wifi linksys wrt54gc werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammy100

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
hoi all

sinds gisteravond deed ineens mijn router het niet meer
wat ik ook deed hij gaf non stop aan dat er een netwerk kabel niet was aangesloten

ben vanmorgen bezig geweest om te kijken wat het zou kunnen zijn
wat ik heb gedaan is ik heb de reset knop ingedrukt en tijdens het ingedrukt houden de stroom er op gezet.
nu brand het power ledje oranje en de wifi doet het niet meer.

als ik de stroom er af haal en er dan weer opzet dan geeft de router de volgende kleuren aan
power led wordt weer groen en het wifi ledje gaat ook groen branden maar naar een paar seconden gaat de power led naar oranje en dooft het wifi ledje tevens krijg ik dan de melding dat er geen netwerk kabel is aan gesloten dit terwijl ik die wel heb aan gesloten.

wat ik vervolgens dan weer doe is weer een reset en weer het zelfde doe als boven wordt omschreven

mijn vragen is weet iemand wat ik kan doen om dat wifi gedeelte ook weer werkend te krijgen??
weet iemand wat de oranje kleuren betekenen??
is er misschien software voor te krijgen ?????

zo even een paar vragen

groet sammy:d

Linksys router reset je door 30 seconden de resetknop in te drukken.
En niet tijdens het indrukken stroom erop zetten.
Dus ik stel voor de stroom erop te houden en dan 30 seconden de reset knop indrukken.

ok gedaan wat u heeft geschreven maar nog steeds geen geluk

alles is nog steeds zoals het is sinds gisteren

met vriendelijke groet

hallo

ik heb de betreffende firmware gedownload en geprobeerd te instaleren
probleem is dat ik via de web brouwser nog steeds geen contact krijg met de router
ik gebruik tftp.exe om de img file up te loaden maar dat wil dus niet omdat hij niet kan connecten met betreffende ip adres
wat ik fout doe weet ik niet kom er niet echt uit

ik gebruik deze software om de router te updaten
WRT54GCv1_ETSI_FW_1.00.60_EN.img

maar zoals gezegd krijg via tftp.exe geen contact

met vriendelijke groet

als ik de stroom er af haal en er dan weer opzet dan geeft de router de volgende kleuren aan
power led wordt weer groen en het wifi ledje gaat ook groen branden maar naar een paar seconden gaat de power led naar oranje en dooft het wifi ledje tevens krijg
mijn vragen is weet iemand wat ik kan doen om dat wifi gedeelte ook weer werkend te krijgen??
weet iemand wat de oranje kleuren betekenen??
Ik gebruik een andere type Linksys router, en conform de handleiding:
De LED Wi-Fi Protected SetupLED [blauwe/oranje] deze licht blauw op als de draadloze beveiliging is ingeschakeld.

Groen LEDje geeft Gigabit-snelheden aan. Blauw LEDje geeft 10/100-snelheden aan.
Om mijn router te configureren en/of firmware te update-en, of andere instellingen te wijzigen, gebruik ik een klein progje, namelijk SoftPerfect Network Scanner
http://www.softperfect.com/products/networkscanner/

hallo

ik heb het volgende branden op de router
powerled brand nu constand oranje

de 3 andere knipperen nu gewoon groen
maar de wifi led brand helemaal niet
heb het programma networkscanner geinstaleerd en gebruikt maar zoals ik al eerder zei geen verbinding cq dat dit progje het ipadres ziet

dit is ook nu het probleem waar ik constand tegen aan loop
ik krijg geen verbinding met de router wat ik ook doe
heb gelezen over wat te doen met
mangement.png

maar ook dat wil dus niet
dus ik weet niet of er meer opties zijn maar hulp is meer dan welkom

met vriendelijke groet

als je een gewone reset-to-factory default hebt geprobeerd (dus zonder er tsstijds stroom op te zetten), heb je daarna toch een statisch IP-adres aan de pc toegewezen in dezelfde range als waarin je router zich na een factory reset in bevindt?

hallo contrazoom

ik heb gedaan wat mij is geadviseerd
dus de router gewoon gereset via reset knop die 30 seconden ingedrukt houden
heb ik dus gedaan normaal zou je dan weer kunnen inloggen via ip maar ook dat wil niet na een reset

dit is ook het hele probleem wat ik ook doe ik kan niet in die router komen

dus ik weet even niet meer wat ik nu nog kan doen

met vriendelijke groet

hallo

nou ik heb de oplossing eindelijk gevonden

heb gewoon na uren lopen klooien een nieuwe router gekocht

wil iedereen toch bedanken voor het mee denken

groet sammy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan