Intel Socket 775 standaard koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klose9

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Beste mensen,

Sinds kort wou ik mijn pc een schoonmaakbeurt geven, alleen heb ik de koeler losgemaakt heb ik hem op een verkeerde manier losgekoppeld dus zijn die zwarte pinnetjes kapot gegaan.
ik vroeg me af of je op een andere manier die koeler op de moederbord vast kan maken.
want die koeler werkt wel.
ik hoop graag op reacties

Alvast bedankt

Bijlagen

• 4881P.jpg
    4881P.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Tsja, nieuwe koeler kopen, zou ik zeggen. Ze liggen voor het oprapen ;)

Weet je zeker dat die zwarte pinnen kapot zijn? Meestal geraakt alleen het uiteinde met die kleine witte/doorzichtige plastic pinnetjes die je door de gaten van je mobo moet steken kapot.

Tsja, nieuwe koeler kopen, zou ik zeggen. Ze liggen voor het oprapen ;)

ja Ik zie het zijn deze koolers ook bestemd voor mijn proccesor ik hen een pentium 4 met een kloksnelheid van 2.93 ghz.

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat die zwarte pinnen kapot zijn? Meestal geraakt alleen het uiteinde met die kleine witte/doorzichtige plastic pinnetjes die je door de gaten van je mobo moet steken kapot.

Er is sowieso 1 zwarte pinnetje kapot die andere witten werken ook niet naar behoren.

Jep, die koelers zouden ook op jouw P4 moeten passen, zolang de socket maar gelijk is!

Jep, die koelers zouden ook op jouw P4 moeten passen, zolang de socket maar gelijk is!

hmm oke bedankt voor je advies, alleen vroeg ik me af of ik het op een andere manier die koeler vast kan maken op het moederbord zou dat kunnen ?

Nee, dat kan niet. Je kan een koeler maar op 1 manier vastmaken. Helaas.

Ja, dat kan (op een andere manier) namelijk door de plastic houdertjes met daarin die die pinnen helemaal te verwijderen zodat alleen de metalen uitsteeksels met gaten erin overblijven.
Dat met boutjes en moertjes op het moederbord vastzetten.
Dat moet natuurlijk wel het moederbord uit de kast anders kunt u niet aan de onderkant komen voor de moertjes en verder moeten er plastic of rubber ringen tussen gebruikt worden om de koeler en de moertjes geen contact te laten maken met het moederbord (dus 8 ringetjes in het totaal).

Het is wat gedoe, maar de koeler zit aanzienlijk beter vast dan met die vreselijke doordrukpinnen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan (op een andere manier) namelijk door de plastic houdertjes met daarin die die pinnen helemaal te verwijderen zodat alleen de metalen uitsteeksels met gaten erin overblijven.
Dat met boutjes en moertjes op het moederbord vastzetten.
Dat moet natuurlijk wel het moederbord uit de kast anders kunt u niet aan de onderkant komen voor de moertjes en verder moeten er plastic of rubber ringen tussen gebruikt worden om de koeler en de moertjes geen contact te laten maken met het moederbord (dus 8 ringetjes in het totaal).

Het is wat gedoe, maar de koeler zit aanzienlijk beter vast dan met die vreselijke doordrukpinnen.

hmm het is zo ingewikkeld ik zal er naar moeten kijken in iedergeval bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan