ask.com met 1 klik verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik ben het echt helemaal beu met die ask.com
Waarom bestaat dit bedrijf überhaupt nog is er dan niemand die dit bedrijf met de grond gelijk kan maken?

ik heb onlangs een programmaatje gedownload en kwam erachter dat Ask.com zich WEER in mijn computer heeft genesteld.
Terwijl ik toch duidelijk heb aangevinkt dat ik ask.com NIET op mijn computer wil hebben!

Nou is het niet zo moeilijk om ask.com van je computer te krijgen, maar ik heb gewoon geen zin om elke keer hier energie in te gaan steken!

Dus eigenlijk mijn vraag is nu.
is er geen programma die ervoor zorgt dat ask.com met 1 klik verwijdert is van je computert?

ik word hier zo panish van! '¬_¬

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan wel een hoop gaan typen, maar zo draai je dit ding de nek om. Klik

En nog meer uitleg over en met verschillende browsers. ;)

Dat is vaak met als je iets download en dat rotding staat erbij. :D

Kan wel een hoop gaan typen, maar zo draai je dit ding de nek om. Klik

En nog meer uitleg over en met verschillende browsers. ;)

Dat is vaak met als je iets download en dat rotding staat erbij. :D

bedankt voor de link, maar dit kan ik zelf ook nog wel bedenken.
nee ik zoek echt een simpel programma die met 1 KLIK! ask.com verwijdert.
ene inderdaad, formatfactory heh... is een leuk programma.. maar je moet er wel iets voor doen...
als je het allemaal afweegt... naja het is een gratis programma

niet om het even maare ccleaner heeft het ook een keer geflikt...
maar gelukkig was dat van korte duur ^.^

Laatst bewerkt:
Je installeert het toch echt zelf door die keuze niet uit te vinken als je iets installeert waar deze in zit.
Wat niet wegneemt dat ze inderdaad wel erg opdringerig zijn.
Net zoals Google Chrome en Babylon.

Laatst bewerkt:
Die is er niet
Voortaan gewoon even lezen voordat je iets installeert
dan staat er meestal dat je akkoord gaat met ask installen

Je installeert het toch echt zelf door die keuze niet uit te vinken als je iets installeert waar de in zit.

Dat schijnt niet altijd zo te zijn.
Kan dus zo maar gebeuren dat ask,com toch geïnstalleerd wordt ook al vink je de keuze uit.
Ask.com is een zeer hardnekkig stukje spyware.

Tardis

Die is er niet
Voortaan gewoon even lezen voordat je iets installeert
dan staat er meestal dat je akkoord gaat met ask installen

Dat is nou juist het punt,
voortaan eerste beter de TS post lezen voordat je reageert

Kan dus zo maar gebeuren dat ask,com toch geïnstalleerd wordt ook al vink je de keuze uit.

Tardis

Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Maar zoals ik al zei zijn ze inderdaad behoorlijk opdringerig.
Wat niet wegneemt dat men vaak maar doorklikt bij een installatie zonder eerst te lezen waarom je op Ok klikt.

Dat heb ik nog niet meegemaakt.
Maar zoals ik al zei zijn ze inderdaad behoorlijk opdringerig.
Wat niet wegneemt dat men vaak maar doorklikt bij een installatie zonder eerst te lezen waarom je op Ok klikt.

Het klinkt ongeloofwaardig, omdat je als "bedrijf" zijnde zo zeker niet te werk gaat...
Ask.com doet dat dus wel!

Welk programma heb je geïnstalleerd waarbij Ask.com zich helemaal ongevraagd installeerde?

format factory...

overigens je kan mij niet vertellen dat ik niet oplet.
bij mij komt alleen software binnen die goed in de cijfers staan, en dan nog scan ik ze altijd na met virustotaal
om ze daarna soms nog eens in een sandbox te draaien...

wat tardis hier zegt klopt echt.

Tardis

Bij de installatie van Format Factory kun je dat toch echt uitvinken en wordt er niets van Ask geïnstalleerd.

Sluit me aan bij Edmoor. Ik kom dit ding regelmatig tegen, maar nog niet meegemaakt dat ask zonder mijn toestemming wordt geïnstalleerd. Wel is het zo dat de opt-out mogelijkheid regelmatig zeer goed zit verstopt. Ik hoor graag een voorbeeld waarbij het niet zo is.

Als je geen reclame wilt in je gratis software, kun je natuurlijk altijd overwegen om betaalde software te gebruiken. Dan heb je normaliter geen last van reclame.

Ze zijn inderdaad vaak wel geniepig door een andere optie aan te zetten als je er eentje uitschakelt, die moet je dan apart nog uitschakelen.
Opletten is dus het devies.

Tja, in 1 klik wat je vraagt is onmogelijk. Ik ben zo'n programma nog nooit tegen gekomen. En al die rommel over toolbars uninstalls e.d. daar ben ik geen fan van. :(

Tardis zei:

Spyware?

Ik heb overigens ook nog nooit meegemaakt dat Ask zich zonder
mijn toestemming (d.w.z. uitgevinkt) op mijn computer nestelde.

Het is wel zo dat je soms écht op het vakje moet klikken om het
uit te vinken en niet bijv. op de tekst.

2eWM7.png

Laatst bewerkt:
Ik heb titel van de vraag aangepast. Deze vonden wij ongepast. Gaarne in vervolg een gepaste titel verzinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan