb een typfout gemaakt)...

En inderdaad kan je de api makkelijk aanbieden als je hem goed beveiligd, maar neem dat wel serieus. Het is tenslotte wel nog een extra manier de database in.... Ook moet je bij de api denken aan spammers en attackers.

MartinJM

Topic verplaatst naar site check

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan