Single channel RAM-geheugen Asus moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Ik heb hier een Asus P8H67-m pro moederbord met 1x Kingston KVR1333D3N9/4G geheugen erin. (4GB).
Nu wil de persoon waarvan ik de pc aan het schoonmaken ben er graag 8GB aan werkgeheugen in.
Mijn vraag is daarom, kan ik precies dezelfde module van 4GB erbij plaatsen, zonder dat deze problemen gaat vertonen?
Zal deze dan als single channel of als dual channel gaan werken?

(Ik heb een PDF-file van het mobo gevonden, maar word er niet enorm veel wijzer uit (link: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1155/P8H67-V/Intel-H67-4DIMM-Module-QVL.pdf ))

Kan iemand me verder helpen? Ik ben een leek wat betreft werkgeheugen.

Groeten,

Thiemo

Hoi,

Misschien weet je het wel maar als je geen 64bits besturings systeem hebt dan heb je weinig aan 8 gig .En anders kan je hier gewoon z'n zelfde reepje erbij kopen

Dus hetzelfde reepje werkt wel gewoon? Gaat het moederbord dat ondersteunen?
En ja, er zit een 64bit Windows op met een CPU die 64bits ondersteunt

zo te zien kan die maar 4gb aan, wat je wel kunt doen is 2x2gb halen en die in dual channel laten spelen dit is ook iets sneller. je doet dit door op het moederboord 1 reepje ram in de 1e slot te doen en de andere in de 3e slot of in de 2e en 4e dit maakt niet veel uit volgens mij.

Hoi,

Moederbord kan max 32 gig aan zie hier;) dus ja wordt gewoon ondersteund.

wow, ik heb niet eens gezien welk moederboord het precies was:P

laat maar het stond in de 1e regel...:o

Laatst bewerkt door een moderator:
je doet dit door op het moederboord 1 reepje ram in de 1e slot te doen en de andere in de 3e slot of in de 2e en 4e dit maakt niet veel uit volgens mij.
Maakt heel veel uit, tenzij je 4 gelijke modules hebt. Anders wordt Dual-channel niet geactiveerd, als je niet de juiste volgorde aanhoudt.

oh sorry hiervoor dan ik was altijd vrij zeker dat het niets uitmaakte maar vandaar ook de 'volgens mij'

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaar, dat ik reageerde. Ik leer ook nog elke dag hier op Helpmij.nl bij.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan