Nieuwe Dektop PC - voor opleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guillaume4

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Beste forum leden,

Budget: circa €1500,-

Doel: een Dektop PC aanschaffen waar ik veel op kan renderen van 3d afbeeldingen en video's, en het renderen van videobestanden die in elkaar zijn gezet door sony vergas/adobe premiere + zo nu en dan wel op kunnen gamen

Besturingssysteem: Windows 7

Randapparatuur monitor: Ik heb nog 2x maal een Monitor 22 inch. type HP LE2201W liggen. Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat de PC aangesloten wordt op een HD tv [type nog niet bekend]

Randapparatuur overige: Draadloos toetsenbord en muis met een minimaal bereik van 5 meter. [valt momenteel buiten het budget i.v.m. het later wordt aangeschaft]

Andere opties: Ik wil er een SSD schijf in hebben
daarnaast plaats ik zelf nog een HDD erin van 500GB die ik nog heb liggen.

Laatst bewerkt:
Als je wil dat mensen erop antwoorden zou ik er nog je budget bij zetten en wat voor gamen je wil doen. Wil je er randapparatuur bij (windows, monitor, toetsenbord, muis...). Gewoon om je te helpen

Ik ken er niet veel van maar je hebt een +windows installatie geselecteerd. Maar je hebt er geen windows bij besteld...

een grote SSD maar geen HDD en dan ook nog willen renderen... die combinatie is niet goed
SSD's hebben een schrijf limiet zorg ervoor dat je render bestanden op een HDD staan

verder is de voeding veelte overdreven dit systeem werkt prima op een 500watts voeding

ik zou het eerder zo doen klikerdeklik

Ivy bridge socket 2011 systeem
i7 3820 quad core processor net zo snel als die i7 3770 processor maar de i7 3820 bied veel meer opties aan voor developers
128GB SSD alleen voor windows en andere standaard programmas
32GB werkgeheugen waarvan je een RAMDISK kan maken waardoor renderen VEEL sneller zal gaan
Het moederbord kan ook nog meer ram aan 128GB totaal! dus als je in de verre toekomst een grotere ramdisk wilt hebben kan dat
De behuizing heeft een goede airflow en is redelijk stil niet al teveel toeters en bellen 1 led fan meer niet
De processor koeler Noctua NH-D14 is een van de beste lucht koelers op het moment en erg stil!

ik weet persoonlijk niet of die 500GB opslag geheugen genoeg is maar kan je wel vertellen dat een beetje dev al zo aan de 3TB videomateriaal zit...

Laatst bewerkt:
Is weer hetzelfde :p

waarschijnlijk dan de foute link nu wel de goede volgens mij..

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B310846%5D=1&product%5B476034%5D=1&product%5B469644%5D=1&product%5B491250%5D=1&product%5B427534%5D=1&product%5B485532%5D=1&product%5B450194%5D=1&product%5B473909%5D=1&product%5B394665%5D=1&product%5B7509%5D=1&product%5B488787%5D=1

een grote SSD maar geen HDD en dan ook nog willen renderen... die combinatie is niet goed
SSD's hebben een schrijf limiet zorg ervoor dat je render bestanden op een HDD staan

verder is de voeding veelte overdreven dit systeem werkt prima op een 500watts voeding

De site vemeld bij de videokaart dat 600 Watt de aanbevolen stroomtoevoer is..

dat is azerty ja die gaat er vanuit dat mensen ook slechte voedingen aan kunnen schaffen echter zal een 500watts A-merk voeding ook voldoen daar ben ik zeer zeker van!

ik heb hier nog een optie dit keer met 64GB werkgeheugen maar heb wel moeten inleveren op de videokaart en behuizing en SSD grootte etc
klikerdeklik

bij het renderen van videomateriaal is werkgeheugen en een krachtige processor een must de videokaart hoeft dan alleen wat videomateriaal terug te spelen
in dit geval hoef je alleen Windows op de SSD te gooien en met RAMDISK kun je dan Sony vegas en dat andere programma dat je gebruikt installeren
hier door kun je een schrijf snelheid van ongeveer 10Gbps halen inplaats van 500mbps met een SSD

dat zal het renderen veel sneller maken inplaats van dat je nu 1 uur wacht wacht je 5 minuten

let wel op dit systeem is echt gericht op renderen het spelen van games kan wel maar zal niet optimaal zijn dan kun je beter het eerste systeem kiezen wat ik had gemaakt

Laatst bewerkt:
ik kreeg te horen van een van mijn vrienden (studeert aan ICT opleiding) dat het een hele goede reken pc is..

mijn vraag alleen is hoeveel kan ik nog gamen ? want volgend deze tabel http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html haalt de videokaart een veel lager score...

even als deze cpu haalt deze ook een lager score... http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

zou het ook mogelijk zijn dat ik voor mijn cpu en gpu een betere kwaliteit kies?
[heb ik dan ook een andere voeding nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
over welk systeem heb je het we hebben er een stuk of 3 geplaatst...

De laatste ( dacht toch echt dat ik een quote bij het bericht had gedaan.. Weird )

Als het mogelijk die reken pc de CPU en hou te verhogen rond dezelfde prijs op wat kan ik dan komen

En wat is er mogelijk als mij. Budget iet groter is...

*het moet natuurlijk wel allemaal met elkaar kunnen samenwerken...
En daar heb ik geen verstand van

als je de cpu wilt verhogen dan ga je voor een hexacore (6 core processor) deze kost ruim 300 euro meer...
dan word het zo iets?
klikerdeklik
heb er nu een 600watts voeding in gegooid voor overklokken dit systeem kan ook nog eens goed worden overgeklokt.

als je toch perse een Socket 1155 systeem wilt hebben met een i7 3770K dan kun je max 32GB werkgeheugen installeren
een Socket 2011 systeem is echt gericht op Developers zoals jij waarbij extra veel werkgeheugen veel zal helpen

Wat betreft gamen zal het op medium/high gaan heb er weer een GTX560 TI 2GB videokaart in gedaan.
Er komt eind deze maand echter nog wel een GTX660 TI uit deze is een heel stuk krachtiger het wachten daarop is het zeker waard!

Laatst bewerkt:
ik krijg nu wel de vraag van andere mensen of een i7 wel zo goed is ivm met hypertreading...
zeker als ze worden uigerust met een hogere catch.. nu is het beide 8

de vraag was ook van 1 van mijn vrienden of het wel waard is om 33% meer geldt erin te pompen voor 5% meer winst..
aantal citaten:

"99% van de aps ondersteunt hypertreading niet. sterker nog, veel aplicaties verlagen zelfs hun effictiviteit als je hypertreading niet uitzet... Zonder hyperthreading kost het je meer cycles, maar dan nog hebben we het over nanosecondes. "

het probleem is uit te zetten heb ik gehoord maar enkel bij het melden daarvan kreeg ik deze citaat:
"klopt, maar dat kost je 110 euro omdat een nieuwe techniek is, die is nog niet toegespeeld op de toepassingen en de vraag is ook of het komt. "

heb begrepen dat de techniek van hypertreading al in computers zat van 2002 in een pentium 4.

maar wat adviseer jij mij @firest0rm

P.S. een link over beoordeling als u dit nog niet wist.. ik heb het niet gelezen... :S

hoop dat mijn bericht te begrijpen is

Laatst bewerkt:
de apps die jij gebruikt voor video rendering gebruiken allemaal hyperthreading!
de reden waarom je dit systeem koopt is niet alleen voor hyperthreading maar ook voor het ondersteunen van meer dan 32GB werkgeheugen

64GB werkgeheugen werkt alleen op Socket 2011 in combinatie met RAMDISK is dat optimaal

hier heb je een lijst van developers software die hyperthreading ondersteund

Code:
 ABBYY Fine Reader
    Adobe After Effects
    Adobe Photoshop*
    Adobe Photoshop Lightroom
    [B][COLOR="#FF0000"]Adobe Premiere Pro[/COLOR][/B] <---- gebruik jij
    Arcsoft Total Media Showbiz DVD
    AutoDesk 3ds Max*
    Autodesk Maya
    Avid Pinnacle Studio
    Bibble Labs Bibble
    Blender
    Cakewalk Sonar Producer
    Cineform Prospect HD
    Corel DVD Factory in Digital Studio
    Corel Video Studio
    Cyberlink MediaShow & MediaShow Espresso
    Cyberlink Power Director
    Cyberlink Power Producer 
    HandBrake*
    Ichikawa Soft Laboratory SILKYPIX
    Kolor Autopano Pro & Giga
    Magix Video Deluxe / Movie Edit Pro
    MainConcept Reference Encoder and Decoder*
    Maxon Cinema 4D & Cinebench*
    Microsoft Excel
    Microsoft Expressions Encoder
    Microsoft Windows Live Movie Maker
    Movavi Video Converter 
    Nero Multimedia Suite
    Newtek Lightwave
    Nik Software Silver Efex Pro
    On2 Technology True Motion VP8
    Pegasys TMPGEnc Xpress
    Persistence of Vision Raytracer
    Photodex Proshow Gold
    RARLAB WinRAR*
    Sonic Roxio Creator
    Sonic Solutions Cineplayer
    Sony ACID Music Studio
    Sony Sound Forge Audio Studio
    Sony Sound Forge Pro
[B][COLOR="#FF0000"]  Sony Vegas Pro[/COLOR][/B] <---- gebruik jij
    Sony Acid Pro
    Sorenson Media Squeeze
    Steinberg Cubase
    Steinberg Nuendo
    VirtualDub w/Divx
    XtraSens Retina
    3ivx MPEG-4

hier nog een mooie benchmark die het verschil laat zien tussen hyperthreading en geen HT klikerdeklik
de i5 2500 is net zo snel als een i7 2600 echter kan dit programma prima overweg met hyperthreading en de i5 heeft geen HT waardoor de i7 2600 veel beter uitkomt!

Laatst bewerkt:
in gebruik voor mijn opleiding graphisoft archicad, artlantis, google sketch up pro en autocad [maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn]

autocad is niet echt zwaar maar uit eindelijk licht het allemaal aan hoe gedetailleerd je het wilt hebben.
voor een simpel tekeningetje heb je geen render monster nodig maar als je echt HQ 3D bestanden wilt maken dan heb je toch echt wel wat kracht nodig
anders duurt het nogal lang voordat je iets klaar hebt

ik kan je in ieder geval wel vertellen dat Artlantis ook gebruik maakt van HT en ook ArchiCad maakt hiervan gebruik (zolang je versie nieuwer is dan nr11)

uit eindelijk licht het aan wat je gaat doen met sony vegas en hoe professioneel je dit gaat doen

Laatst bewerkt:
oke voor mij is het overtuigd!

heb je misschien ook nog een link voor de die ene persoon te overtuigen dat HT wordt gebruikt door archicad, en artlantis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan