Is het mogelijk om mijn Android-telefoon te bedienen met mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

youribuis

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Ik zou het erg leuk vinden als ik mijn Android-telefoon kan bedienen met m'n pc.
Dus zeg maar dat ik het scherm van mijn Android-telefoon kan zien op mijn pc en dat ik door middel van mijn muis en toetsenbord mijn telefoon kan bedienen.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Hallo,

Muis weet ik niet,m toetsenbord wel, gebruik ik zelf ook.
er is een app die wifi keyboard heet.
Linkje naar Google PLay
Je moet even bij toegankelijkheid Wifi keyboard aanzetten na het installeren, en in de app krijg je een IP{ adres, als je deze in je browser invoert kun je dus je toetsenbord gebruiken op je telefoon :).
Veel plezier

Hallo,

Muis weet ik niet,m toetsenbord wel, gebruik ik zelf ook.
er is een app die wifi keyboard heet.
Linkje naar Google PLay
Je moet even bij toegankelijkheid Wifi keyboard aanzetten na het installeren, en in de app krijg je een IP{ adres, als je deze in je browser invoert kun je dus je toetsenbord gebruiken op je telefoon :).
Veel plezier

Zou je me uit kunnen leggen hoe het precies werkt?

@snijworst Nee, voor het tegenovergestelde raad ik Teamviewer voor Android aan.
@youribuis Natuurlijk!

Ten eerste moet je telefoon en je pc met dezelfde router verbonden worden.
Ik gebruik zelf draadloos internet op mijn laptop, dus ik weet niet of het mogelijk is als je computer met een ethernetkabel verbonden is met de router. Ik neem aan van wel.
Installeer eerst de app (link van mijn vorige post) op je telefoon.
Je hoeft deze voorlopig nog niet uit te voeren.
Ga naar je telefooninstellingen, en kies daar Taal en Toetsenbord.
Als alles goed is gegaan staat er in de lijst die je nu krijgt: Wifikeyboard.
Ga nu naar een typeapplicatie zoals SMS of Whatsapp.
Druk op het typevak en houdt deze ingedrukt tot je ene venster krijgt, kies hier Invoermethode en dan Wifikeyboard.
Nu start je de app op.

In de 2e alinea (de eerste ehb ik zojuist uitgelegd staat; Ga met de browser op uw computer naar
Bij mij is dit als voorbeeld ht tp://10.0 .1.8:7777.
Dit adres (die je app aangeeft) voer je in in je browser zie screenshot:
wifikeyboard.png

Als je je gesprek/bericht opent, kun je dmv te klikken in het typevak in je browser, op je telefoon typen.
Buiten bereik van Wifi?
Houd je vinger weer op het typevak zodat je invoermethodie krijgt, en selecteer hier touch input (of de andere optie behalve wifikeyboard)

je kan met een aantal toetsen je telefoon besturen, maar je touchscreen (voorlopig) niet met je muis bedienen.
Veel plezier.

Bron (kan ook helpen!)
En mocht mijn uitleg niet duidelijk zijn:
[video=youtube;jLeqc4HCOpY]http://www.youtube.com/watch?v=jLeqc4HCOpY[/video] (dude gebruikt 2 telefoons en een tablet en dat werkt niet, maar het lukt gewoon met een simpele laptop en een android telefoon.

Edit: het werkt ook als je je computer hebt aangesloten met een ethernetkabel naar je draadloze router.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan