Medion W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Kan ik een Medion laptop van 10 jaar oud met XP upgraden naar W7?
Volgens de systeem eisen kan het.

Goedemorgen,

Ben bang van niet maar om het zeker te weten kan je dit met deze controleren. en dan zouden op de medion site op je type drivers hiervoor moeten staan.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij van niet.

Evt. kijk je met Upgrade advisor wat die zegt, maar ik geloof er niet in:
a. Te trage processor
b. Te weinig intern geheugen
c. Driver-ondersteuning voor dergelijke oude hardware zal ook wel tegenvallen.

Tijs.

Het lijkt mij als het überhaupt al kan geen aanrader in verband met de snelheid.

Het is me al een keer gelukt met een HP van 10 jaar met 512 mb geheugen en die gebruikt nu 240 mb, maar dan alleen een "kale" W7 zonder update's.
Autom. update uitgeschakeld en bijna alle service uitgeschakeld, en geen antivirus erop. Deze HP heeft ook geen verbinding met internet omdat hij alleen gebruikt wordt voor textverwerking.

Wat zegt Upgrade advisor? Zie posting # 3 voor een link.

Tijs.

Ok, hihi: Ik gebruik al jaren een Medion laptop met Windows 7 Enterprise volledig bijgewerkt!

Centrino Mobility 1,7 GHz, 512 MB 667 MHz RAM, 160 GB HD.
Prestatie Index: 2.9. Aero Interface: Ja.

Grootste probleem was het installeren van de stuurprogramma's, vooral de ATI grafische kaart.

Wat zegt Upgrade advisor? Zie posting # 3 voor een link.

Tijs.

Die medion ligt bij iemand anders en daar staat xp op. Er is mij toen gevraagt of het mogenlijk is om er w7 op te zetten, vandaar mijn vraag hier bij Helpmij.
Ik zal eens kijken of ik die hiernaartoe kan halen of dat ie het zelf wil proberen. Ik zal het in iedergeval aan hem doorgeven dat ie eerst die Upgrade zal moeten proberen.

Ok, hihi: Ik gebruik al jaren een Medion laptop met Windows 7 Enterprise volledig bijgewerkt!

Centrino Mobility 1,7 GHz, 512 MB 667 MHz RAM, 160 GB HD.
Prestatie Index: 2.9. Aero Interface: Ja.

Grootste probleem was het installeren van de stuurprogramma's, vooral de ATI grafische kaart.

Mooi gedaan, Ik verwacht wel wat problemen als het kan mede ook omdat in het verleden medion (met desktops) zich niet zomaar laat upgraden tenzij je het bij
medion zelf haald.

Ik heb wel eens een oudere PC goed werkend gekregen met Win7, maar dat was dan de Windows 7 Starter edition.
Bovendien had ik daar wat geheugen bij geprikt en een SATA-adapter in een PCi-sleuf en dus een SATA-1 HD erin.
Die PC liep best lekker en soepeltjes.

Vraag mij alleen af waarom, de kernel is nog steeds die van NT alleen met nieuwe en andere api's en op XP kun alles doen wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan