• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik deze diagram?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvangurp

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Ik ben al wat aan het speuren hoe ik deze diagram krijg. Ik weet de benaming niet ik weet alleen hoe die eruit ziet. Daar heb ik een schermafbeelding van gemaakt. Schermafbeelding 2012-09-28 om 10.48.06.png

Graag jullie hulp.

mvg

Rick

Hi Rick,

Ik zou het niet weten zo 1 2 3, maar wat ik mij wel afvraag: Wat wil je ermee bereiken? Ik probeer de logica erin te zien..

Als een soort stappenplan? Als dat t geval is, dan zijn er toch makkelijkere manieren om dat duidelijk te maken?

Gr. Djoane

Mijn bedoeling is om het overzichtelijker te maken. En dat je in een oogopslag kan zien hoe de handelingen gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het ook niet zo snel weten.
Maar is een uml sequence diagram niet een duidelijkere oplossing?

Nee zo'n diagram is niet handig voor deze toepassing. Het moet voor een leek ook duidelijk zijn binnen 2 seconden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het moet voor een leek ook duidelijk zijn binnen 2 seconden.

Ik ben een leek en heb er veel langer dan 2 seconden naar gekeken maar ik snap totaal niet wat het inhoud.
De logica van de lijnen is nergens te bekennen.

Waarom doe je geen grote stipjes in de vakjes? Dat is pas leesbaar voor een leek...

Iets teveel vrije tijd zondagochtend...
Kies in kolom K 1 van de titels en de lijnen worden aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Iets teveel vrije tijd zondagochtend...
Kies in kolom K 1 van de titels en de lijnen worden aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank je wel ;) ik probeer het nu alleen in een ander excel bestand te implanteren maar dat lukt niet echt.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZJODET3KPYVQ.xlsm

In het tabblad Soort waarde zou ik zo'n lijn willen. Maar het lukt mij niet.

vanaf kolom "O" is normaal verborgen.

Graag je hulp!

Hier is het aangepaste bestand.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7NLTBJATB6LX.xlsm

De waardes staan in kolom X.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank je wel :) ik blijf wel even vervelend omdat ik zelf geen verstand ervan heb, en helemaal niet van fouten opsporen.

De eerste rij geeft die niks aan. Verder blijken er 6 fouten in de macro's te zitten. Ik weet niet wat er fout aan is.

Graag als je het oplost een kleine beschrijving erbij dan leer ik er ook meteen van.

Als ik die macro van die lijnen zelf kan aanpassen op een bepaalde manier zou ik dat ook wel graag willen doen hoor.

Alvast bedankt

Rick

Ik heb niet eens zo veel veranderd in de code.
Rij 5 werd niet meegenomen omdat de code zocht vanaf rij 6.
De foutmeldingen kwamen doordat het blad beveiligd was.
Zodra je een kolom kiest (B t/m G) verschijnt naast het vinkje nu ook de lijn.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VMCHSISX3W8C.xlsm

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan