Dreamweaver CS4 in Linux installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Beste experts,

Ik ben geheel nieuw op dit forum en hoop dat ik hier goed zit.

Gisteren heb ik eindelijk de stap genomen om Linux (XUbuntu) op mijn laptop te (laten) installeren. Ben er erg blij mee. :D Windows draait niet meer op mijn systeem. :thumb:

Nu wil ik graag Dreamweaver CS4 installeren, omdat ik webdesigner ben en hiermee al jaren werk. Niet alleen op het werk, maar ook thuis zou ik er graag mee werken. KompoZer heeft helaas niet alle functies van DW.

Via Google heb ik al wat gelezen over de installatie, maar ik snap er helaas weinig van. Ben echt 'Linux-nieuw'. :o Intussen is het me wel gelukt om alvast Wine en Winetricks te installeren, want dat heb ik blijkbaar nodig.

Kan iemand me stap-voor-stap uitleggen hoe ik DW geïnstalleerd krijg?

Alvast reuze bedankt, DWman

Je zal sowieso een windows installatie moeten hebben om dit voor elkaar te krijgen(het kan met een virtual box)
hieronder zijn alle blauwe woorden een windows pad, en alle paarse woorden een pad op je linux pc

Wine heb je al geinstalleerd dus dat slaan we over.

bestanden overzetten
Ga nu op de windowspc en installeer daar dreamweaver cs4
Navigeer naar "C:\program files" en kopieer de gehele "Adobe" folder naar /home/username/.wine/drive_c/Program Files in ubuntu.

Als je niet weet hoe je daar komt kan je in de file manager (een schermpje met mapjes bijv) naar de menuoptie "go" gaan en daar kan je dan voor de "home" folder kiezen

vervolgens ga je op je windows computer naar de volgende map: C:\Documents and Settings\your-windows-user-name\Application Data

Het kan zijn dar er geen "application data (appData)" map te zien is doe dan het volgende;

1. Druk op alt
  2. kies voor extra/tools -> map options/folder options -> tabje weergave/view
  3. In die lijst vink je het rondje voor de tekst "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven/Show hidden files and folders" aan
  4. klik op ok

kopieer daar alles van naar ubuntu: /home/username/.wine/drive_c/windows/profiles/all users/Application Data/

Ga nu weer op je windows pc naar "C:\program files\ common files" en kopieer die naar ubuntu: /home/username/.wine/drive_c/Program Files/Common Files

kopieer vervolgens "C:\windows\system32" naar /home/username/.wine/drive_c/windows/system32

Ga vervolgens naar C:\windows en kopieer daar de map Winsxs naar de ubuntu map: /home/username/.wine/drive_c/windows/

Het register aanpassen

druk op je windows pc de windowstoets (vlaggetje) + R in en tik "regedit"
ga vervolgens in dat venster naar "bestand -> exporteren"

Nu ga je weer naar de linux machine en typ je in de terminal "regedit" als het goed is opent hij dan via wine je register. doet dit het niet typ dan "wine regedit".

ga daar dan naar registry-> import

ga nu in het register (JE WINE/UBUNTU REGISTER!!) naar de volgende key:
HKEY_LOCAL_MACHINE-> SOFTWARE->Adobe->Dreamweaver
klik met de rechtermuisknop op "dreamweaver" en klik op export.

sla hem voor de makkelijkheid op als dreamweaver.reg

ga nu naar ubuntu en plak dat bestand in je home map.
open de terminal en typ daar "sudo apt-get install recode"
recode zet je bestand om zodat linux het kan lezen.

vervolgens typ je in de terminal:
Code:
[B]Sudo[/B] recode ucs-2..ascii dreamweaver.reg
en daarna
Code:
[B]sudo[/B] wine regedit dreamweaver.reg

Dreamweaver installeren
nu heb je alles gedaan om dreamweaver op je wine te kunnen installeren, dus dat is ook de volgende stap :P installeer dreamweaver 4.

Nu moet hij het doen :D!

Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord. :thumb:

Je zal sowieso een windows installatie moeten hebben om dit voor elkaar te krijgen(het kan met een virtual box)

Ga nu op de windowspc en installeer daar dreamweaver cs4
Navigeer naar "C:\program files" en kopieer de gehele "Adobe" folder naar /home/username/.wine/drive_c/Program Files in ubuntu.

Ik heb geen Windows geïnstalleerd op mijn laptop, alleen Linux.

Wat bedoel je met 'op de windowspc DW installeren' en het kopiëren vanaf de C:\program files naar Ubuntu?

Zoals ik al zei, ben ik echt een Linux leek :o

je MOET een pc met windows hebben om de stappen te kunnen volgen

Wat bedoel je met 'op de windowspc DW installeren' en het kopiëren vanaf de C:\program files naar Ubuntu?

op de pc waar windows op staat (je MOET dus een pc met windows hebben)
ga je naar de map "C:\program files" en kopieer je de gehele "Adobe" map naar je ubuntu pc, en dan wel in de volgende map: /home/username/.wine/drive_c/Program Files

Dan moet ik daar eerst naar op zoek :confused:

Mocht ik er niet uitkomen, dan verschijn ik wel weer. In ieder geval alvast bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan