Triple monitor setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultimo1337

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Goedeavond allemaal,

Ik zit met een raadsel hier.
Ik zou beginnen met de onderdelen waaruit dit raadseltje bestaat.

1x Asus hd6950 DCII (2x dvi + 4 display ports)
1x Iiyama 24inch op 1920x1080 met een vga naar dvi kabel naar de aansluiting op devideokaart
1x Samsung 22 inch dvi naar dvi aansluiting op de videokaart
1x Samsung 22 inch dvi naar, displayport naar dvi converter op de videokaart

En het raadsel is als volgt.
Alle 3 de schermen ga ik aansluiten op mijn videokaart.
Dit is geen probleem met bovengenoemde configuratie.
Maar hoe goed de hardware ook in elkaar gaat steken, software matig ga ik er niet uit komen denk ik.

Mbv. Ati CCC en de mooie technologie die Eyefinity heet, wil ik als het ware 1 groot beeldscherm maken.
Gaat dit lukken met de verschillende resoluties?
Beide Samsung monitoren zijn exact hetzelfde.
En is deze opstelling te gebruiken in games, als bijvoorbeeld battlefield3 en borderlands 2?

Alvast bedankt voor de moeite!

Hallo,

wat voor een resolutie's hebben de samsungs? als ze allemaal 1920x1080 hebben is er niks aan de hand. Bij BF3 kan je eens proberen heb het alleen met 2 schermen gedaan bij MW3.

Laatst bewerkt:
De samsungs hebben een resolutie van 1680x1050.

Ja ik heb ook een keer 1x 15inch, 1x 17inch en 1x 24inch.
Maar nu wil ik dus een mooie vloeiende desktop omgeving hebben, ook voor gamen bruikbaar is.

.
Maar nu wil ik dus een mooie vloeiende desktop omgeving hebben, ook voor gamen bruikbaar is.

Dit kan,maar alleen als de resolutie van de 3 monitoren gelijkgezet is......aangezien de Samsungs een maximale resolutie van 1680 x1050 hebben,moet je je Iiyama ook instellen op die resolutie voor je een eyefinity groep maakt.
Als je alleen maar een extended of gekloonde desktop wil draaien,kunnen de resoluties onafhankelijk van elkaar ingesteld worden,voor eyefinity dus NIET.....:)

Ik denk dat ik het nu wel zon beetje snap.
Ik zal eerst even alle resoluties gelijk zetten ja.

Hartstikke bedankt allemaal voor de feedback!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan